poco-itis

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

poco-itis

Berichtdoor Abramis op do 15 dec 2011, 15:54

Hoe zwaar uitgezaaid de kanker van de politiek-correctheid werkelijk is, werd nu nog maar eens geïllustreerd, getuige de kop van volgend artikel :

Amrani is geen moslim

...
© reuters

Gaan ze vanaf nu voor elke misdaad die in dit land wordt gepleegd een afzonderlijk artikel "xxxx was geen katholiek" plaatsen ook ? Ik dacht het niet, he ? [-X

De achterliggende reden is uiteraard simpel. Amrani is overduidelijk een maghrebijnse naam, en wie aan de maghreb denkt, denkt aan de islam. En de islam, die moet met hand en tand verdedigd worden door de politiek correcte bloedhonden van het CGKR en het rode beleid incl. de onlosmakelijk daarmee verbonden regimepers. Geen kwaad woord over de islam ! Begrepen ? :evil:

Enfin, ze gaan nu dus al zó ver om speciaal artikels te wijden aan wat een dader allemaal niet is wanneer het gaat over zgn. pampergroepen. Morgen nog een artikeltje "Amrani was geen homo" of "Amrani zat niet in een rolstoel" ? Of is dat iets anders ? #-o
Abramis
PI Expert
PI Expert

Re: poco-itis

Berichtdoor whoisy op do 15 dec 2011, 16:20

Amrani is geen moslim

...
© reuters

Abramis schreef:Hoe zwaar uitgezaaid de kanker van de politiek-correctheid werkelijk is, werd nu nog maar eens geïllustreerd, getuige de kop van volgend artikel :

Gaan ze vanaf nu voor elke misdaad die in dit land wordt gepleegd een afzonderlijk artikel "xxxx was geen katholiek" plaatsen ook ? Ik dacht het niet, he ? [-X

De achterliggende reden is uiteraard simpel. Amrani is overduidelijk een maghrebijnse naam, en wie aan de maghreb denkt, denkt aan de islam. En de islam, die moet met hand en tand verdedigd worden door de politiek correcte bloedhonden van het CGKR en het rode beleid incl. de onlosmakelijk daarmee verbonden regimepers. Geen kwaad woord over de islam ! Begrepen ? :evil:

Enfin, ze gaan nu dus al zó ver om speciaal artikels te wijden aan wat een dader allemaal niet is wanneer het gaat over zgn. pampergroepen. Morgen nog een artikeltje "Amrani was geen homo" of "Amrani zat niet in een rolstoel" ? Of is dat iets anders ? #-o

Inderdaad zum kotsen!
De politieke correctheid is een gif, een excuus om de waarheid onder de mat te schuiven.
Wat natuurlijk wel weer typisch is, is dat hij als moslim zowat in de slachtofferrol wordt geduwd.
Ik word misselijk bij wat ik allemaal lees ter zijn verdediging in de media.

Als een media-orgaan ook maar 1 goed woord over diene Breivik zouden schrijven, dan werden ze door andere kranten/nieuwszenders meteen neergesabeld en in de extremistische hoek geduwd, in het rijtje hitler.
Niet in het rijtje Stalin, Mao, want dat zijn de goeden natuurlijk.
Als je met een t-shirt met daarop Adolf Hitler zou rondlopen, dan werd je opgepakt.
Loop je met een t-shirt met kindermoordenaar Ché Guevara rondloopt dan ben je cool. :roll:

Straks gaan ze nog schrijven dat hij een koorknaapje was, en dat hij zo'n onschuldige zaken op zijn strafblad had omdat de pastoor zijn koorknaapjes graag onder zijn rokken had... :roll:

Misschien kan de overheid nog wel een schadeclaim verwachten van familie uit de Maghreb.
't Zal toch geen racistische aanslag geweest zijn zeker, tegen dat stoute overheidsapparaat?
Of was hij gewoon misnoegd omdat Di Rupo premier is geworden?
whoisy
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Sukkelaar13 op do 15 dec 2011, 17:48

Er valt weinig toe te voegen aan de tussenkomst van de twee vorigen. Alles wat zij schrijven is correct. Mijn vraag blijft : wat kun je aan die pers doen? Ik koop al jaren geen enkel dagblad meer, maar wat kan ik meer doen?
Heeft iemand een suggestie?
Sukkelaar13
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Reconquistador op do 15 dec 2011, 18:24

Het antwoord zit al vervat in je uitleg: "Amrani is overduidelijk een maghrebijnse naam, en wie aan de maghreb denkt, denkt aan de islam." Met andere woorden: mensen maken zich een bepaalde voorstelling van die persoon op basis van een aantal gegevens (m.n. de Maghrebijnse naam) en daarom is het informatief erop te wijzen dat die voorstelling niet klopt. De naam "Amrani" roept geen voorstelling op van homoseksuelen, gehandicapten, e.d. Er is wat dat betreft dan ook geen veronderstelling die moet worden gecorrigeerd. Je vergelijking loopt derhalve mank.

En wat je these van politieke sturing betreft: het niét vermelden van zijn achtergrond, zou dan weer in de kaart spelen van wie moslims graag in een kwaad daglicht stelt (omdat dan de spontane veronderstelling "Amrani = moslim" onaangetast blijft). De beste oplossing is dan gewoon zijn religieuze overtuiging vermelden. Ook als hij wél moslim was geweest, had je dat op prijs gesteld, niet? Je zou journalisten ervan verdacht hebben iets te willen verdoezelen als ze het niét deden!
Laatst bijgewerkt door Reconquistador op do 15 dec 2011, 18:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Reconquistador op do 15 dec 2011, 18:38

Overigens is het niet de pers die zijn religieuze achtergrond ter sprake heeft gebracht, maar Amrani's advocaten.

Bij zo'n voorval wil iedereen meteen alles weten van de dader, zijn achtergrond, zijn motieven, etc. Dan is toch niet zo gek dat er ook naar zijn religieuze overtuigingen wordt gevraagd? Per slot van rekening is één van de hypotheses die bij sommige mensen opduikt de vraag of hij een islamitisch terrorist was. Blijkbaar niet dus.

Als een Marokkaan of een Belg een handtas steelt, doet dat er natuurlijk minder toe. Een handtas steel je normaal gezien voor het geld. Voor criminologen en sociologen zijn gegevens van bepaalde variabelen, zoals afkomst, interessant, maar dan niet op het niveau van één dader, maar op het niveau van "daders van handtassendiefstallen".
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Reconquistador op do 15 dec 2011, 18:47

whoisy schreef:Wat natuurlijk wel weer typisch is, is dat hij als moslim zowat in de slachtofferrol wordt geduwd.
Ik word misselijk bij wat ik allemaal lees ter zijn verdediging in de media.

Hij zou dus geen moslim zijn. Blijkbaar toch goed dat dat vermeld wordt, want sommige mensen blijven maar onzin uitkramen anders. :)

Ik zie nergens een "verdediging", wel een profiel, en dan sijpelen er natuurlijk zaken door die we niet graag horen: dat hij heel zachtaardig overkwam bijvoorbeeld. Tja, dat stemt niet overeen met het beeld dat we van zo'n man hebben op basis van zijn daden, maar moeten we daarom maar leugens schrijven? Blijkbaar was het een echte binnenvetter: alles opkroppen en dan opeens iets doen dat niemand verwacht. Geen zwart/wit-figuur, niet alleen maar slecht. Maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Denk maar aan Ronald Janssen. Fijne collega, populaire leerkracht, haast nooit wat op aan te merken. Er een "monster" van maken is natuurlijk overzichtelijker voor het plebs. Maar hoe meer we het kwaad reduceren tot "monsters", hoe onvoorspelbaarder het wordt.
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Worseling op do 15 dec 2011, 19:02

Reconquistador schreef:Overigens is het niet de pers die zijn religieuze achtergrond ter sprake heeft gebracht, maar Amrani's advocaten.

Bij zo'n voorval wil iedereen meteen alles weten van de dader, zijn achtergrond, zijn motieven, etc. Dan is toch niet zo gek dat er ook naar zijn religieuze overtuigingen wordt gevraagd? Per slot van rekening is één van de hypotheses die bij sommige mensen opduikt de vraag of hij een islamitisch terrorist was. Blijkbaar niet dus.

Als een Marokkaan of een Belg een handtas steelt, doet dat er natuurlijk minder toe. Een handtas steel je normaal gezien voor het geld. Voor criminologen en sociologen zijn gegevens van bepaalde variabelen, zoals afkomst, interessant, maar dan niet op het niveau van één dader, maar op het niveau van "daders van handtassendiefstallen".

Wetende dat die advocaten om geen leugentje verlegen zitten en er zelf al op een paar betrapt zijn mag je er dus rustig van uitgaan dat het wel degelijk een moslim was.
Worseling
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor KempensBoerke op do 15 dec 2011, 19:06

Bij Hans Van Themsche waren de media mekaar aan 't vertrappelen om te melden dat zijn tante Frieda op het moment van zijn moorden Kamerlid was van Vlaams Belang en dat zijn vader Peter vroeger voorheen actief was in Voorpost en (passief) lid was van Vlaams Belang.

In dit geval een APART UITGESMEERD ARTIKEL om te vermelden dat deze ************ géén moslim was. Met onze poco-media moet je zo'n berichtgevingen natuurlijk zonder nadenken slikken hé!! :^o

FEIT is wél dat het ne geïmporteerde is. Moslim of niet, men heeft er het handje boven gehouden met de nu gekende gevolgen vandien!!

Zet zo'n artikel de moslims uit de wind?
Dan toch niet de geïmporteerden (WÉÉRAL!!! :evil: ), want dat is een feit, waarover geen discussie bestaat.
Laatst bijgewerkt door KempensBoerke op do 15 dec 2011, 19:16, in totaal 1 keer bewerkt.
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Reconquistador op do 15 dec 2011, 19:11

Worseling schreef:Wetende dat die advocaten om geen leugentje verlegen zitten en er zelf al op een paar betrapt zijn mag je er dus rustig van uitgaan dat het wel degelijk een moslim was.

Of die informatie correct is, kan ik niet beoordelen. Alleszins wijst niets erop dat dit een islamistisch geïnspireerde aanval was. Blijkbaar een grote teleurstelling voor sommmige mensen... :-k
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Reconquistador op do 15 dec 2011, 19:15

KempensBoerke schreef:Bij Hans Van Themsche waren de media mekaar aan 't vertrappelen om te melden dat ie een racist was.

Dat was hij ook. Daarmee werd een voor de hand liggende hypothese bevestigd.

In dit geval een APART UITGESMEERD ARTIKEL om te vermelden dat deze ************ géén moslim was.

1. Ik zie nergens een apart uitgesmeerd artikel...
2. Een mogelijke hypothese - dat de man uit islamitisch-terroristische overtuigingen handelde - wordt (voorlopig?) uitgesloten.

