uwe trend? "halaltoerisme"!

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

uwe trend? "halaltoerisme"!

Berichtdoor Asterixxx op wo 14 dec 2011, 08:40

Wouaaah! Dat gaat succes hebben!
maar onderschat de gevolgen niet voor de migratie en het terrorisme!
Hln:
Als het aan de Moslimbroederschap in Egypte ligt, hoeft u niet meer naar Sharm el-Sheikh af te zakken om in de zon van een cocktail te genieten. De islamisten, die vorige maand de eerste ronde van de Egyptische verkiezingen, willen van Egypte omvormen tot een toeristisch land dat "vrij is van zonden".

"Toeristen hoeven geen alcohol te drinken als ze naar Egypte komen. Ze hebben thuis genoeg alcohol", zei Azza al-Jarf van de Moslimbroederschap tegen aanhangers. "Ze komen naar hier om onze antieke schatten te bewonderen, niet om te drinken." De salafisten van al-Nour gaan nog een stapje verder en willen een strikte islamitische wetgeving in Egypte introduceren. Rondhossen in een zwembroek of bikini zou u voortaan dus ook kunnen vergeten.

Helemaal wegblijven is nu ook niet nodig. De Moslimbroederschap overweegt het toerisme immers te vrijwaren ten voordele van de economie. Zo lanceerde de invloedrijke Yasser Bourhami het idee van 'halal-toerisme'. "Een vijf sterrenhotel zonder alcohol, met een apart strand voor vrouwen in een baai waar beide geslachten kunnen genieten van een vakantie zonder zonden", aldus Bourhami op Beach TV. "Toeristen hoeven niet in een bikini rond te lopen en onze kinderen schade berokkenen."
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Re: uwe trend? "halaltoerisme"!

Berichtdoor Abramis op wo 14 dec 2011, 11:23

Mij niet gelaten. Tot nu toe twee keer op reis geweest op het Afrikaanse continent (Kenya en Tunesië), en ze kunnen sinds die tweede keer definitief de boom in. Nooit van zijn leven opnieuw. Nergens ter wereld vind je zo'n hoge concentratie aan opdringerige en onbetrouwbare mensen als in Afrika. Na Kenia dachten we nog dat we misschien pech hadden gehad, maar na Tunesië en na de reisverhalen van kennissen zijn we er nu wel uit dat tegenslag er niets mee te maken had. Als je gerust wil gelaten worden als toerist, moet je je daar simpelweg opsluiten op een hotelkamer. Of beter nog : blijf er weg. Ga elders heen.

Geef mij maar Zuid-Amerika en Azië voor een zonnige vakantie. Tot nu toe 100 % meegevallen, keer op keer. Op sommige van die bestemmingen waren de mensen véél armer dan hun Afrikaanse tegenhangers, maar ze bleven desondanks warm, hartelijk en - belangrijk ! - betrouwbaar. \:D/
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Phersu op wo 14 dec 2011, 17:47

Laat ze maar doen, die idioten. De toeristen zullen wegblijven, de economie zal ineen storten en de moslimbroeders zuyllen zich aan de macht vastklampen door verkiezingen te vervalsen en een terreurregime à la Iran te installeren.

Misschien zal het Westen en de simpele linkse geesten die het Europees parlement en vele andere praatbarakken bevolken eindelijk inzien wat democratie betekent in de Arabische lente!
Phersu
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor DeLuucas op wo 14 dec 2011, 23:16

Dat ze hun halal in hun hol steken.
Ik ga zowiezo niet naar die landen.
DeLuucas
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor KempensBoerke op do 15 dec 2011, 11:35

Boerke kent verscheidene individuen die ne keer naar Egypte op vakantie geweest zijn.

Uit eigen beweging spreken ze er niet over, en Boerke weet dan dat 't wellicht gene vette zal geweest zijn. :D

Indonesië, Thailand, Mexico en diesmeer, al heel wat meer positieve reacties over gehad. Boerke zélf rondreis van 2 weken doorheen Thailand met vrienden: ondanks wijdverspreide armoede, tóch vriendelijk en behulpzaam. Een hele breuk qua mentaliteit met de Maghreb-regio. Alhoewel broer, onlangs in Marokko (weliswaar de zéér toeristische regio): toch zeer tevreden van. Me => confused. :whistle:
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Blauwvoet op do 15 dec 2011, 12:56

KempensBoerke schreef:Boerke kent verscheidene individuen die ne keer naar Egypte op vakantie geweest zijn.

Uit eigen beweging spreken ze er niet over, en Boerke weet dan dat 't wellicht gene vette zal geweest zijn. :D

Als straf zitten ze meestal met spettterpoep. :lol: :lol: :lol:

De toorn van Allah. :xlol:
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor KempensBoerke op do 15 dec 2011, 13:10

Die hele handel toeristen en masse aanschuiven aan 't buffet, terwijl de uitgemergelde hond effe snuffelt aan de brokken en wegstrompelt met in 't gedacht: "gratis en veur niet....euh, nee...geef mijn portie maar aan de toerist!! Liever uitgemergeld dan dood.".

5 sterren all-in voor een prikje......maar neem toch maar best uw eigen boterhammekes mee \:D/
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Phersu op do 15 dec 2011, 14:49

Ten gerieve van gelovige moslims zullen de ZNA ziekenhuizen in Antwerpen voortaan ook halal operaties uitvoeren: zonder verdoving dus..... :lol:
Phersu
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Reconquistador op do 15 dec 2011, 15:11

Onderschat de voordelen niet: geen moddervette Duitsers in veel te kleine zwembroek op het strand. :wink:
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Abramis op do 15 dec 2011, 15:43

Reconquistador schreef:Onderschat de voordelen niet: geen moddervette Duitsers in veel te kleine zwembroek op het strand. :wink:

Ola, is dat geen racistische opmerking ? :lol: :lol: :lol:

Maar toegegeven, 't is een niet te versmaden voordeel. :D
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Sukkelaar13 op do 15 dec 2011, 17:56

Uit ervaring kan ik Brazilië en vooral Australië aanbevelen. Heel vriendelijke mensen en Brazilië half zo duur als bij ons. Vroeger ook relmatig naar Mexico geweest maar is de laatste twee jaar af te raden wegens terrorisme. De drugsbendes moorden mekaar uit in volle straat. Enkel nog het zuiden, met de fantastische piramides, zou nog veilig zijn.
Sukkelaar13
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor joker op do 15 dec 2011, 21:41

Egypte is helemaal geen slechte vakantiebestemming. Willen conservatieve islamieten geen toeristen meer moeten ze de gevolgen dragen.
joker
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor whoisy op vr 16 dec 2011, 00:09

joker schreef:Egypte is helemaal geen slechte vakantiebestemming. Willen conservatieve islamieten geen toeristen meer moeten ze de gevolgen dragen.

Als ik me door woestijnvolk wil omgeven dan ga ik wel eens naar Borgerhout, of Temse.
Je kan niet geloven dat er nog mensen zijn die niet in de klimaatsverandering geloven! Werkelijk on-ge-lofe-lijk!
De woestijn rukt op tot in het noorden van Europa! (en brengt alles mee op zijn pad)
whoisy
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Asterixxx op vr 16 dec 2011, 00:17

Se kunnen dan oneens de naam van dat ene overgebleven vijfsterrenhotel aanpassen naar "Burkini Faso"
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor Reconquistador op vr 16 dec 2011, 00:35

whoisy schreef:Als ik me door woestijnvolk wil omgeven dan ga ik wel eens naar Borgerhout, of Temse.

De Egyptenaren zijn geen woestijnvolk. :)
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor KempensBoerke op vr 16 dec 2011, 00:42

whoisy schreef:Als ik me door woestijnvolk wil omgeven dan ga ik wel eens naar Borgerhout, of Temse.

Reconquistador schreef:De Egyptenaren zijn geen woestijnvolk. :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Egypte_(land)#Geografie

Een klein stukje uit deze link:

Grote delen van het land behoren tot de Sahara en de Libische Woestijn en zijn zeer dunbevolkt, maar nemen wel maar liefst 96 procent van het Egyptische land in beslag.
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor whoisy op vr 16 dec 2011, 00:50

Reconquistador schreef:De Egyptenaren zijn geen woestijnvolk. :)

:applause: :applause: :applause: :applause:

Jawadde..... Nee, da's waar, geen woestijn te vinden in Egypte. :applause:

Zoals bijvoorbeeld de toeristische attractie de piramide van Cheops, die ligt in het standcentrum van Caïro, dat weet toch iedereen.

En Bedoeïen, dat zijn in feite verloren gelopen eskimo's... #-o
whoisy
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Reconquistador op vr 16 dec 2011, 00:55

KempensBoerke schreef:Grote delen van het land behoren tot de Sahara en de Libische Woestijn en zijn zeer dunbevolkt, maar nemen wel maar liefst 96 procent van het Egyptische land in beslag.

Alles lezen, hé Boerke. Het gros van de bevolking (99%) woont niet in de woestijn, maar in de Nijldelta en de Nijlvallei. In de woestijn wonen alleen wat kleinere nomadische stammen. Of ga je de inwoners van een stad als Cairo ook al als een woestijnvolk typeren? :)
Laatst bijgewerkt door Reconquistador op vr 16 dec 2011, 01:20, in totaal 2 keer bewerkt.
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Reconquistador op vr 16 dec 2011, 00:58

whoisy schreef:Jawadde..... Nee, da's waar, geen woestijn te vinden in Egypte. :applause:

Ik heb niet gezegd dat er geen woestijn is in Egypte. Ik heb gezegd dat de Egyptenaren geen woestijnvolk zijn.

Nuances zijn blijkbaar niet aan jullie besteed. Een woestijnvolk is een volk dat in de woestijn leeft. Is dat nu zo moeilijk? :)
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Reconquistador op vr 16 dec 2011, 01:12

Ook van Wikipedia: Ongeveer driekwart van Australië bestaat uit woestijn.

Nu moeten we besluiten dat de Australiërs een woestijnvolk zijn, zeker? :grin:
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Volgende

Keer terug naar Politiek en actualiteit