David Geerts wil niks weten van de herinvoering van de verplichte legerdienst, waar de liberale vakbond VSOA voor pleit.
David Geerts: “Ik geloof niet dat verplichte legerdienst het walhalla op aarde zal brengen wat betreft normen en waarden. Bovendien is het niet logisch in een krappe arbeidsmarkt jonge krachten te onttrekken aan die arbeidsmarkt”, zegt Geerts.
David Geerts zegt "met verstomming" het pleidooi van het VSOA te hebben gelezen. Hij herinnert er aan dat de vorige legislatuur de vrijwillige legerdienst of Dienst Collectief Nut opnieuw van onder het stof werd gehaald, zodat jongeren zelf kunnen kiezen.
“Zij die denken dat maatschappelijke problemen van vandaag kunnen opgelost worden met remedies van gisteren, dwalen. Daarom ben ik tegen de invoering van een verplichte legerdienst. Jongeren moeten op een vrijwillige basis naar het leger willen. Dit mag wat mij betreft voor een korte periode zijn, op voorwaarde dat na deze periode een meer standvastige keuze wordt gemaakt", vindt Geerts

Nieuws