Op 2001-10-09 19:15, schreef elsie:
[quote]
Op 2001-10-09 16:16, schreef WINGS:
Wel Elsie,nu moet Ge toch overtuigd zijn dat niemand,hoop Ik,iets persoonlijk tegen U heeft,maar indien U niet antwoord,U moet zich NIET verontschuldigen of verantwoorden,maar dan zou dit natuurlijk anders kunnen uitgelegd worden en wat Ik zeker niet veronderstel is,dat U bang zou zijn om te replikeren want angst is natuurlijk géne goede raadgever.?Zodus Elsie hopen Wij allen U terug te mogen begroeten.!
Sorry hoor, ‘t Is geen kwestie van niet willen of niet kunnen reageren en bang ben ik ook al niet.
Ik ga nu eenmaal fulltime werken en kan pas ‘s avonds het net op.
Weet je, ik zal in alle rust en kalmte proberen te verduidelijken wat ik in eerste instantie in boosheid en frustratie heb neergeschreven.
Ik was van mening dat dit forum aan ons (en daarmee bedoel ik iedereen ongeacht de al dan niet aanwezige politieke achtergrond) een mogelijkheid zou verschaffen om op een gezonde en open manier met elkaar te debatteren.
In eerste instantie heeft BLOKBUSTERS (wie of wat zich ook achter deze nick verschuilt) dit nieuwe initiatief in de grond willen boren . Ik heb er geen probleem mee dit toe te geven en het ook af te keuren, net zoals ik op het vorige zwartwit forum Prospeer , Fatima ….en de rest af keurde.
Maar langzaamaan neemt dit forum in mijn ogen meer en meer de vorm aan van een Blokforum.
Wat bedoel ik hier mee?
Ik heb er geen problemen mee dat Vlaams Blokkers hun mening kwijt willen hier op dit forum. Het is inderdaad zo dat er weinig plaatsen zijn waar Vlaams Blokkers hun mening nog kwijt kunnen. Maar wat mij ergert is de manier waarop deze mening op dit forum gebracht wordt: De meeste onder de blokkers voeren een uitsluitende “slecht nieuws show “op.
Er wordt een vergelijking gemaakt met TVjournaals : Nieuwsfeiten moeten gebracht worden , ongeacht of ze nu “slecht” of “goed” zijn op een NEUTRALE wijze en ik ga akkoord wanneer jullie beweren dat het Blok door de media genegeerd wordt en ik vind dit een fout van de media.
Wat ik aan Vlaams Blokkers hier op dit forum wil zeggen is dat zij UITSLUITEND aandacht hebben voor “slechte nieuwsfeiten” , met andere woorden nieuwsfeiten die niet passen binnen het Blokkader en deze feiten dan tot in den treure blijven herhalen en daarmee de indruk opwekken dat in dit land niks goeds te bespeuren valt.
Er zijn problemen , dat ontken ik ook niet, maar problemen zijn er om opgelost te worden , dus formuleer KONKRETE , UITVOERBARE voorstellen en leg die voor ter discussie. Ook al ben je van mening dat die voorstellen het toch niet zullen halen , blijf niet bij de pakken zitten , maar stop in godsnaam met klagen en zagen , je kan veel meer bereiken met opbouwende , dan afbrekende kritiek.
Iemand had het over ons kiesstelsel. Daar zou inderdaad heelwat kunnen aan gesleuteld worden. Onder andere dit : Op dit ogenblik kan een misnoegde burger geen proteststem laten horen , een blanco stem is een verloren stem en electronisch kan je zelfs niet meer ongeldig stemmen, ik sta voor een herwaardering van de blanco stem als volwaardige stem.
Een ander voorbeeld : ik zou jonge werklozen niet zomaar een werklozensteun uitbetalen. Iedere werknemer in dienstverband moet een welbepaald aantal uren per week of per maand werken om een loon uitbetaald te krijgen. Dus waarom zou je van jonge werklozen niet kunnen eisen dat zij diezelfde aantal uren in een bepaalde plaats aanwezig moeten zijn , om recht te hebben op werklozensteun. Je kan op die plaats de nodige infrastructuur voorzien om hen te helpen bij het zoeken naar werk, ik denk aan PC’s , kranten , telefoons , faxen en ook daarvoor opgeleid personeel om hen bij het zoeken naar werk te helpen. Ik denk dat zo’n systeem heel wat jongeren van de straat kan houden.
Maar als je de verschillende postings op dit forum opnieuw bekijkt , dan zie je steeds hetzelfde stramien opduiken : de eerste geeft de voorzet , breekt af , en alle anderen gaan natuurlijk akkoord en doen er nog een schepje bovenop. Is er dan al iemand die de euvele moed heeft om tegen de “Blokfilosofie”in te gaan , dan krijgt die iemand al gauw een etiket opgeplakt : links , onrealistisch , bang voor de waarheid , enz…
Ik wil best discussiëren en debatteren , maar is het teveel gevraagd om op een redelijke manier in een open discussie te gaan , ik veronderstel toch dat iedereen voor zichzelf kan denken , los van enige partij – indoctrinatie!
Ik heb op het vorige zwartwit forum, meer dan eens naar konkrete opbouwende voorstellen gevraagd in verband met allerlei verschillende problemen , maar zelden of nooit kwam daar een reactie op.
En nog iets ik heb nooit beweerd dat ik alle wijsheid in pacht heb , ik heb ook nooit gezegd dat ik een oplossing heb voor alle problemen, ik heb ook nooit beweert dat het hier in dit land alle dagen rozengeur en maneschijn is, ik heb ook nooit gezegd dat men Vlaams Blokkers moet muilkorven , ik zeg alleen en daar blijf ik bij dat ik die ongenuanceerde “slecht nieuws show” opgevoerd door Blokkers op dit forum kotsbeu ben.
Ik hoop dat nu voor iedereen de redenen duidelijk zijn waarom ik zo gereageerd heb en ik heb daar verder niks aan toe te voegen.
Groeten
[/quote]