Het gaat telkens om hypotheses die onderzocht worden en vervolgens bevestigd of ontkracht. Jullie maken echt een hoop drukte om niets.
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Worseling op do 15 dec 2011, 20:25

Reconquistador schreef:
Of die informatie correct is, kan ik niet beoordelen. Alleszins wijst niets erop dat dit een islamistisch geïnspireerde aanval was. Blijkbaar een grote teleurstelling voor sommmige mensen... :-k

dat die aanval islamitisch geïnspireerd is of niet speelt geen rol, feit blijft dat hij makkelijk had kunnen voorkomen worden, als men in de pers dan gaat zeggen dat de man al zeker geen moslim was en in de koptitels laat uitschijnen dat het ook geen Marokkaan was en als je dan ziet dat de bron vanwaar die uitspraken afkomstig zijn niet verlegen zijn om flagrante leugens de wereld in te sturen ben ik ervan overtuigd dat ook dit een zoveelste leugentje is om de waarheid te verbloemen. blijkbaar mag de waarheid dus niet verteld worden want dan wordt het wel zeer duidelijk dat het beleid faalt. Een gedegen beleid zou er al voor zorgen dat men niet zou hoeven te liegen, criminele moslims moeten terug naar land van herkomst, moslims die zich aan de wet houden hoeven zich dan geen zorgen te maken. dat beleid zou trouwens toegepast worden op alle buitenlanders ongeacht of ze moslim zijn of niet.
Worseling
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor whoisy op do 15 dec 2011, 20:32

KempensBoerke schreef:Bij Hans Van Themsche waren de media mekaar aan 't vertrappelen om te melden dat ie een racist was.

Reconquistador schreef:Dat was hij ook. Daarmee werd een voor de hand liggende hypothese bevestigd.

Weet je, ik ben dat gemelk en gezeik over de bange blanke man zo kotsmoe hé.
Ik zal je eens iets over Vlamingen vertellen, want je kennis daarover bedraagt blijkbaar evenveel als dat een kikker over kernfysica weet!

Een Vlaming hé, als die op verlof gaat, dan doet die zijn best de lokale gebruiken daar onder de knie te krijgen, die gaat ook bij de bakker en beenhouwer zijn best doen om zich in de taal van de bevolking uit te drukken.
Een Vlaming die naar Japan verhuist hé, die eist niet dat iedereen daar plots Nederlands gaat leren om hem te plezieren.

Een Vlaming past zich aan.

Wanneer dan mensen van uit den vreemde naar Vlaanderen komen, en eisen dat enkel hun rechten van toepassing zijn, laat staan plichten, daar hebben ze nog nooit van gehoord, dan is dat tegen de schenen schoppen van die Vlaming. En die Vlaming krijgt het op zijn heupen.

Maar alles wordt onder de noemer racisme gestoken en alles is opgelost.
Op papier, enkel op papier is dan alles opgelost.

Bij mij is het simpel en eenvoudig.
Wie bij mij thuis binnenkomt die houdt zich aan mijn regels, en doet die dat niet, dan wordt hem of haar de deur gewezen.
Als die dan nog wat van zijn of haren tak maakt, dan wordt die buitengezwierd.
Zo simpel is het.

Als dat van mij een racist maakt, so be it, want dan wordt het tijd eens een woordenboek aan te schaffen.

In dit geval een APART UITGESMEERD ARTIKEL om te vermelden dat deze ************ géén moslim was.

Reconquistador schreef:1. Ik zie nergens een apart uitgesmeerd artikel...
2. Een mogelijke hypothese - dat de man uit islamitisch-terroristische overtuigingen handelde - wordt (voorlopig?) uitgesloten.

Het gaat telkens om hypotheses die onderzocht worden en vervolgens bevestigd of ontkracht. Jullie maken echt een hoop drukte om niets.

Jij ziet nergens een uitgesmeerd artikel?
Het is verdekke een krantenkop!

We maken een hoop drukte om niets???? :roll:

Bon, deze héél brave Marokkaan (bestaan er ook andere? :-k Ik werk rechtover de toren van de federale politie in Brussel, in Sint-Joost ten Node, ken je dat een beetje? Mij moet je niet proberen in het riet te sturen met wat halfgare leugens hoor, ik zie elke dag hoe hard al die migranten werken, ja, je ziet dat echt aan hen hoor, als ze daar staan te niksen van 's morgens tot 's avonds, de mensen beschimpend en lastigvallend die er voorbij komen. Mensen uitlachend die naar hun werk gaan, omwille van naar hun werk te gaan 'kij domme Belg', 'kij werrrrrken voorrrrrrr ons', ...
Vrouwen naroepen dat ze hoeren zijn (bespeuren we daar wat racisme??)... ) lokt die huishoudhulp mee naar... zijn loods.
Deze 'zijn' loods is zowat het wapenarsenaal van een klein leger.

Dus volgens jou is het doodnormaal dat iemand die al de helft van zijn leven in de gevangenis heeft doorgebracht, superbraaf is, op zijn eentje eigenaar van een loods is waar je een oorlog in een klein land mee kan uitvechten???
Op zijn eentje??? :o :o :o
Miljaar, wonen en een loods huren of kopen, en dat allemaal zonder te werken? Waw, bravo.
Het gaat hier dus om een eenzaat? :^o :^o

Ben jij nou helemaal besodemieterd?
Ofwel doe je het erom, ofwel ben je gewoon even slim als de dichtsbijzijnde benzinepomp. :sick:
whoisy
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor DeLuucas op do 15 dec 2011, 21:38

Whatever,het blijft een op hol geslagen berberaap.
DeLuucas
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Reconquistador op do 15 dec 2011, 21:49

whoisy schreef:Als dat van mij een racist maakt, so be it, want dan wordt het tijd eens een woordenboek aan te schaffen.

Ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt. Bij Van Themsche speelde een racistisch motief een doorslaggevende rol. Logisch dan ook dat de media dat aspect belichten. Meer heb ik niet willen zeggen.

Jij ziet nergens een uitgesmeerd artikel?
Het is verdekke een krantenkop!

Waar staat dat artikel dan? Ik vind alleen dit terug: http://www.hln.be/hln/nl/12036/Drama-Lu ... slim.dhtml Dat kun je moeilijk een breed uitgesmeerd artikel noemen over ’s mans religieuze achtergrond. Slechts één alinea is eraan gewijd. Zelfs de inleiding in het vet vermeldt het niet. Beetje misleidend van Het Laatste Nieuws, maar dat is dan ook geen topkrant natuurlijk… In De Standaard wordt daar niet eens over gerept. Tot zover "de media"...

Dus volgens jou is het doodnormaal dat iemand die al de helft van zijn leven in de gevangenis heeft doorgebracht, superbraaf is, op zijn eentje eigenaar van een loods is waar je een oorlog in een klein land mee kan uitvechten???

Nee, mij geen woorden in de mond leggen. Dat pakt bij mij niet. [-X
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor birgit op do 15 dec 2011, 22:36

Of hij al dan niet moslim is geweest of was, speelt weinig rol.

Wat wel duidelijk is, is dat drugs- en wapenhandel, verkrachten, gewelddaden, moorden en zelfmoord niet islamitisch geïnspireerd zijn. Die kerel had ze op 't laatst gewoon niet allemaal meer op een rijtje.
birgit
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor birgit op do 15 dec 2011, 22:50

whoisy schreef:Weet je, ik ben dat gemelk en gezeik over de bange blanke man zo kotsmoe hé.
Ik zal je eens iets over Vlamingen vertellen, want je kennis daarover bedraagt blijkbaar evenveel als dat een kikker over kernfysica weet!

Een Vlaming hé, als die op verlof gaat, dan doet die zijn best de lokale gebruiken daar onder de knie te krijgen, die gaat ook bij de bakker en beenhouwer zijn best doen om zich in de taal van de bevolking uit te drukken.
Een Vlaming die naar Japan verhuist hé, die eist niet dat iedereen daar plots Nederlands gaat leren om hem te plezieren.

Deze tekst is gewoon té grappig! Woehahaha :rofl:

En de conformerende, schuchtere Vlaming eist al meteen dat er ginder een bakker onder de lokale gebruiken moeten komen. :lol:

Niet zwansen hé. Iedereen die verhuisd (naar een ander land) doet z'n best om zich aan te passen aan de nieuwe bestemming. Ten eerste uit noodzaak, ten tweede uit interesse. Jij gaat/kan toch niet àlles van uw Vlaamse cultuur overboord gooien als je in Japan gaat wonen? En ook je ras kun je niet veranderen naar Japans.
birgit
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor whoisy op do 15 dec 2011, 23:52

whoisy schreef:Weet je, ik ben dat gemelk en gezeik over de bange blanke man zo kotsmoe hé.

birgit schreef:Deze tekst is gewoon té grappig! Woehahaha

En de conformerende, schuchtere Vlaming eist al meteen dat er ginder een bakker onder de lokale gebruiken moeten komen.

Olé, nog een groot licht :roll:

Is het nodig alle soorten winkels op te noemen om het voorbeeld duidelijk te maken? Denk je dat je het dan zal snappen met die 4 hersencellen die je blijkbaar rijk bent?

Einstein schreef:Niet zwansen hé. Iedereen die verhuisd (naar een ander land) doet z'n best om zich aan te passen aan de nieuwe bestemming. Ten eerste uit noodzaak, ten tweede uit interesse. Jij gaat/kan toch niet àlles van uw Vlaamse cultuur overboord gooien als je in Japan gaat wonen? En ook je ras kun je niet veranderen naar Japans.

Bon, er moet dus een tekening bij, een moeilijke verstaander.
Dus iedereen doet zijn best zich aan te passen aan de nieuwe locatie?
Heb jij de voorbije 25 jaar in een diepvries gezeten ofzo? Hoe is het leven al op Pluto dezer dagen? :roll:

Ben benieuwd met hoeveel voorbeelden het duidelijk gaat worden...
1) Als ik morgen naar Japan verhuis, en stel dat ik hier, in onze cultuur 5 keer mijn poep in de lucht steek om te bidden tot een of andere zogezegde profeet, wat denk je dan, dat ik de volgende dag op mijn werk verschijn in Japan en dat ook eis?
Volgens jou is dat je aanpassen aan het land/cultuur waarheen je gaat om je te vestigen.

2) Je zal misschien verschieten, maar in Japan hebben ze ook feestdagen. Uiteraard breng ik mijn eigen feestdagen mee, en mijn werkgever zal het geweten hebben! Zo eis ik bijvoorbeeld dat ik op 11 juli niet op mijn werk verschijn, en verder dient deze dag betaald te worden, dat spreekt voor zich. Ja, als Vlaming zie ik dat mezelf, en alle andere Vlamingen trouwens, meteen doen. :o
Volgens jou is dat je aanpassen aan het land/cultuur waarheen je gaat om je te vestigen.

3) Vermits ook katholieken een vasten kennen, maar sinds de verlichting doorhebben dat heel die ramtamtam niet thuishoort in het leven van alledag als je met andere mensen in contact komt, ga ik daar meteen eisen dat gedurende die vasten, mijn vasten ik daar nogal wat respect voor krijg en tevens verwacht ik dan ook dat mijn Japanse werkgever me aangepast werk geeft, want tenslotte heb ik ervoor gekozen mezelf te verzwakken door niet te eten noch te drinken terwijl de zon op is. Mijn vermoeden draagt weg dat mijn Japanse werkgever me meteen voordraagt als arbeider/bediende van de maand. :^o

4) Hoewel de hele wereld intussen weet heeft van de dolfijnslachtingen in Japan, vermeld ik het toch maar even indien je toch niet op de hoogte zou zijn. Nu kom ik daar ter plaatse en in mijn cultuur is het de gewoonte dat we een dier, voordat we het doodmaken en achter de kiezen slaan, eerst een hele dag knuffelen, dan een taartje serveren en tenslotte het persoonlijk de keel doorbijten. Nu is daar in wetten gegoten dat je dat niet mag, een dier de keel doorbijten. Tja, wat nu?
Je kan je voorstellen dat dit héél storend en weerzinwekkend zou kunnen zijn voor die cultuur waar ik mij kom vestigen. Maar niks gekort, Vlaming zijnde eis ik dat ik de dieren die ik eet persoonlijk de keel mag afknappen, er mijn hoektanden mag inzetten en hap, slokdarm eruit. ](*,)

5) Verdekke zeg, die regeringsvorming laat toch wel lang op zich wachten in mijn thuisland. En tevens blijkt dat de grote winnaar van de verkiezingen, partij X, zelfs buitengesloten wordt uit de nieuwe regering. Ik, als Vlaming die mijn cultuur ZOOOOO belangrijk vind, want tenslotte draait heel de wereld om mijn kont, ga de straat op en steek een stuk of wat auto's in de fik. Dit doe ik uiteraard allemaal buiten de uren die ik werk, werk dat ik enkele keren per dag onderbreek om mijn reet de hoogte in te steken om te bidden tot eender wie.

6) Wat voel ik me eenzaam in Japan. De mensen lijken me niet te begrijpen. Ze snappen maar niet dat ik ook recht heb op mijn gebruiken. Op een of andere manier krijgen ze het niet in hun koppeke dat ze wel wat meer meegaand mogen zijn en hun gebruiken, waar hun hele beschaving trouwens op is gebouwd, opzij moeten schuiven voor de mijne, is dat nu zoveel gevraagd?
Dus wordt het tijd voor gezinshereniging. Mijn mama, mijne papa, mijn oma en mijn opa, allen bejaard, komen langs en blijven bij mij. Dat is toch wel kostelijk zulle! Maar geen nood, ik stap het lokale gemeentehuis binnen en eis dat hun overheidsorgaan mijn familie onderhoudt. Dat dit op kosten is van een systeem dat opgebouwd is door bijdragen van mensen via arbeid, daar veeg ik vierkant mijn Vlaamse voeten aan. Ik eis dat die Japanners voor mijn familie werken verdekke, wat is me dat nu? [-o<

7) Als Vlaming hou ik ervan met de lokale vrouwelijke bevolking af en toe eens tussen de lakens te springen. Maar mijn Vlaamse cultuur gebiedt me om een Vlaamse bruid te kiezen. Althans, mijn overgekomen ouders hebben voor mij al een bruid voorzien toen ik een jaar of 8 was. Zij was toen 2 jaar. Dus, vliegtuig op en kom maar af.
Intussen praat ik al zo'n 4 woorden Japans, 福祉 , 社会, 援助, 自由 (welfare, social aid , help, free) Woorden als 義務 (obligation) en 法律 (law) zijn me totaal vreemd. Als ik iets niet gedaan krijg, dan zeg ik simpelweg, in mijn beste Japans, 汚れた 人種差別主義者 en heel de bevolking begint te bibberen.

Zullen we nog wat verder gaan? Of begin je het stilaan te snappen?
Jij bent van mening dat die allemaal naar hier komen uit, wat schreef je weer, interesse? ](*,)
En verder doen die allemaal hun best zich aan te passen aan onze cultuur/samenleving? :roll:
Dat is hun drijfveer om hierheen te komen??? Trek aub je hoofd uit je reet en ruik de koffie, en vooral, laat die drugs voor wat ze zijn want je leeft in een sprookjeswereld! =;

En o ja, als ik naar Japan ga wonen, dan ga ik met de bedoeling me daar te integreren, om daar te leven, omdat daar een reden voor is.
Als ik naar Japan zou verhuizen, dan zou dat zijn omdat ik daar kan gaan werken, niet omdat ik daar als een hangmat toerist op de kap van de bevolking kan leven, en dan hen nog wat uitmaken voor racist en dies meer.
Dat heet respect. Ken je dat, respect?
Respect voor een medemens heb je pas omdat hij en zij je gelijken zijn, omdat je hen ziet als je gelijken.
Maar als je natuurlijk vanuit de gedachte vertrekt dat iedereen die geen moslim is, een ongelovige hond is, blijf jij jezelf dan maar fabeltjes wijsmaken over hun motieven, de eeuwige slachtoffers.

Als er nu nog een tekening bij moet, dan wordt het tijd om je eens door een goede neuroloog te laten onderzoeken.

Tijd om de [ img ] te ontgroeien hoor.
Laatst bijgewerkt door whoisy op vr 16 dec 2011, 00:11, in totaal 2 keer bewerkt.
whoisy
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Abramis op vr 16 dec 2011, 00:01

:lol: :lol: :lol:

En ook wel :applause: :applause: :applause:
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor KempensBoerke op vr 16 dec 2011, 00:17

Een klein stukje uit uw aangehaalde artikel: één zinnetje in 2 stukken getrokken en becommentarieerd.

Nog volgens zijn advocaten, vond deze wapenbezetene dat het leven hem nooit enig geluk bracht..

Als elke pelg die zich voelt alsof het leven hem nooit enig geluk bracht een arsenaal oorlogswapens moeten leegschieten op een meute onschuldige mensen en granaten moet in 't rond gooien om nog eens zoveel onschuldigen mee in 't graf te sleuren.......voel je 'em komen?..........jawel, dan zijn we pas jarig!! Als dat een vergoeilijking is, kom ik 's ochtends niet meer de deur uit met de woorden: "Subiet eet er ene weer geen geluk in 't leven en mag ik mee vertrekken naar hierboven als ik de voordeur uitwandel?! Nee, dank u schat. Ik blijf thuis achteraan in mijn tuinkot, verscholen achter een extra MDF-plaat, zodat mogelijke granaat- en glasscherven niet in mijn bakkes vliegen."
..en hij constant achtervolgd werd door justitie.

Straf!! Afgeleid uit dit artikel werd hij nét TE WEINIG achtervolgd en/of gecontroleerd en/of huiszoeking gedaan, anders zou dit drama volledig voorkomen geweest zijn!!

Zoveel tegenstrijdigheden in één zinnetje: da's gelijk een tang op een varken. Man man, d'er zijn géén woorden voor. :roll:
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Reconquistador op vr 16 dec 2011, 00:48

KempensBoerke schreef:Als dat een vergoeilijking is, kom ik 's ochtends niet meer de deur uit met de woorden: "Subiet eet er ene weer geen geluk in 't leven en mag ik mee vertrekken naar hierboven als ik de voordeur uitwandel?! Nee, dank u schat. Ik blijf thuis achteraan in mijn tuinkot, verscholen achter een extra MDF-plaat, zodat mogelijke granaat- en glasscherven niet in mijn bakkes vliegen."

Een verklaring (of een deel daarvan) is nog geen vergoelijking, hé. Erg gelukkig zal hij in elk geval niet geweest zijn, anders had hij zichzelf niet omgebracht. Interessant trouwens dat hij zich onrechtvaardig behandeld voelde omdat misdadigers die veel meer hadden mispeuterd er z.i. goedkoper van af waren gekomen(!) Een man vol wrok dus, wat geenszins impliceert dat a) die wrok terecht of proportioneel was en b) wraakgevoelens een recht openen om ze te bevredigen. Nogmaals, verklaringen, motieven e.d. zeggen niets over de gerechtvaardigdheid van een daad. Ze vergoelijken niets. Ze pogen slechts te verklaren.

Zoveel tegenstrijdigheden in één zinnetje: da's gelijk een tang op een varken. Man man, d'er zijn géén woorden voor. :roll:

Dat is gewoon het verschil tussen wat objectief zo is en wat hij subjectief aanvoelde.
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Volgende

Keer terug naar Politiek en actualiteit