Wat er nu gebeurt met ons Maggie, is dat een goede zaak ? Of moet zoiets vermeden worden ?

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Wat er nu gebeurt met ons Maggie, is dat een goede zaak ? Of moet zoiets vermeden worden ?

Berichtdoor Avelivloms op wo 11 jan 2012, 21:36

Ons Maggie is staatssecretaris voor asiel en migratie. Volgens De Morgen kent zij er geen fluit van. Zij leest alles af. Kan dat, dat men iemand die van toeten nog blazen weet aan het hoofd stelt van zo'n belangrijk departement ? Ik zou eerder zeggen van niet! De portefeuille is te belangrijk om over te laten aan iemand die zich nog helemaal moet inwerken. Waarom hebben ze mij dan geen staatssecretaris gemaakt ? Ik heb al veel gelezen over het Vluchtelingenverdrag. Maar ja, ik ben niet zo dik als ons Maggie he!
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Re: Wat er nu gebeurt met ons Maggie, is dat een goede zaak ? Of moet zoiets vermeden worden ?

Berichtdoor Phersu op wo 11 jan 2012, 21:54

Avelivloms schreef:Ons Maggie is staatssecretaris voor asiel en migratie. Volgens De Morgen kent zij er geen fluit van. Zij leest alles af. Kan dat, dat men iemand die van toeten nog blazen weet aan het hoofd stelt van zo'n belangrijk departement ? Ik zou eerder zeggen van niet! De portefeuille is te belangrijk om over te laten aan iemand die zich nog helemaal moet inwerken. Waarom hebben ze mij dan geen staatssecretaris gemaakt ? Ik heb al veel gelezen over het Vluchtelingenverdrag. Maar ja, ik ben niet zo dik als ons Maggie he!

Ik kan De Morgen best begrijpen. De linkse lullen willen natuurlijk zoveel mogelijk asielzoekers hier, die zo vlug mogelijk geregulariseerd worden en dan de Belgische nationaliteit toegeworpen krijgen. Ze hebben die stemmen nodig.
Ik weet niet wat men tegen De Block kan hebben. Het is geen schoonheid. Maar is Monica De Coninck dat wel? en Onckelinckx? Turtelboom is geen juriste, maar wel minister van Justitie. Wat zegt men daarover?
Professor grondwettelijk recht VdLanotte is al meerdere malen op technische departementen terecht gekomen.
Ik vind de reactie van De Morgen flauwekul en eerder een pluim voor Maggie. De linksen krijgen schrik. Hun potentiëel kiesvee wordt aangevallen!
Phersu
PI Addict
PI Addict

Re: Wat er nu gebeurt met ons Maggie, is dat een goede zaak ? Of moet zoiets vermeden worden ?

Berichtdoor Thomas O'Malley op wo 11 jan 2012, 22:55

Avelivloms schreef:Ons Maggie is staatssecretaris voor asiel en migratie. Volgens De Morgen kent zij er geen fluit van. Zij leest alles af. Kan dat, dat men iemand die van toeten nog blazen weet aan het hoofd stelt van zo'n belangrijk departement ? Ik zou eerder zeggen van niet! De portefeuille is te belangrijk om over te laten aan iemand die zich nog helemaal moet inwerken. Waarom hebben ze mij dan geen staatssecretaris gemaakt ? Ik heb al veel gelezen over het Vluchtelingenverdrag. Maar ja, ik ben niet zo dik als ons Maggie he!

