Vlaams Belang: Philip Claeys: Linkse hetze tegen beleid Sarkozy in de zaak van Roma-zigeuners

Alle persberichten van de partij Vlaams Belang.

Moderators: Persberichten, Moderatorteam

Vlaams Belang: Philip Claeys: Linkse hetze tegen beleid Sarkozy in de zaak van Roma-zigeuners

Berichtdoor Persberichten op vr 3 sep 2010, 16:39

Oproep aan Verhofstadt: 'Open uw landgoed in Toscane voor Roma-zigeuners'

In Frankrijk lijkt president Nicolas Sarkozy - na lang talmen - werk te willen maken van een kordaat immigratie- en veiligheidsbeleid. Zo werd besloten op te treden tegen illegaal ingerichte Roma-kampen, die volgens een communiqué van het Elysée ook vaak haarden zijn van drughandel, prostitutie, uitbuiting van kinderen (bedelarij) en andere vormen van criminaliteit. Een rechtsstaat heeft het recht en de plicht hier paal en perk aan te stellen.

De ontmanteling van de illegale Roma-kampen gebeurt overigens in samenspraak met de autoriteiten van Roemenië en Bulgarije, en gaat gepaard met een uitwisseling van politieagenten tussen Frankrijk en deze twee landen.

Het Vlaams Belang veroordeelt de pretentie van de linkse partijen in het Europees Parlement, waaronder de liberale fractie van Guy Verhofstadt, om het beleid van Nicolas Sarkozy eenzijdig te veroordelen. Het politiek-correcte gehuil tegen elke vorm van kordaat veiligheidsbeleid, of het nu over Frankrijk, Italië en wellicht binnenkort Nederland gaat, moet afgewezen worden, want belangrijke Europese begrippen als 'mensenrechten' en 'vrij verkeer van personen' mogen niet misbruikt worden om criminaliteit en illegaliteit te vergoelijken.

De lidstaten van de Europese Unie moeten nog altijd zelf kunnen bepalen wie ze tot hun grondgebied toelaten, en onder welke voorwaarden. Dat geldt des te meer voor onderhorigen van landen die geen deel uitmaken van de Schengen-ruimte.

Indien Verhofstadt werkelijk meent dat een illegaal Roma-kamp geen probleem vormt, dan wordt hij bij deze opgeroepen de daad bij het woord te voegen en zijn landgoed in Toscane open te stellen als pleisterplaats voor Roma-zigeuners.

Philip Claeys
Europees parlementslid
Persberichten
PI Redactie
PI Redactie

Re: Vlaams Belang: Philip Claeys: Linkse hetze tegen beleid Sarkozy in de zaak van Roma-zigeuners

Berichtdoor Gilbert De Bruycker op wo 8 sep 2010, 08:48

Als de vos de passie preekt, boer pas op je ganzen!
Een vijftal jaar geleden was ik niet alleen het slachtoffer van bespieding, maar ook van stalking en mobbing, op touw gezet door de staatsveiligheid in opdracht van ... ex-Premier Verhofstadt. Met informatie uit mijn privé-leven werd een langdurige campagne van intimidatie, laster en getreiter gevoerd. Het doel daarbij was een gevoel van constante dreiging te creëren. Ik moest een gevoel van onmacht krijgen, omdat ik de situatie niet meer in de hand had. De acties moesten me niet enkel intimideren, maar me ook isoleren. Personen in mijn sociale omgeving moesten er ook last van krijgen.

Meerdere malen heb ik deze fascistoïde schending van mijn privé-leven en deze gestapo-praktijken aangeklaagd in e-mails (waarin ik o.a. deze totalitaire mentaliteit kontrasteerde met zijn pleidooi - uit de beginjaren '90 - voor de rechten van het individu) naar het kabinet van de ex-Premier, met CC aan o.m. de VRT, het gerecht, en minister De Gucht.
De 'liberaal'Verhofstadt was door de kritische inhoud van deze mails zodanig in zijn narcisme gekrenkt dat uiteindelijk parket, vrederechter en dokters onder druk werden gezet om mij te laten colloqueren (let wel: na vier jaar stalking en op de valreep, slechts enkele maanden vóór het einde van de legislatuur). Over democratie en deontologie gesproken!
Gilbert De Bruycker

Keer terug naar Vlaams Belang