Roger Vangheluwe geeft interview op VT4

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Roger Vangheluwe geeft interview op VT4

Berichtdoor Avelivloms op do 14 apr 2011, 23:35

Roger V. heeft een interview gegeven op VT4. Ik heb het niet gezien. Maar het schijnt wel veel stof te doen opwaaien. Hebben jullie het gezien? Wat denken jullie ervan?

Hier het artikel op HLN:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... -toe.dhtml
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Re: Roger Vangheluwe geeft interview op VT4

Berichtdoor Strix op vr 15 apr 2011, 00:12

Ik heb het volledige interview op VT4 gezien, plus zijn reactie (2de interview) op VTM over dit eerste interview.
Deze man heeft totaal geen inzicht over de situatie waarin hij zich bevindt en over de schade die hij aanricht en heeft aangericht zowel tegenover zijn slachtoffers als tegenover de kerk.
Onbegrijpelijk dat de kerk zoveel geduld met deze figuur heeft en zo lankmoedig optreedt.Deze gast is een ongecontroleerd projectieel en een gevaar voor de maatschappij.Bovendien niet bijster intelligent als men ziet hoe hij zich probeert te verrechtvaardigen. Zielig!
Strix
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Blauwvoet op vr 15 apr 2011, 00:14

:-& :-& :-&
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Avelivloms op vr 15 apr 2011, 01:01

Voel Rogeike iet het vei zenoige noe de kloete geslogen, paazek
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Thomas O'Malley op vr 15 apr 2011, 01:03

Strix schreef:Ik heb het volledige interview op VT4 gezien, plus zijn reactie (2de interview) op VTM over dit eerste interview.
Deze man heeft totaal geen inzicht over de situatie waarin hij zich bevindt en over de schade die hij aanricht en heeft aangericht zowel tegenover zijn slachtoffers als tegenover de kerk.
Onbegrijpelijk dat de kerk zoveel geduld met deze figuur heeft en zo lankmoedig optreedt.Deze gast is een ongecontroleerd projectieel en een gevaar voor de maatschappij.Bovendien niet bijster intelligent als men ziet hoe hij zich probeert te verrechtvaardigen. Zielig!

Exact mijn gedacht toen ik hem bezig hoorde. Die leeft daar als God in Frankrijk en maakt zich hoegenaamd geen zorgen. De feiten zijn verjaard en de straffen die de Kerk hem opleg zijn gewoon lachwekkend. De man heeft dus inderdaad niets om zich zorgen over te maken.
Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Worseling op vr 15 apr 2011, 09:39

Avelivloms schreef:Roger V. heeft een interview gegeven op VT4. Ik heb het niet gezien. Maar het schijnt wel veel stof te doen opwaaien. Hebben jullie het gezien? Wat denken jullie ervan?

Hier het artikel op HLN:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... -toe.dhtml

Zijn uitspraken liggen in de verwachtingen van zijn denkpatroon, zo schokkend zijn die dus niet, het feit dat vt4 perse met zo'n man een interview wilt is in deze veel schokkender en heeft geen enkele nieuwswaarde.
Worseling
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Thorgal op vr 15 apr 2011, 09:47

Nu wat die man gedaan heeft kan echt niet, daar bestaat geen twijfel over.
Dat die man elke zin voor realiteit kwijt is, wordt wel duidelijk na dit laatste interview.....
Tot daar het verhaal Roger.....

Maar moest er nu aan elke pedofiel zo veel aandacht geschonken zijn.......dan hadden we een bepaald figuur niet als kandidaat eerste minister.
Om maar te zeggen......ja die man is in de fout gegaan, ja hij moet streng gestraft worden, ja de kerk moet een sterk signaal geven...

Maar de aandacht dat die man krijgt, excuseer, de kerk, dat gaat mijn petje dan weer te boven.

Menig een kan staven dat ik zeker geen kerkganger ben, wel integendeel zelfs.
Maar naar mijn bescheiden, hopelijk objectieve mening, kan ik me niet van het gedacht ontdoen "beschadiging kerk".

Niet zolang geleden las ik over misbruik in een koranschool, dacht in Belgie, waar bleef de heisa toen? Een artikel, zo klein dat je er bijna over zag.

Schandelijk gedrag van Roger...bedenkelijk niveau van de pers...mijn gedacht.

