Moderator: Moderatorteam

Strix schreef:Ik heb het volledige interview op VT4 gezien, plus zijn reactie (2de interview) op VTM over dit eerste interview.
Deze man heeft totaal geen inzicht over de situatie waarin hij zich bevindt en over de schade die hij aanricht en heeft aangericht zowel tegenover zijn slachtoffers als tegenover de kerk.
Onbegrijpelijk dat de kerk zoveel geduld met deze figuur heeft en zo lankmoedig optreedt.Deze gast is een ongecontroleerd projectieel en een gevaar voor de maatschappij.Bovendien niet bijster intelligent als men ziet hoe hij zich probeert te verrechtvaardigen. Zielig!

Avelivloms schreef:Roger V. heeft een interview gegeven op VT4. Ik heb het niet gezien. Maar het schijnt wel veel stof te doen opwaaien. Hebben jullie het gezien? Wat denken jullie ervan?
Hier het artikel op HLN:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... -toe.dhtml

Abramis schreef:
Wat mij betreft mag men een publieke lijst aanleggen op internet waar alle bekende pedofiele criminelen met naam, adres en foto vermeld worden. Hun privacy is geen issue want ze hadden zelf ook geen greintje respect voor de privacy van hun slachtoffers. Daarmee geven ze dus zélf te kennen dat privacy voor hen onbelangrijk is. Maar dan moet men dat wél voor allemààl doen. Niet alleen voor de bekende koppen, maar ook voor de onbekende kinderverkrachter van achter 't hoekje. En niet zoals nu selectief de ene wél, en vele anderen niet publiekelijk aan de schandpaal nagelen.

Worseling schreef:Zo'n lijst zou tot niets dienen, sterker nog met zo'n lijsten zou je er enkel maar voor zorgen dat burgers het "recht" in eigen handen zouden nemen met alle gevolgen vandien. Zie dan trouwens ook niet in waarom een pedoseksueel wel op zo'n lijst zou komen en een andere crimineel niet.

Abramis schreef:
Mocht er hier een gekende kinderverkrachter in de buurt wonen, dan zou ik dat graag weten. Al was het maar om mijne kleine zo ver mogelijk uit zijn buurt te kunnen houden.
Waarom kinderverkrachters wel, en andere criminelen niet ? Omdat de slachtoffers van kinderverkrachters net dat ietsje weerlozer zijn dan de slachtoffers van andere misdrijven. Ze mogen dus gerust wat grondiger beschermd worden.
Overigens vind ik niet dat er enige vorm van medelijden gepast is met sujetten die zich tot op die lijst zouden "gewerkt" hebben. Als iemand het recht in eigen handen neemt... Goh... Tja, het mag niet, he, dus je moet die mens daar geen standbeeld voor geven of zo. Maar ik zou't de persoon in kwestie toch niet kwalijk kunnen nemen.

Abramis schreef:Overigens, Worseling, wat nu met Vangheluwe gebeurt is vele malen "erger" dan op zo'n lijst staan.
Op zo'n lijst zijn het enkel degenen die zich de moeite getroosten om naar die webstek te surfen, die de gegevens te zien krijgen.
In het geval van Vangheluwe moet je al zowat van een andere planeet komen om NIET te weten wie hij is, wat hij gedaan heeft, hoe hij eruit ziet, ... Je kan geen krant openslaan, de TV niet opzetten of geen actualiteitssite bezoeken of je wordt ermee rond de oren geslagen. Geef toe, dat heeft mogelijks nogal wat meer potentieel om mensen op gewelddadige gedachten te brengen, niet ? Zelfs in het buitenland, want ook daar is zijn kop intussen genoegzaam bekend.
Mocht ik een kinderverkrachter zijn, en ik krijg de keuze tussen een neutrale vermelding op een informatieve webstek enerzijds, of het ganse circus dat Vangheluwe nu mee(ge)maakt (heeft), dan zou ik het wel weten wat ik kies.
Vandaar : behandel ze allemaal gelijk. Zorg ervoor dat de ouders van deze maatschappij kunnen WETEN waar het gevaar om het hoekje loert. Dat is preventief werken. Maar zoals men het nu aanpakt, maakt men van kinderverkrachter 1 publieke vijand nummer één, terwijl kinderverkrachter 2, 3, 4, 5, enz.... in de luwte anoniem hun leventje kunnen verder leiden, wachtend op de volgende onweerstaanbare verlokking. En geen kat in hun buurt zal het zien afkomen.

Worseling schreef: het enige dat je gaat bereiken is dat wat idioten wat heksenjachten gaan openen.

Strix schreef:Ik heb het volledige interview op VT4 gezien, plus zijn reactie (2de interview) op VTM over dit eerste interview.
Deze man heeft totaal geen inzicht over de situatie waarin hij zich bevindt en over de schade die hij aanricht en heeft aangericht zowel tegenover zijn slachtoffers als tegenover de kerk.
Onbegrijpelijk dat de kerk zoveel geduld met deze figuur heeft en zo lankmoedig optreedt.Deze gast is een ongecontroleerd projectieel en een gevaar voor de maatschappij.Bovendien niet bijster intelligent als men ziet hoe hij zich probeert te verrechtvaardigen. Zielig!

Worseling schreef:Zijn uitspraken liggen in de verwachtingen van zijn denkpatroon, zo schokkend zijn die dus niet, het feit dat vt4 perse met zo'n man een interview wilt is in deze veel schokkender en heeft geen enkele nieuwswaarde.

Keer terug naar Politiek en actualiteit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast