Moderators: Persberichten, Moderatorteam

Ketter schreef:Als vrijzinnige ben ik sterk ontgoocheld over het recht op vrije meningsuiting dat momenteel wordt aan banden gelegd.
Het gaat hier natuurlijk over de veelbesproken Anti-racisme wet,

Nico schreef:tot hoe ver gaat vrije meningsuiting ? mag je mensen aanzetten tot geweld ? mag je systematisch bepaalde bevolkingsgroepen verkeerd afschilderen ? pesten is ook vaak dingen zeggen ( vrije meningsuiting ? ) en toch mag dit niet getolereerd worden
laster en eerroof valt niet onder vrije meninguiting.

confucius schreef:Alles is blijkbaar relatief. Is het aanvaardbaar dat zogenaamd politiek correcte partijen daarin gesteund door een linkse staatsomroep systematisch oproepen tot haat tegen een partij die door 20% van de Vlaamse bevolking gesteund wordt ?

Nico schreef:tot hoe ver gaat vrije meningsuiting ?
Nico schreef:mag je mensen aanzetten tot geweld ?
Nico schreef:mag je systematisch bepaalde bevolkingsgroepen verkeerd afschilderen ?
Nico schreef:indien gelovigen de conclusie zouden trekken dat je dus geen normen en waarden hebt en dit continu blijven zeggen dan zou je toch ook blij zijn dat er een wet bestaat die dergelijke leugens kan doen stoppen.

Coop schreef:Wie heef ter geen recht van vrije meningsuiting?? Iedereen in België mag zeggen wat ze willen!
Het feit is alleen dat het Vlaams Blok daar gretig gebruik van maakt om migranten te kleineren en te discrimineren. Het ergste van al is dan nog: als ze daarvoor op de vingers getikt worden, zijn zij het die gaan zeggen dat ze geen vrije meningsuiting hebben...Zever in pakskes noem ik dat...!!
Het Vlaams Blok neemt altijd de slachtofferrol op zich, terwijl zij het zijn die slachtoffers creeëren onder de Belgische burgers en migranten... Want vergeet niet dat er in België veel migranten zijn die instaan voor de zorg en de toekomst van ons!! Ook zij betalen belastingen, maar dit zegt het Blok totaal niet...Natuurlijk niet, anders wordt hun façade doorbroken en zouden de Blokstemmers de farce inzien wat die partij al 25 jaar is...!!! Want het Blok is totaal niet consequent: ze zijn tegen het homohuwelijk, maar gisteren in Audit'04 vertelde Frank Vanhecke dat homo's binnen het Blok wel elkaars handje mogen vasthouden...Dit was niet afgesproken, want Filip Dewinter zijn gezicht vertrok bijna van de angst!! Met mijn geringe kennis van WOII weet ik ook dat toen en het Vlaams Blok nu tegen homo's waren en zijn...Maar bijna alle grote figuren binnen het Duitse leger waren het...De man die het Horst-Wesellied schreef was zelf homo...Maar dat werd verdoezeld op dezelfde manier dat het Vlaams Blok nu ook dingen verdoezeld om de partij niet in discrediet te brengen.

Coop schreef:Inderdaad, klein foutje!
Maar was gewoon om aan te geven wat mensen van het Blok allemaal verkondigen waar, naar mijn bescheiden mening, de modale Vlaming en als je wil Blokker niet naar kijkt.
Niet alle Vlamingen zijn nu nog steeds bezig met het volgen van al deze verkiezingsprogramma's, maar dit speelt natuurlijk in de kaart van een partij als het Blok...Als je echt alles of toch veel van deze programma's bekijkt, merk je onmiddellijk dat het Blok zichzelf meerder malen tegenspreekt!