En laat de storm nu maar losbarsten.
Thorgal
Slimste mens van PI
Slimste mens van PI

Berichtdoor Magna Carta op vr 15 apr 2011, 11:38

Wat bezielt Mgr RvG toch om zo'n lang interview te geven? Hij weet toch ook dat de hyena's op zoiets zitten te wachten met de gebuisde 'woorvoerder' van Mgr Léonard op kop.
Dom! Dom!
Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Abramis op vr 15 apr 2011, 11:41

Mee eens, Thorgal. Er wordt over-gereageerd. Hoe erg de feiten ook mogen zijn, er wordt inderdaad overdreven emotioneel op los gekakeld, en dat zou inderdaad wel eens kunnen kaderen in een operatie 'breek de macht van de kerk'. Niet dat ik daar iets op tegen heb, het instituut "Kerk" mag wat mij betreft gerust opgedoekt worden. Echte gelovigen hebben geen gebouwen noch personeel nodig om te geloven. Geloof hoort in het hoofd te zitten, niet in een hoop bakstenen, noch in een paljas in een zwarte jurk.

Maar de hypocrisie vind ik inderdaad ook stuitend. Je verwijst als voorbeeld terecht naar de zaak waarbij Elio Di Rupo in een onzedige situatie zou zijn aangetroffen in zijn auto met een naakte minderjarige, en naar de beschuldigingen dat hij homo-soirées bezocht in het gezelschap van 16-18-jarigen. Dat zaakje is sneller dan de bliksem in de doofpot gedumpt destijds. Officiële verklaring : 't waren allemaal - van de eerste tot de laatste beschuldiging - verzinsels van fantasten. Ons anders zo trage gerecht had dat "op een ik en een gij" al uitgevlooid. Misschien is het wel waar, en is hij inderdaad onschuldig, maar ik zou er mijn hand absoluut niet voor in het vuur durven steken.
En zo zijn er al heel wat pedofilie-zaken de revue gepasseerd waar er méér slachtoffers waren, waar de schuld vaststond, en waar er desondanks hooguit een klein artikeltje op pagina elvendertig van de kranten stond. Nogal een contrast met deze zaak, waarbij de feiten nota bene al 25 jaar geleden gebeurden. Een tijd waarvan algemeen geweten is dat de feiten toen wijd verspreid voorkwamen in zowat alle internaten.

Wat mij betreft mag men een publieke lijst aanleggen op internet waar alle bekende pedofiele criminelen met naam, adres en foto vermeld worden. Hun privacy is geen issue want ze hadden zelf ook geen greintje respect voor de privacy van hun slachtoffers. Daarmee geven ze dus zélf te kennen dat privacy voor hen onbelangrijk is. Maar dan moet men dat wél voor allemààl doen. Niet alleen voor de bekende koppen, maar ook voor de onbekende kinderverkrachter van achter 't hoekje. En niet zoals nu selectief de ene wél, en vele anderen niet publiekelijk aan de schandpaal nagelen. :evil:
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Magna Carta op vr 15 apr 2011, 11:44

Voorgestelde straf: maak hem premier!
Magna Carta
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Worseling op vr 15 apr 2011, 12:31

Abramis schreef:
Wat mij betreft mag men een publieke lijst aanleggen op internet waar alle bekende pedofiele criminelen met naam, adres en foto vermeld worden. Hun privacy is geen issue want ze hadden zelf ook geen greintje respect voor de privacy van hun slachtoffers. Daarmee geven ze dus zélf te kennen dat privacy voor hen onbelangrijk is. Maar dan moet men dat wél voor allemààl doen. Niet alleen voor de bekende koppen, maar ook voor de onbekende kinderverkrachter van achter 't hoekje. En niet zoals nu selectief de ene wél, en vele anderen niet publiekelijk aan de schandpaal nagelen. :evil:

Zo'n lijst zou tot niets dienen, sterker nog met zo'n lijsten zou je er enkel maar voor zorgen dat burgers het "recht" in eigen handen zouden nemen met alle gevolgen vandien. Zie dan trouwens ook niet in waarom een pedoseksueel wel op zo'n lijst zou komen en een andere crimineel niet.
Worseling
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Abramis op vr 15 apr 2011, 12:43

Worseling schreef:Zo'n lijst zou tot niets dienen, sterker nog met zo'n lijsten zou je er enkel maar voor zorgen dat burgers het "recht" in eigen handen zouden nemen met alle gevolgen vandien. Zie dan trouwens ook niet in waarom een pedoseksueel wel op zo'n lijst zou komen en een andere crimineel niet.

