Politieke druk hof ongeoorloofd

Alle persberichten van de partij Vlaams Belang.

Moderators: Persberichten, Moderatorteam

Politieke druk hof ongeoorloofd

Berichtdoor Persberichten op do 4 nov 2004, 13:47

MINISTER MOERMAN MOET KRACHTDADIG REAGEREN

Van 20 tot 28 november organiseert Export Vlaanderen een handelsmissie naar China. Mijn vader, expert op wereldvlak wat betreft de handel met het Verre Oosten en één van de eerste Westerse ereburgers van Shanghai, werd door Export Vlaanderen gevraagd om deze missie te begeleiden.

Aangezien mijn vader sinds enkele jaren rolstoelgebruiker is, verkeert hij in de onmogelijkheid om op eigen kracht deel te nemen. Ik heb hem dan ook aangeboden om hem te vergezellen. Voor alle duidelijkheid: de reis en alle daaraan verbonden kosten betaal ik zélf; dit in tegenstelling tot andere deelnemers uit de politieke wereld.

Tot mijn ontsteltenis verneem ik dat het Hof problemen heeft met het feit dat ik mijn vader vergezel, ook al gaat het hier om een strikte privé-aangelegenheid waar ik nooit een politieke zaak van heb willen maken.

Mijns inziens worden nu niet alleen mijn vader en ikzelf, maar ook ruim 1 miljoen Vlamingen vandaag door het Hof beledigd. Bovendien zou het Hof toch moeten weten dat 81,2% van de Belgische export gerealiseerd wordt in Vlaanderen.

Nogmaals, dit is voor mij een zuivere privé-aangelegenheid, maar men laat me nu geen andere keuze dan aan minister Moerman om een krachtdadige reactie te vragen op deze inbreuk op ons privé-leven, waaruit bovendien onbegrip blijkt voor de praktische beperkingen van een rolstoelgebruiker.

Zeer teleurgesteld,

Marie-Rose Morel.
Persberichten
PI Redactie
PI Redactie

Berichtdoor KempensBoerke op do 4 nov 2004, 13:57

Zéér terechte aanklacht. :applause: :applause:

Dat die fluppe zich maar eens bezint omtrent bovenstaande. :P
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Keer terug naar Vlaams Belang