Verlies van SP.A-Spirit

Alle persberichten van sp.a.

Moderators: Persberichten, Moderatorteam

Verlies van SP.A-Spirit

Berichtdoor Rufio op ma 14 jun 2004, 14:08

Waaraan denken jullie dat het verlies van SP.A tegenover vorig jaar ligt, zijn ze gewoon meegesleurd door de VLD? Ik vond het persoonlijk heel erg voor iemand als Frank Vandenbroucke, die zo hard werkt, en dan zo beloond wordt.
Rufio
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Maus op ma 14 jun 2004, 14:18

In sé hebben ze eigenlijk niet verloren. Hun resultaat sinds 1999 is immers + 5 % gegaan.

Vorig jaar was gewoon waarschijnlijk een "piek", terwijl ze nu meer "gestabiliseerd" zijn.
Maus
PI Master
PI Master

-

Berichtdoor Rufio op ma 14 jun 2004, 15:39

Eigenlijk vindt ik 19,66% toch wat weinig, ze hadden toch een 21% moeten kunnen houden, nu lijkt het alsof de kiezer hen wil afstraffen voor iets, maar ik zie niet meteen redenen. Bij de VLD zijn die redenen heel duidelijk, en toch verliezen ze nauwelijks meer dan SP.A.
Rufio
PI Addict
PI Addict

Jahhh..!??

Berichtdoor Coop op wo 16 jun 2004, 15:26

Ik had ook iets meer verwacht...Maar ik denk dat de afbraakdebatten van Leterme ook meegeholpen hebben aan het verlies van paars; Leterme dacht waarschijnlijk dat dit hem allemaal ten goede zou komen, maar iedereen heeft gemerkt dat dit niet het geval was. Slechts 0,3% meer !! Dus zijn al zijn veronderstelde stemmen naar het Vlaams Blok gegaan.
Ik denk dat mensen in Vlaanderen niet mogen klagen. Sommige Blokkers zeggen dat het erg gesteld is met Vlaanderen, maar wat is er zo slecht...Zat zaterdag nog met VB'er te discussiëren. Hij vond dat het slecht ging met Vlaanderen, maar ondertussen heeft hij en zijn vrouw wel werk, een wagen en een motor, gaan ze elk jaar op reis en hebben ze een huis dat al afbetaalt is! Du swat is er zo slecht dan??? Daarop kon hij niet antwoorden...Toch was hij teleurgesteld in paars-groen???Waarom, beats me??
Coop
PI Newbie
PI Newbie

Re: Verlies van SP.A-Spirit

Berichtdoor Blauwvoet op wo 16 jun 2004, 15:33

Rufio schreef:Waaraan denken jullie dat het verlies van SP.A tegenover vorig jaar ligt, zijn ze gewoon meegesleurd door de VLD? Ik vond het persoonlijk heel erg voor iemand als Frank Vandenbroucke, die zo hard werkt, en dan zo beloond wordt.

Hard werken en hard werken is twee hé...

Iedereen kan Sinterklaas spelen.
Er zal nog oneindig veel harder gewerkt dienen te worden om de putten te dichten die "ze" gemaakt hebben...Vandenbroecke inclusief "

Tenslotte is het zo dat hij perfect op de hoogte moet geweest zijn , en NOOIT neen heeft gezegd.
ONS geld uitdelen aan jan en alleman is inderdaad gemakkelijk.

Vandenbroecke heeft dus zijn verdiende loon gekregen , al was het maar omdat hij over dit onderwerp zweeg.
Zwijgen in het geval van een rampscenario is medeplichtig zijn.
Niet meer maar ook niet minder. :evil:
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

-

Berichtdoor Rufio op wo 16 jun 2004, 19:07

Welke putten zijn er dan gemaakt?
Rufio
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor condor op wo 16 jun 2004, 19:17

Dit jaar 500 miljoen euro te kort, ofte iets minder dan 100 euro per Vlaming die even ergens gevonden gaat moeten worden. Ik stel voor om een aantal gratis zaken af te voeren om er terug wat bovenop te geraken. Bvb. de gratis buspas voor 65+'ers die dat toch enkel maar lijken te gebruiken om te gaan shoppen of terrasjes te gaan doen in de stad, en daar toch al geld uitgeven zodat een euro voor de bus ook wel te doen is.
condor
PI Moderator
PI Moderator

-

Berichtdoor Rufio op wo 16 jun 2004, 19:25

Over dat bedrag wordt nog gediscussiëerd, en das eerst en vooral de verantwoordelijkheid van Van Mechelen (die ik trouwens heel bekwaam vindt).
Als je ziet naar de economische omstandigheden is het ook niet zo'n ramp, die 500 miljoen krijgen ze nog wel ergens bespaard.

Als je dan enkele van de gratis-regelingen gaat afschaffen die gefinancierd werden met belastingsgeld ga je de mensen 2X pijn doen, de belastingen blijven, en nu moeten ze ook nog eens betalen voor hun bus, het enige wat je daarmee bereikt is dat de mensen zich bestolen voelen en op het Vlaams Blok stemmen ...
Rufio
PI Addict
PI Addict

-

Berichtdoor Rufio op wo 16 jun 2004, 19:29

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het er budgettair gaat uitzien zonder Vandelanotte en Vandenbroucke. Als er één partij niet bekent staat om haar spilzucht is het SP.A wel (remember de Vlaamse en copernicus hervorming van Vandebossche, ik wil iemand het wel eens zien nadoen).
Rufio
PI Addict
PI Addict

Re: -

Berichtdoor condor op wo 16 jun 2004, 19:35

Rufio schreef:Als je dan enkele van de gratis-regelingen gaat afschaffen die gefinancierd werden met belastingsgeld ga je de mensen 2X pijn doen, de belastingen blijven, en nu moeten ze ook nog eens betalen voor hun bus, het enige wat je daarmee bereikt is dat de mensen zich bestolen voelen en op het Vlaams Blok stemmen ...

Als je meer uitgeeft dan je hebt, en dan zegt dat dat toch niet meer kan, dan is dat gewoon eerlijk. Beter dat dan schulden opbouwen.
condor
PI Moderator
PI Moderator

Re: -

Berichtdoor Blauwvoet op wo 16 jun 2004, 19:38

Rufio schreef:Welke putten zijn er dan gemaakt?

Ambtenaren van het Rekenhof zijn dat nu aan het onderzoeken.
Volgens sommige politici zouden er wel eens serieuze lijken uit de kast kunnen vallen...
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Maus op wo 16 jun 2004, 21:56

condor schreef:Dit jaar 500 miljoen euro te kort, ofte iets minder dan 100 euro per Vlaming die even ergens gevonden gaat moeten worden. Ik stel voor om een aantal gratis zaken af te voeren om er terug wat bovenop te geraken. Bvb. de gratis buspas voor 65+'ers die dat toch enkel maar lijken te gebruiken om te gaan shoppen of terrasjes te gaan doen in de stad, en daar toch al geld uitgeven zodat een euro voor de bus ook wel te doen is.

100 EUR per Vlaming ... das een makkie. Reken gewoon 1 jaar lang elke maand 10 EUR extra aan bij iedereen en de kas is terug gevuld ... :grin:
Maus
PI Master
PI Master

Berichtdoor casper op wo 16 jun 2004, 22:36

ge kunt de meeeenseeen toch wijsmaken dat de belastingsvermindering 10euro kost.
casper
PI Master
PI Master

Re: Verlies van SP.A-Spirit

Berichtdoor Dina op wo 16 jun 2004, 22:41

Rufio schreef:Waaraan denken jullie dat het verlies van SP.A tegenover vorig jaar ligt, zijn ze gewoon meegesleurd door de VLD? Ik vond het persoonlijk heel erg voor iemand als Frank Vandenbroucke, die zo hard werkt, en dan zo beloond wordt.

Frank Vandenbroucke is voor mij ook één van de betere ministers. Hij werkt aan zijn dossiers en intussen hoor je hem niet.

Volgens mij werd de SPA inderdaad meegesleurd door de VLD. De twee beleidspartijen werden afgestraft. Het gratisverhaaltje van Steve wordt ook steeds meer doorprikt. De "mensen" beginnen te snappen dat wat gratis is, ook moet betaald worden.

Anderzijds zou ik graag zelfs een weten van waar al die stemmen voor het VB komen. Het is niet zomaar een "groei". Het is een duidelijk teken. Zou dit allemaal te danken zijn aan dat vreemdelingenstemrecht? Ik denk het niet. Mensen (vooral zij die zich niet bezighouden met politiek) vergeten snel, héél snel.

Het arrest? Zou kunnen. Eerlijk gezegd ben ik ook enorm geschrokken dat zoiets in ons land kan.
Dina
PI Elite
PI Elite

Berichtdoor oblo op zo 27 jun 2004, 22:04

Groen!
allez toch een van de voor de hand liggende redenen dacht ik zo
oblo
PI Junior
PI Junior

Keer terug naar Sp.a