Mocht er hier een gekende kinderverkrachter in de buurt wonen, dan zou ik dat graag weten. Al was het maar om mijne kleine zo ver mogelijk uit zijn buurt te kunnen houden.

Waarom kinderverkrachters wel, en andere criminelen niet ? Omdat de slachtoffers van kinderverkrachters net dat ietsje weerlozer zijn dan de slachtoffers van andere misdrijven. Ze mogen dus gerust wat grondiger beschermd worden.

Overigens vind ik niet dat er enige vorm van medelijden gepast is met sujetten die zich tot op die lijst zouden "gewerkt" hebben. Als iemand het recht in eigen handen neemt... Goh... Tja, het mag niet, he, dus je moet die mens daar geen standbeeld voor geven of zo. Maar ik zou't de persoon in kwestie toch niet kwalijk kunnen nemen. :D
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Abramis op vr 15 apr 2011, 12:54

Overigens, Worseling, wat nu met Vangheluwe gebeurt is vele malen "erger" dan op zo'n lijst staan.

Op zo'n lijst zijn het enkel degenen die zich de moeite getroosten om naar die webstek te surfen, die de gegevens te zien krijgen.
In het geval van Vangheluwe moet je al zowat van een andere planeet komen om NIET te weten wie hij is, wat hij gedaan heeft, hoe hij eruit ziet, ... Je kan geen krant openslaan, de TV niet opzetten of geen actualiteitssite bezoeken of je wordt ermee rond de oren geslagen. Geef toe, dat heeft mogelijks nogal wat meer potentieel om mensen op gewelddadige gedachten te brengen, niet ? Zelfs in het buitenland, want ook daar is zijn kop intussen genoegzaam bekend.

Mocht ik een kinderverkrachter zijn, en ik krijg de keuze tussen een neutrale vermelding op een informatieve webstek enerzijds, of het ganse circus dat Vangheluwe nu mee(ge)maakt (heeft), dan zou ik het wel weten wat ik kies.

Vandaar : behandel ze allemaal gelijk. Zorg ervoor dat de ouders van deze maatschappij kunnen WETEN waar het gevaar om het hoekje loert. Dat is preventief werken. Maar zoals men het nu aanpakt, maakt men van kinderverkrachter 1 publieke vijand nummer één, terwijl kinderverkrachter 2, 3, 4, 5, enz.... in de luwte anoniem hun leventje kunnen verder leiden, wachtend op de volgende onweerstaanbare verlokking. En geen kat in hun buurt zal het zien afkomen.
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Worseling op vr 15 apr 2011, 13:56

Abramis schreef:
Mocht er hier een gekende kinderverkrachter in de buurt wonen, dan zou ik dat graag weten. Al was het maar om mijne kleine zo ver mogelijk uit zijn buurt te kunnen houden.

Waarom kinderverkrachters wel, en andere criminelen niet ? Omdat de slachtoffers van kinderverkrachters net dat ietsje weerlozer zijn dan de slachtoffers van andere misdrijven. Ze mogen dus gerust wat grondiger beschermd worden.

Overigens vind ik niet dat er enige vorm van medelijden gepast is met sujetten die zich tot op die lijst zouden "gewerkt" hebben. Als iemand het recht in eigen handen neemt... Goh... Tja, het mag niet, he, dus je moet die mens daar geen standbeeld voor geven of zo. Maar ik zou't de persoon in kwestie toch niet kwalijk kunnen nemen. :D

Je zal uw kind er weinig mee kunnen beschermen, een slachtoffer is trouwens altijd weerloos, als kinderen slachtoffer zijn voelen we ons er gewoonweg meer emotioneel bij betrokken maar door een lijstje op internet te gaan openen ga je ze heus niet beter mee beschermen, het enige dat je gaat bereiken is dat wat idioten wat heksenjachten gaan openen. Om u een voorbeeld te geven, de massamoordenaar in Nederland had per toeval een naamgenoot in de buurt wonen, alhoewel iedereen wist dat de persoon in kwestie was doodgeschoten kreeg de man in kwestie tal van dreigtelefoons.
Worseling
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Abramis op vr 15 apr 2011, 14:01

Mja, daar heb je inderdaad een punt. De combinatie "naamgenoten" en "niet al te snuggere buurtbewoners" kan voor serieuze miserie zorgen.

