whoisy schreef:Weet je, ik ben dat gemelk en gezeik over de bange blanke man zo kotsmoe hé.
Ik zal je eens iets over Vlamingen vertellen, want je kennis daarover bedraagt blijkbaar evenveel als dat een kikker over kernfysica weet!
Een Vlaming hé, als die op verlof gaat, dan doet die zijn best de lokale gebruiken daar onder de knie te krijgen, die gaat ook bij de bakker en beenhouwer zijn best doen om zich in de taal van de bevolking uit te drukken.
Een Vlaming die naar Japan verhuist hé, die eist niet dat iedereen daar plots Nederlands gaat leren om hem te plezieren.
Een Vlaming past zich aan.
birgit schreef:Deze tekst is gewoon té grappig! Woehahaha
En de conformerende, schuchtere Vlaming eist al meteen dat er ginder een bakker onder de lokale gebruiken moeten komen.
Olé, nog een groot licht
Is het nodig alle soorten winkels op te noemen om het voorbeeld duidelijk te maken? Denk je dat je het dan zal snappen met die 4 hersencellen die je blijkbaar rijk bent?
Einstein schreef:Niet zwansen hé. Iedereen die verhuisd (naar een ander land) doet z'n best om zich aan te passen aan de nieuwe bestemming. Ten eerste uit noodzaak, ten tweede uit interesse. Jij gaat/kan toch niet àlles van uw Vlaamse cultuur overboord gooien als je in Japan gaat wonen? En ook je ras kun je niet veranderen naar Japans.
Bon, er moet dus een tekening bij, een moeilijke verstaander.
Dus iedereen doet zijn best zich aan te passen aan de nieuwe locatie?
Heb jij de voorbije 25 jaar in een diepvries gezeten ofzo? Hoe is het leven al op Pluto dezer dagen?
Ben benieuwd met hoeveel voorbeelden het duidelijk gaat worden...
1) Als ik morgen naar Japan verhuis, en stel dat ik hier, in onze cultuur 5 keer mijn poep in de lucht steek om te bidden tot een of andere zogezegde profeet, wat denk je dan, dat ik de volgende dag op mijn werk verschijn in Japan en dat ook eis?
Volgens jou is dat je aanpassen aan het land/cultuur waarheen je gaat om je te vestigen.2) Je zal misschien verschieten, maar in Japan hebben ze ook feestdagen. Uiteraard breng ik mijn eigen feestdagen mee, en mijn werkgever zal het geweten hebben! Zo eis ik bijvoorbeeld dat ik op 11 juli niet op mijn werk verschijn, en verder dient deze dag betaald te worden, dat spreekt voor zich. Ja, als Vlaming zie ik dat mezelf, en alle andere Vlamingen trouwens, meteen doen.
Volgens jou is dat je aanpassen aan het land/cultuur waarheen je gaat om je te vestigen.3) Vermits ook katholieken een vasten kennen, maar sinds de verlichting doorhebben dat heel die ramtamtam niet thuishoort in het leven van alledag als je met andere mensen in contact komt, ga ik daar meteen eisen dat gedurende die vasten,
mijn vasten ik daar nogal wat respect voor krijg en tevens verwacht ik dan ook dat mijn Japanse werkgever me aangepast werk geeft, want tenslotte heb ik ervoor gekozen mezelf te verzwakken door niet te eten noch te drinken terwijl de zon op is. Mijn vermoeden draagt weg dat mijn Japanse werkgever me meteen voordraagt als arbeider/bediende van de maand.
Volgens jou is dat je aanpassen aan het land/cultuur waarheen je gaat om je te vestigen.4) Hoewel de hele wereld intussen weet heeft van de dolfijnslachtingen in Japan, vermeld ik het toch maar even indien je toch niet op de hoogte zou zijn. Nu kom ik daar ter plaatse en in mijn cultuur is het de gewoonte dat we een dier, voordat we het doodmaken en achter de kiezen slaan, eerst een hele dag knuffelen, dan een taartje serveren en tenslotte het persoonlijk de keel doorbijten. Nu is daar in wetten gegoten dat je dat niet mag, een dier de keel doorbijten. Tja, wat nu?
Je kan je voorstellen dat dit héél storend en weerzinwekkend zou kunnen zijn voor die cultuur waar ik mij kom vestigen. Maar niks gekort, Vlaming zijnde eis ik dat ik de dieren die ik eet persoonlijk de keel mag afknappen, er mijn hoektanden mag inzetten en hap, slokdarm eruit.
Volgens jou is dat je aanpassen aan het land/cultuur waarheen je gaat om je te vestigen.5) Verdekke zeg, die regeringsvorming laat toch wel lang op zich wachten in mijn thuisland. En tevens blijkt dat de grote winnaar van de verkiezingen, partij X, zelfs buitengesloten wordt uit de nieuwe regering. Ik, als Vlaming die mijn cultuur ZOOOOO belangrijk vind, want tenslotte draait heel de wereld om mijn kont, ga de straat op en steek een stuk of wat auto's in de fik. Dit doe ik uiteraard allemaal buiten de uren die ik werk, werk dat ik enkele keren per dag onderbreek om mijn reet de hoogte in te steken om te bidden tot eender wie.
Volgens jou is dat je aanpassen aan het land/cultuur waarheen je gaat om je te vestigen.6) Wat voel ik me eenzaam in Japan. De mensen lijken me niet te begrijpen. Ze snappen maar niet dat ik ook recht heb op mijn gebruiken. Op een of andere manier krijgen ze het niet in hun koppeke dat ze wel wat meer meegaand mogen zijn en hun gebruiken, waar hun hele beschaving trouwens op is gebouwd, opzij moeten schuiven voor de mijne, is dat nu zoveel gevraagd?
Dus wordt het tijd voor gezinshereniging. Mijn mama, mijne papa, mijn oma en mijn opa, allen bejaard, komen langs en blijven bij mij. Dat is toch wel kostelijk zulle! Maar geen nood, ik stap het lokale gemeentehuis binnen en eis dat hun overheidsorgaan mijn familie onderhoudt. Dat dit op kosten is van een systeem dat opgebouwd is door bijdragen van mensen via arbeid, daar veeg ik vierkant mijn Vlaamse voeten aan. Ik eis dat die Japanners voor mijn familie werken verdekke, wat is me dat nu?
Volgens jou is dat je aanpassen aan het land/cultuur waarheen je gaat om je te vestigen.7) Als Vlaming hou ik ervan met de lokale vrouwelijke bevolking af en toe eens tussen de lakens te springen. Maar mijn Vlaamse cultuur gebiedt me om een Vlaamse bruid te kiezen. Althans, mijn overgekomen ouders hebben voor mij al een bruid voorzien toen ik een jaar of 8 was. Zij was toen 2 jaar. Dus, vliegtuig op en kom maar af.
Intussen praat ik al zo'n 4 woorden Japans, 福祉 , 社会, 援助, 自由 (welfare, social aid , help, free) Woorden als 義務 (obligation) en 法律 (law) zijn me totaal vreemd. Als ik iets niet gedaan krijg, dan zeg ik simpelweg, in mijn beste Japans, 汚れた 人種差別主義者 en heel de bevolking begint te bibberen.
Volgens jou is dat je aanpassen aan het land/cultuur waarheen je gaat om je te vestigen.Zullen we nog wat verder gaan? Of begin je het stilaan te snappen?
Jij bent van mening dat die allemaal naar hier komen uit, wat schreef je weer,
interesse?
En verder doen die allemaal hun best zich aan te passen aan onze cultuur/samenleving?
Dat is hun drijfveer om hierheen te komen??? Trek aub je hoofd uit je reet en ruik de koffie, en vooral, laat die drugs voor wat ze zijn want je leeft in een sprookjeswereld!
En o ja, als ik naar Japan ga wonen, dan ga ik met de bedoeling me daar te integreren, om daar te leven, omdat daar een reden voor is.
Als ik naar Japan zou verhuizen, dan zou dat zijn
omdat ik daar kan gaan werken, niet omdat ik daar als een hangmat toerist op de kap van de bevolking kan leven, en dan hen nog wat uitmaken voor racist en dies meer.
Dat heet respect. Ken je dat, respect?
Respect voor een medemens heb je pas omdat hij en zij je gelijken zijn, omdat je hen ziet als je gelijken.
Maar als je natuurlijk vanuit de gedachte vertrekt dat iedereen die geen moslim is, een
ongelovige hond is, blijf jij jezelf dan maar fabeltjes wijsmaken over hun motieven, de eeuwige slachtoffers.
Als er nu nog een tekening bij moet, dan wordt het tijd om je eens door een goede neuroloog te laten onderzoeken.
Tijd om de
[ img ] te ontgroeien hoor.