Verliefde zestiger schiet rivaal in been in Overijse

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Berichtdoor Avelivloms op di 24 jan 2012, 14:35

Een 62-jarige man heeft gisternamiddag in Overijse zijn liefdesrivaal in het been geschoten toen die hem bedreigde met een ijzeren staaf. Dat meldt de lokale politie van de zone Druivenstreek (Overijse/Hoeilaart). De schutter is opgepakt en ter beschikking gesteld van het Brusselse parket. Zijn slachtoffer verkeerde niet in levensgevaar en werd voor verzorging naar het ziekenhuis gebracht.

De twee mannen, 61 en 62 jaar oud, dingen al een hele tijd naar de gunsten van dezelfde vrouw. Gisternamiddag was het de jongste van de twee te veel geworden en was die met een ijzeren staaf de woning van zijn rivaal, in de Adriaanstraat in Overijse, binnengedrongen. Die 62-jarige rivaal voelde zich bedreigd en schoot de indringer in het been.

Daarop werden de politie en de hulpdiensten verwittigd. Een ziekenwagen bracht de gewonde over naar het ziekenhuis, waar hij verzorgd werd en vervolgens politiebewaking kreeg. Ondertussen werd de schutter opgepakt en ter beschikking gesteld van het Brusselse parket. (belga/eb)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... ijse.dhtml

Hij had zich dus moeten laten doodkloppen. Ja als je wereldvreemd bent natuurlijk. Deze man is dus ter beschikking gesteld van het parket. Schandalig. Dat is onze justitie weer op haar "best" !
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Re: Verliefde zestiger schiet rivaal in been in Overijse

Berichtdoor joker op di 24 jan 2012, 18:09

Als betrokkene een wapenvergunning had dan kan het nog altijd wettelijke verdediging worden. Men moet daar niet te vlug over oordelen.
joker
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Avelivloms op wo 25 jan 2012, 00:34

joker schreef:Als betrokkene een wapenvergunning had dan kan het nog altijd wettelijke verdediging worden. Men moet daar niet te vlug over oordelen.

Het al of niet hebben van een wapenvergunning heeft geen kloten te maken met wettige zelfverdediging.

Ik draag onwettig een vuurwapen op straat. Een man wil mij doden met een bijl. Ik schiet hem in de borst. Ik zal gestraft worden voor onwettige wapendracht, maar niet voor moord of doodslag. Als het wettige zelfverdediging was. Het feit van geen vergunning te hebben verandert niets, geen kloten, aan de staat van wettige zelfverdediging.
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor crimeson op wo 25 jan 2012, 01:11

joker schreef:Als betrokkene een wapenvergunning had dan kan het nog altijd wettelijke verdediging worden. Men moet daar niet te vlug over oordelen.

zeer juist joker, in plaats van mee aan populistische uitlatingen te doen kan men beter niet te vlug oordelen en het onderzoek afwachten voor men conclusies trekt op een klein artikel in de pers.
crimeson
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor Phersu op wo 25 jan 2012, 02:18

Ik vrees dat joker een 2de nick heeft genomen om zichzelf bij te staan! :lol:
Phersu
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor 4sake op wo 25 jan 2012, 14:59

Zoniet kan hij enkel aangeklaagd worden voor het bezit van een verboden wapen,
en staat dit los van wettelijke zelfverdediging.
4sake
PI Elite
PI Elite

Berichtdoor carta magna op do 26 jan 2012, 16:08

Wettige zelfverdediging?
carta magna
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Sukkelaar13 op do 26 jan 2012, 18:28

Volgens mij ook wettelijke zelfverdediging.
Sukkelaar13
PI Expert
PI Expert

Keer terug naar Politiek en actualiteit