Ah, whatever, 't komt er toch nooit. Daders worden hier sowieso ei zo na beter beschermd dan slachtoffers. :(
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Worseling op vr 15 apr 2011, 14:02

Abramis schreef:Overigens, Worseling, wat nu met Vangheluwe gebeurt is vele malen "erger" dan op zo'n lijst staan.

Op zo'n lijst zijn het enkel degenen die zich de moeite getroosten om naar die webstek te surfen, die de gegevens te zien krijgen.
In het geval van Vangheluwe moet je al zowat van een andere planeet komen om NIET te weten wie hij is, wat hij gedaan heeft, hoe hij eruit ziet, ... Je kan geen krant openslaan, de TV niet opzetten of geen actualiteitssite bezoeken of je wordt ermee rond de oren geslagen. Geef toe, dat heeft mogelijks nogal wat meer potentieel om mensen op gewelddadige gedachten te brengen, niet ? Zelfs in het buitenland, want ook daar is zijn kop intussen genoegzaam bekend.

Mocht ik een kinderverkrachter zijn, en ik krijg de keuze tussen een neutrale vermelding op een informatieve webstek enerzijds, of het ganse circus dat Vangheluwe nu mee(ge)maakt (heeft), dan zou ik het wel weten wat ik kies.

Vandaar : behandel ze allemaal gelijk. Zorg ervoor dat de ouders van deze maatschappij kunnen WETEN waar het gevaar om het hoekje loert. Dat is preventief werken. Maar zoals men het nu aanpakt, maakt men van kinderverkrachter 1 publieke vijand nummer één, terwijl kinderverkrachter 2, 3, 4, 5, enz.... in de luwte anoniem hun leventje kunnen verder leiden, wachtend op de volgende onweerstaanbare verlokking. En geen kat in hun buurt zal het zien afkomen.

Wat nu met Vangheluwe gebeurt is heus niet erger hoor, de man zijn naam komt in het nieuws omdat hij een bekend persoon is, daarentegen kan hij nog steeds terugvallen op een ganse organisatie die hem huisvest en bescherming bied. Ik ben wel al blij dat u inziet dat het mensen op gewelddadige gedachten kan brengen door zulke namen publiek te maken maar in het geval van Vangheluwe moet je u niet al te veel zorgen maken niemand die weet waar hij precies zit.
Worseling
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Blauwvoet op vr 15 apr 2011, 14:11

Worseling schreef: het enige dat je gaat bereiken is dat wat idioten wat heksenjachten gaan openen.

Op pedofielen,gangsters,terroristen,bedriegers,dieven,maffialeden enz MOET een heksenjacht worden geopend.
Het is trouwens een van de voornaamste plichten van een staat : De veiligheid van haar inwoners verzekeren.
Deze staat faalt ook in die opdracht.

Géén medelijden met het gespuis !!!
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Asterixxx op vr 15 apr 2011, 14:50

Wat verwacht je in een land waar een di poepo daadwerkelijk eerste minister had kunnen worden. Als je als pedofiel eerste minister van een land kan worden waarom dan geen bisschop ?

Nog eens een 'wat verwacht je nu' over het celibaat in de kerk. Je mag alles doen wat je wil als priester behalve een zinvolle relatie opbouwen met een vrouw. Waar moeten die mannen dan hun intimiteit gaan zoeken ?
Na jaren van krampachtig vechten tegen hun aard of zelf af en toe eraan toegevend zien ze sexualiteit als iets met een vrouw. Een beetje prutsen aan een paar misdienaarkes is dan enkel een spelleke.

Wat verwacht je nu ???
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor Sukkelaar13 op vr 15 apr 2011, 15:19

Strix schreef:Ik heb het volledige interview op VT4 gezien, plus zijn reactie (2de interview) op VTM over dit eerste interview.

Volledig mee eens. Het wordt tijd dat die man het zwijgen wordt opgelegd.
Sukkelaar13
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Sukkelaar13 op vr 15 apr 2011, 15:22

Worseling schreef:Zijn uitspraken liggen in de verwachtingen van zijn denkpatroon, zo schokkend zijn die dus niet, het feit dat vt4 perse met zo'n man een interview wilt is in deze veel schokkender en heeft geen enkele nieuwswaarde.

Voor mij heeft dit interview wel niewswaarde: nu kan iedereen zien wat voor een crimineel die man wel is. Tot op heden waren er nog goedgelovigen die hem steunden.
Sukkelaar13
PI Expert
PI Expert

Volgende

Keer terug naar Politiek en actualiteit