Moderator: Moderatorteam

Torquemada schreef:...Dat betekent dat God over iedereen zal oordelen, ook over de gladde palingen die altijd uit handen van het gerecht zijn gebleven en nooit gestraft zijn geweest. ...

carta magna schreef:Ik begin deze zever over Vangheluwe stilaan beu te worden.

Avelivloms schreef:Voel Rogeike reit wei oaver de toeng

In Dinant zit al twee weken een priester in de gevangenis. Hij zou jarenlang minderjarige jongens misbruikt hebben. Het nieuws raakte pas nu bekend. Dat meldt de VRT.
De man was veertig jaar lang priester in de parochies van Surice, Flawinne, Omezée en Vodelée. Er zijn al minstens tien slachtoffers bekend, maar het parket vermoedt dat er in de periode tussen 1968 en 2001 nog veel meer jongeren misbruikt zijn. Het gerecht roept de slachtoffers nu op zich te melden en belooft hen anonimiteit.
De bal ging aan het rollen toen het parket van Dinant drie brieven kreeg waarin de priester beschuldigd werd van kindermisbruik. De man was ook betrokken bij de jeugdwerking in de parochies en zou slachtoffers onder druk hebben gezet om te zwijgen over de feiten. (sps)

edwin1 schreef:Pedofilie is een ziekte, welke ongeneselijk is.
Zijn uitspraken bevestigen wat ik allang weet: "hij wist niet wat hij anderen aandeed".
En dan doel ik met name op de consequenties van zijn handelen voor de slachtoffers.
Late wij daarom ook voor hem bidden, opdat hij eens moge inzien welke pijn in zijn volledigheid hij anderen heeft aangedaan.

Avelivloms schreef:Gaat voel Rogeike zijn slachtoffers nu al dan niet vergoeden ?
De Kerk ging daar toch voor zorgen, ook voor zaken die al verjaard waren !

Keer terug naar Politiek en actualiteit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast