Jean Marie de Meester: "Ik ben geschandaliseerd door de berichten over de 303 ontslagen bij AB INBEV. Dit zijn 303 gezinnen. Deze ontslagen komen er niet omdat het bedrijf in moeilijkheden verkeert maar gewoonweg omdat het management zijn zakken wil vullen met dikke bonussen die bijna 1 miljard euro bedragen. In tijden van crisis is dit wraakroepend en sociaal onaanvaardbaar. Er is maar één middel om het management van gedacht te doen veranderen en dat is doordat wij als consumenten ons ongenoegen laten blijken en de AB INBEV producten weigeren te kopen of te bestellen in cafés, restaurants, ... Uiteindelijk zijn het wij consumenten die zorgen voor de omzet van AB INBEV en ik wil mijn geld niet kwijt aan dergelijke bedrijven" : zo verklaart de Oostkampse sp.a voorzitter.
"Ikzelf heb vandaag mijn Jupilers uit de frigo genomen en ben van plan vandaag een bak Carlsberg te gaan kopen en dit gewoon uit principe. Ik heb vandaag ook een ledenbericht verstuurd naar de Oostkampse sp.a leden en heb mijn boycotactie doorgestuurd naar het nationaal sp.a bestuur. Ik hoop dat ze mijn actie zullen steunen. Ik zal pas terug AB INBEV producten aankopen wanneer er een redelijke en met de vakbonden onderhandelde oplossing komt." nog steeds volgens Jean Marie de Meester.
Op de website http://www.ab-inbev.com/go/brands.cfm kan je terugvinden welke bieren in België verkocht worden door AB-INBEV.

Nieuws