Vakbonden misbruiken personeel NMBS in hun stakingszucht

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Vakbonden misbruiken personeel NMBS in hun stakingszucht

Berichtdoor misantroop op wo 10 nov 2010, 02:37

De laatste tijd regent het weer stakingen en stakingsaanzeggingen bij de NMBS en steeds meer hoor je bij de mensen die gebruik maken van het spoor dat het NMBS personeel in deze nogal graag staakt en liever thuis zit om te moeten werken, en ik moet toegeven dat ik er als pendelaar achter de zoveelste staking toch lichtelijk dezelfde mening op begon na te houden tot ik ergens een lezerbriefje las van een treinbestuurder die stelde dat de stakingen er enkel kwamen door de vakbonden en dat de afgevaardigden daarvan zelfs niet verkozen waren door het personeel. Dit gegeven was moeilijk te geloven vermits ik ervan uitging dat er toch om de vier jaar sociale verkiezingen waren maar ik kon het toch niet na laten om het even op te zoeken. Wat blijkt nu, de briefschrijver had gelijk, bij overheidsdiensten zoals de NMBS moeten de vakbonden geen sociale verkiezingen te houden, de afgevaardigden worden simpelweg aangeduid zonder daarin het personeel te kennen, als je de volgende keer dus nog eens een artikel leest in de krant waarboven een ronkende titel staat als "Treinbestuurders willen sporen opnieuw blokkeren" hou er dan rekening mee dat ze eigenlijk bedoelen dat de enkel vakbonden de sporen weeral eens willen blokkeren en dat die actie niet noodzakelijk kan steunen op een meerderheid van het personeel van de NMBS. Het zijn in deze materie dus wel degelijk de vakbonden die hun macht misbruiken en zowel het personeel als de treinpendelaars gijzelen om hun eigen zinnetje te doen. Het raarste aan gans de zaak is wel dat bovenstaande in strijd is met talloze wetgevingen zowel op nationaal als Europees vlak maar dat er tot op heden nog niks aan de situatie verandert is.
misantroop
PI Expert
PI Expert

Keer terug naar Politiek en actualiteit