Tja, 't is eigenlijk simpel hoor Aveli. De Morgen heeft niemand om op te schieten in de regering wegens allemaal redelijk links georiënteerde partijen. Mocht N-VA erbij gezeten hebben, waren zijn kop van Jut geweest, maar ze zijn er niet bij. Op wie moet een linkse voddenkrant als De Morgen, die gekend staan om hun kwaliteitsartikels, dan gaan beschimpen? Er is niemand om op te schieten. Dus neem je diegene die de vreemdelingen iets kan aandoen, en laat dat nu nog net een makkelijk slachtoffer zijn. Als je redactrice van De Morgen vanmorgen op Radio 1 gehoord hebt, dan begrijp je meteen waarover het gaat. Heb je het niet gehoord leg ik het je graag even uit: Vlaanderen is zo links geworden dat zelfs De Morgen er spoken van gaat zien, en dan krijg je al snel artikels als datgene dat in De Morgen verscheen over ons Maggie. Persoonlijke laagdunkende aanvallen van de redactrice zonder weerwoord van Blockske. Moet je weten dat ik zelfs sympathie begon te krijgen voor ons Maggie? Enkel en alleen omdat die redactrice van De Morgen er zó ver over ging dat het gewoon ongeloofwaardig en grappig begon te worden? Je moet niet vragen he?
Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Flipgirl op do 12 jan 2012, 02:14

Den helft van de mini-sters heeft volgens mij voor ze beginnen geen "vakbekwaamheid". Dus niet alleen mevrouw De Block (Maggie voor de vrienden). Daarvoor rekenen de meesten op hun kabinet.
Kortom: Ik hoop dat ze op 't kabinet van De Block er meer kaas van hebben gegeten en ze daar er wel iets meer van kennen.

En tja, ze zullen inderdaad niks anders vinden om op te schieten, zeker? Maar da's niet de eerste keer en dat zal niet de laatste keer zijn dat de media (alle media! - dus niet alleen De Morgen) dat doet.
Flipgirl
PI Master
PI Master

Berichtdoor transit op do 12 jan 2012, 02:59

ach Aveli, niemand wilt dat postje om de simpele reden dat je er niks goed kan doen, voor de ene ga je een te zacht beleid voeren en voor de andere een te hard. Maggie is nu eenmaal de persoon die men daarvoor gaat opofferen en de eerste debatten bewijzen het al, van alle partijen krijgt ze de wind van voren en als er naderhand verkiezingen zijn trekken de politieke hyena's er allemaal hun handjes vanaf en laten ze haar vallen als een baksteen om.
transit
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor KempensBoerke op do 12 jan 2012, 21:31

Daar haat TV-optredens van de laatste dagen heeft Maggie op Boerke een deftige indruk nagelaten.
Ondanks haar corpulente voorkomen, komt zij heel 'down to earth', menselijk en laagdrempelig over. Ik hou daarvan.

De Croo junior en Toebak junior en nog een hele reeks waar ik nu niet opkom: duidelijk bedreven in leuteren en nog eens leuteren. Zij hoeven geen briefke voor hun neus te leggen: zij lullen u zo in slaap.
Zij hebben communicatie trainingen gevolgd waardoor hunnen babbelaar zonder enige moeite steeds bezig blijft.

Maggie daarentegen heeft een brief voor haar neus nodig, maar houdt het kort en duidelijk. Ze komt niet zo heel diplomatisch (lees: rond de pot draaiend) over, maar zegt gewoon wat ze te zeggen heeft.
De traditionele politici van de laatste jaren: elkaar kapot lullen en zotte uitspraken (waarmee ze de dag daarna, al dan niet door eigen partijgenoten, teruggefloten worden) en met compromissen totdat er meer water in de wijn is dan wijn zélf.
Dat soort hoeft voor mij niet meer: ik ben ze zo beu als koude pap.

Communicatie trainingen ten spijt: het heeft alvast op mij een averechts effect in het voordeel van personen zoals Maggie die (voor mij toch alvast) wreed laagdrempelig overkomt.
Een hele verademing.
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor carta magna op vr 13 jan 2012, 13:23

Ik zat met de schrik! Ten onrechte. Maggie heeft zich in korte tijd in haar job ingewerkt en wat ze zegt
is zoals het moet voor een staatsecretaris voor asiel en migratie.
Bravo. 8)
carta magna
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Asterixxx op za 14 jan 2012, 01:22

Maggie, die mag in mijn soep!
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Keer terug naar Politiek en actualiteit