Alle persberichten van Open Vld.

Moderators: Persberichten, Moderatorteam

Berichtdoor Jan Boeykens op wo 11 dec 2002, 22:45

Op 2002-12-10 12:14, schreef Ludo:
Er is geen nood meer aan partijen die uit alle ruiven willen meeëten maar wel aan partijen met een duidelijk programma!

Vind je het Vivant programma onduidelijk? (kijk wel eerst even op http://www.vivant.be vooraleer te oordelen).
Jan Boeykens
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor dinkytoy op wo 8 jan 2003, 19:25

Dina schreef:Het gaat er niet over of Vivant er wel of niet MOCHT tussenstaan!
Lees de uitleg van de redactie hierover nog eens.

Ik heb hem nog eens gelezen, en al wat ik kan zeggen is dat het een pathetische uitleg is die moet verhullen dat jullie te lui zijn om iets fatsoenlijks bij elkaar te programmeren. Zulke praktijken werken enkel maar politieke vervlakking in de hand. Lieve Dina, ik weet niet of gij er zelf ook achter zit, maar ge krijgt desgevallend nen dikke kus van Verhofstadt of De Gucht en de hele vette burgerkliek in deze regering die de democratie tijdens deze legislatuur tot op een dramatisch peil hebben uitgehold.

Onderstaande zinnetje slaat helemaal nergens op:
"Het meten van een ideologie is voor het geven van een stemadvies (om technisch-inhoudelijke argumenten) veel betrouwbaarder dan het meten van standpunten. "

Vivant is juist de enige partij met een zeer duidelijk programma en geen aaneenrijging van standpuntjes over vanalles en nog wat, wat bij veel andere partijen juist wel het geval is. "Standpunten" is een begrip dat eigen is aan particratie. De *partij* die overal "standpunten" over inneemt en daarbij abstractie maakt van de mening van het volk. Vivant ijvert voor het BROV. Opdat de mensen zelf hun standpunt kunnen meedelen.
"Standpunten" over vanalles en nog wat zijn vaak niet meer dan een collectieve betutteling waar relatief weinig engagement uit voortkomt en waar men de kiezer mee zoet houdt.
Ook jullie boycot van Vivant (want per slot van rekening, beste Dina, daar komt het uiteindelijk toch maar op neer) is zo een van die "standpunten" waar een gewone kiezer als ik in feite niets aan te zeggen heb en waar ik dus verder ook geen boodschap aan heb.

Op politics.be voel ik me nog altijd een stuk beter, want om eerlijk te zijn, ik had al lang aan dat euvel verholpen door Vivant toch op een of andere manier in het stemadvies te betrekken of door die stomme tool gewoon af te voeren. Op politics.be is men in t verleden Vivant ook al wel eens vergeten, maar die pasten daar tenminste snel een mouw aan als je er hen vriendelijk op wees. Als jullie dus het stemadvies voor de verkiezingen niet kunnen aanpassen of niet openlijk toegeven op de site zelf (duidelijk geplaatst in de juiste rubriek) dat je het daar met een bereslechte tool moet stellen, wel, dan weet ik wel voor wie ik bij mijn vrienden reclame mag maken!
dinkytoy
PI Newbie
PI Newbie

Vorige

Keer terug naar Open Vld