Coop schreef:Ik veronderstel dat men pas ongeloofwaardig overkomt als je jezelf (dan heb ik het over het VB) de enige echte oppositie noemt, terwijl ze geen concrete oplossingen bieden...Dan zeg je waarschijnlijk: "dat hoeft ook niet"... Maar dat moet juist wel, waarom moeten mensen anders op iemand stemmen??
Ik val wel in herhaling, maar dit is het enig wat ik over het VB kan zeggen...Veel blabla, maar waar zijn jullie ideeën en oplossingen??? Daar heb ik nog niet veel van gehoord in de debatten??

Ketter schreef:Als vrijzinnige ben ik sterk ontgoocheld over het recht op vrije meningsuiting dat momenteel wordt aan banden gelegd.
Het gaat hier natuurlijk over de veelbesproken Anti-racisme wet, maar ook over de voorzitter die problemen wil oplossen door er niet over te praten (want het gat in de haag wordt dan groter).
Spreken over criminaliteit in combinatie met migranten is taboe.
Ook historische correcties over het aantal joodse slachtoffers van de nazi's zijn nog steeds strafbaar (minder dan 6 miljoen is strafbaar, meer niet).
Enkel politiek correcte taal wordt nog toegelaten in de staatsomroep VRT.
Men heeft er ook aan gedacht om de Post te verbieden nog blok-propaganda te verspreiding maar die vlieger ging niet op.
-------------------------------------------------------
Al deze maatregelen hebben dan nog het averechtse effect. Is de volgende stap het verbieden van internet ?
--------------------------------------------------------
Dit is geen pleidooi voor of tegen het blok. Iedereen moet gewoon kunnen denken en zeggen wat hij wil (zie onderschrift). De Sp-a heeft van censuur en media-beïnvloeding zijn handelsmerk gemaakt.

NVG schreef:Ik denk toch dat je hier bij sommige beweringen even de pedalen verliest. Er is bij het Kartel SP.a-Spirit helemaal geen sprake van beknotting van vrije meningsuiting. In de partij zelf mag en kan iedereen zonder omhaal zijn gedachten en zijn ideeën kwijt. Alleen gaan wij daarbij uit van wederzijds respect, dat is toch een minimumvoorwaarde. Dat maakt de migrantenproblematiek (om op uw vbn terug te komen) dus helemaal niet onbespreekbaar, integendeel zelf. Migrantenproblemen zijn geen taboe. Ze kunnen perfect besproken worden. Wanneer je bij zo een dialoog natuurlijk systematisch de migrantengemeenschap als algemeen geheel gaat discrimineren, stigmatiseren en criminaliseren, dan is er iets fout. En daar is SP.a tegen, tegen de systematische racistische aanpak van bepaalde groeperingen en partijen. Is dat een beknotting van vrije meningsuiting? Ik denk het niet, eerder een kwestie van fatsoen.
Overigens heeft SP.a nergens beweerd dat De Post geen politieke pamfletten meer mag uitdragen van de veroordeelde partij. Not at all! Het was zelf De Post die onder toezicht staat van minister Vande Lanotte die onmiddellijk heeft gereageerd door de kritikasters de mond te snoeren en te verklaren wél nog de pafletten rond te delen.
En steeds weer die kritiek op de "rode" sp.a...Ik begrijp het niet goed...ik denk echt dat u de kleurenbalans van uw TV eens moet bijstellen, het is niet de SP.a die de hoogste dekkingsgraagd heeft op de openbare omroep. Maar ik neem aan dat u dat al wist.
Mvg,
nvg

Ketter schreef:
Dit is geen pleidooi voor of tegen het blok. Iedereen moet gewoon kunnen denken en zeggen wat hij wil (zie onderschrift). De Sp-a heeft van censuur en media-beïnvloeding zijn handelsmerk gemaakt.

Dina schreef:
Als je vindt dat het VB mensen heeft aangezet tot geweld, wat dan gezegd van Abou Jah Jah en zijn AEL?
Als die laatste groep eens een uitstapje doet, kunnen de bewoners van bewust traject de dag erna puin ruimen. Ik heb zoiets nog niet meegemaakt met het VB.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten