Moderator: Redactie

SevasTra schreef:Dan zou ik ook graag willen dat men de kerststallekes gaat afschaffen op belangrijke plaatsen.

Blanche Neige schreef:Beste,
Waarom past men de oude wetten niet toe op de nieuwe situatie? Zo is gaat het meestal. De wetten over de "hoofddoek" van de nonnen.
Het komt er op neer dat men mag lesgeven met hoofddoek, maar bv op passpoort moet men blootshoofds staan.
Rest natuurlijk nog hoofddoekdragers op het gemeetehuis e.d.m.
Mvg,
BN

SevasTra schreef:Het getuigt van hypocrisie dat je bepaalde geloofssymbolen gaat afschaffen op belangrijke plaatsen en andere niet![]()
Ik ken een ziekenhuis dat wel kerststallekes heeft staan, maar waar geen hoofddoeken bij het onthaal mogen.
Men zegt dan: "geloofssymbolen geeft een drempel naar mensen, vandaar de afschaffing". Awel, ik ben atheïst en een kerststalleke geeft voor mij een even grote drempel als eender welk symbool!
HYPOCRISIE!
PS : waar wilt u naartoe met uw tweede vraag? Maw : wat is uw vraag? Concretiseer uw vraag aub!

SevasTra schreef:Dan zou ik ook graag willen dat men de kerststallekes gaat afschaffen op belangrijke plaatsen.

hilde schreef:er is inderdaad het recht op geloofsovertuiging.
Maar deze westerse cultuur is gebaseerd op het christelijk geloof, dus de westerse waarden zijn gebaseerd op het christendom, daaruit komen ook de kerstalletjes.
Onze cultuur is wel de leidcultuur en daar horen kerststalletjes bij, u hebt het recht op uw "atheïstisch geloof" want dat is ook een geloof hoor,.
Ik durf hier haast te stellen dat u bent opgegroeit met kerstalletjes etc...en ik mispruis mensen als die het eigen cultureel erfgoed op hetzelfde niveau plaatsen als een ingevoerde cultuur, en dan nog durven stellen dat een uiting van dat cultureel erfgoed hun storen.
Wat ik met mijn tweede vraag bedoelde, wel gewoon wat ik vroeg, namelijk ben je moslim?
Nu zeg je dat je atheïst bent, nu is mijn vraag ben je migrant of ben je van migranten afkomstig...
Want zelfs hier voor vlaamse atheïsten heeft kerstmis iets..
En beter niet liegen...

misantroop schreef:SevasTra schreef:Dan zou ik ook graag willen dat men de kerststallekes gaat afschaffen op belangrijke plaatsen.
Ik heb nog niemand met een kerststal gezien op zijn hoofd![]()
![]()
.

Blauwvoet schreef:Joden zijn in feite in hetzelfde bedje ziek.
Aan de kust zag ik deze zomer een tafereeltje dat me bijbleef.
(...)
Geloof me of niet maar zo rond 23 uur s'avonds,vertrokken die kinderen in hun zwarte kleding met keppeltjes en schopjes naar het strand, onder begeleiding van enkele volwassenen met baard.
Zo waren ze zeker niemand meer op het strand te treffen.
In het maanlicht hebben die kinderen enkele keren het strand dus gezien zonder het risico te lopen een blote bil op hun netvlies te krijgen.
Erg.

Blauwvoet schreef:Joden zijn in feite in hetzelfde bedje ziek.
Aan de kust zag ik deze zomer een tafereeltje dat me bijbleef.
(...)
Geloof me of niet maar zo rond 23 uur s'avonds,vertrokken die kinderen in hun zwarte kleding met keppeltjes en schopjes naar het strand, onder begeleiding van enkele volwassenen met baard.
Zo waren ze zeker niemand meer op het strand te treffen.
In het maanlicht hebben die kinderen enkele keren het strand dus gezien zonder het risico te lopen een blote bil op hun netvlies te krijgen.
Erg.

GLTKASSABLANKA schreef:
U heeft het hier over de Hassidim, een streng Joodse sekte, die zich dag-in-dag-uit aan meer dan 700 verbods- en gebodsbepalingen moet houden. Er zijn er enkele tienduizenden vooral in Antwerpen maar ook wel in Jeruzalem en New York terug te vinden, maar dus een zeer kleine minderheid onder "de" joden. Uw nickname doet me vermoeden dat u uit een Vlaams-nationalistisch nest afkomstig bent en dus het antisemitisme met de paplepel heeft meegekregen? Jammer. Ik merk immers dat er hoe langer hoe meer rare vergelijkingen gemaakt worden. U had het ook over de achterlijkheid van bv. de Mormonen of de Getuigen van Jehovah kunnen hebben, maar "de" joden waren plotseling allemaal Hassidim terwijl bv. een vrijzinnige Moslim niet bestaat vanwege een contradictio in terminis (een ongelovige gelovige bestaat niet). Joden zijn ook een ras/volk, naast de volgelingen van een religie. Voeger was het gemakkelijker: het 'volk' werd gespeld met kleine letter, de religie met hoofdletter...

senegal schreef:Het loont misschien de moeite om eens te luisteren naar iemand die anders denkt dan jezelf.
Alvorens te vervallen in, "neen, ik heb gelijk ... Neen, ik." is het toch nuttig om toch eerst naar de argumenten van de tegenstander te luisteren, al was het maar omdat je dan ook de gelegenheid hebt om tegenargumenten te ontwikkelen die volgens jou zijn argumenten ontzenuwen.
Deze discussie is echt niet gemakkelijk, want de lambda Belg herhaalt gewoonlijk alsmaar dezelfde zaken, die hij heeft van horen zeggen, zonder er ooit echt bij te hebben stilgestaan, en zonder te weten wat de betrokkenen er eigenlijk van denken.
In plaats van alsmaar opnieuw de moslims onder mekaar te zitten bekarakteriseren, waarom stel je de vraag niet eens op de man af?
Van de meeste mensen op die op forums tegenkom, stel ik vast dat ze daar vooral zitten te zoeken naar gelijkgezinden, met de bedoeling van dezelfde herkauwde spullen voortdurend te aan mekaar te herhalen, mekaar natuurlijk groot gelijk te geven, en zichzelf vervolgens te feliciteren op de "bijdrage" die ze geleverd hebben.
"""
Jean-Marie Dedecker is de voorzitter van Lijst Dedecker.
Deze tekst werd op politicsinfo.net gepubliceerd met uitdrukkelijke toestemming van de auteur.
Deze tekst werd eveneens gepubliceerd in De Standaard van 29/11/2007
"""
Ik vind dat de heer Dedecker van A tot Z ongelijk heeft. Ik ben dus geen applaudisserende gelijkgezinde die samen met de andere geiten dezelfde gemeenplaatsen voortdurend herkauwen en mekaar zitten te feciliteren voor het gemeenschappelijk "groot gelijk". JMD heeft geen groot gelijk.
Zijn karakterisering van de moslims is helemaal foutief. Ik zeg niet dat JMD van het onderwerp helemaal niets afweet, maar ik ben er wel van overtuigd dat zijn standpunt gebaseerd is op zaken die hij vooral kent van horen zeggen.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten