senegal schreef: want de lambda Belg herhaalt gewoonlijk alsmaar dezelfde zaken, ...
Wat is nen lambda Belg?
Moderator: Redactie
senegal schreef: want de lambda Belg herhaalt gewoonlijk alsmaar dezelfde zaken, ...

Dina schreef:
Wat is nen lambda Belg?

GLTKASSABLANKA schreef:Of u nu uzelf Blauwvoet noemt of Dokter Borms of Pater Verschaeve, you can't fool me.

Dina schreef:
Een beetje last van vooroordelen?

misantroop schreef:pff, je brengt anders ook weinig bij hoor, simpelweg gaan stellen dat de ander ongelijk heeft zonder inhoudelijk verder te gaan waarom hij fout zou zitten is al zeker geen basis om een discusie te beginnen.
misantroop schreef:Maar laat me raden u gaat de zoveelste zijn die me gaat komen vertellen hoe goed de islam wel niet is en iedereen die het daar niet mee eens is gaat bestempelen als iemand die er niets van afweet.

Dina schreef:
Wat is nen lambda Belg?

borrel schreef:Amai nen belg met veel functies

Dina schreef:Mij interesseert eigenlijk alleen maar één ding : waarom komen moslims in dit (in hun ogen) oh zo verfoeilijke westen wonen?
Dina schreef:Maar, wederom in mijn ogen, staat de islam haaks op onze cultuur. Waarmee ik geen waardeoordeel wens te vellen over onze cultuur of de islam. Maar die twee zijn gewoon niet compatibel.
Dina schreef:Kijk he, als ik om één of andere reden zou beslissen te gaan wonen in een moslimland, zou ik mij ook volledig aanpassen aan die wereld. En niet zeggen : jamaar, in mijn cultuur......
Dina schreef:In wezen hebben wij dus geen probleem met moslims. Maar wél met moslims die HIER, bij ons, HUN cultuur willen opdringen.
Dina schreef:Want nee... wij vrouwen moeten ons van onze mannen niet volledig bedekken omdat ze anders met hun opwinding geen blijf weten.
Dina schreef:Onze mannen (de meesten dan toch) hebben intussen al begrepen dat ze hun driften onder controle moeten en kunnen houden. Ook dàt is respect.

senegal schreef: JMD gaat er dus van uit dat de vrouwen beter af zijn door in minirok of anderslijk uitdagend gekleed te lopen.
We weten allemaal dat er ergens wel degelijk regels bestaan. Er is ook een concept van "optimale regels". Diegene die denkt zijn vrijheid te kunnen vergroten door zulke optimale regel te overtreden, zal uiteindelijk vaststellen dat de problemen die hij voor zichzelf geschapen heeft, zijn vrijheid uiteindelijk drastisch inperken, in plaats van ze te vergroten.
De dolle mina van weleer heeft ondertussen misschien vastgesteld dat de seksuele escapades tijdens haar jonge jaren er alleen maar voor gezorgd hebben dat ze vandaag als laaggeschoolde, alleenstaande moeder door het leven gaat, met kinderen ten laste, van verschillende onbekende vaders, en nu alsmaar hoopt dat de OCMW-uitkering deze maand net op tijd op de rekening komt te staan, alvorens de zoveelste schuldaflossing eraf wordt gehaald, welke met zes maanden vertraging haar alsmaar groeiende schuldenberg moet doen verkleinen.
Zo'n sukses blijken die zogeheten vrouwenrechten niet, hoor. Diegenen, die alsmaar nieuwe rechten zoekt, daar waar er eigenlijk geen zijn, gaan natuurlijk eindigen met nog minder rechten.
De regels in de islam, betreffende seksuele vrijheid van de vrouw, leggen inderdaad zekere beperkingen. Tot zover is de analyse inderdaad juist. Dat betekent echter nog altijd niet dat de regels foutief zijn.
Daartoe dien je eveneens aan te tonen dat het alternatief dat je voorstelt, ook beter is. En daar wringt natuurlijk het schoentje. De moslimvrouwen kijken helemaal niet met afgunst naar het halfnaakt rondlopende atheïstische vrouwvolk dat zichzelf heeft bevrijd uit het aldus te streng geachte keurslijf van de eerbare welvoeglijkheid.
Er bestaan niet alleen in het Arabisch, maar tevens in het Nederlands, allerhande terminologie die jongedames kwalificeert, die zichzelf al te gemakkelijk ter beschikking stellen voor plannen van schaamteloze ontucht, maar tevens ook voor de onwettige en vaderloze afstammelingen die er deze dames massaal op de wereld blijken te zetten, en waarvoor vadertje staat via allerhande uitkeringssystemen substituut-vadertje speelt.
De moslim vindt, volgens mij, terecht dat de "vrijgevochten" dames waarvan sprake vrijheden zoeken, die illusoir zijn. De lambda Belg heeft dus, volgens mij, volledig ongelijk in dit dossier. In de plaats van de moslimvrouwen voortdurend hun overdreven eerbaarheid te verwijten, zou de lambda Belg zich misschien beter bezig houden met het indijken van de overdreven oneerbaarheid van de eigen vrouwen.

Dina schreef:
Een beetje last van vooroordelen?

GLTKASSABLANKA schreef:
Vooroordelen? Als iemand een "geladen" woord/naam gebruikt, i.c. "Blauwvoet", verwijst hij/zij zelf naar een bepaalde "sfeer". Ik ben er van overtuigd dat er mensen waren/zijn met de achternaam Hitler die absoluut niks met het nazisme te maken hadden of wilden hebben (alhoewel een naamsverandering in Ritler verstandig lijkt) maar als je nu Hitler als nickname op het internet gaat gebruiken, wil je daar vermoedelijk iets mee duidelijk maken, niet? Welnu, "Vliegt den Blauwvoet, storm op zee!" mag dan in se een onschuldige verwijzing inhouden naar een mooie zeevogel, u en ik weten beter, toch? Het doet mij alvast onmiddellijk een link maken met het Vlaams Nationaal Zangfeest (brrrr), Alarm, 't Pallieterke, het VNJ en (veel) erger.

GLTKASSABLANKA schreef:
Vooroordelen? Als iemand een "geladen" woord/naam gebruikt, i.c. "Blauwvoet", verwijst hij/zij zelf naar een bepaalde "sfeer". Ik ben er van overtuigd dat er mensen waren/zijn met de achternaam Hitler die absoluut niks met het nazisme te maken hadden of wilden hebben (alhoewel een naamsverandering in Ritler verstandig lijkt) maar als je nu Hitler als nickname op het internet gaat gebruiken, wil je daar vermoedelijk iets mee duidelijk maken, niet? Welnu, "Vliegt den Blauwvoet, storm op zee!" mag dan in se een onschuldige verwijzing inhouden naar een mooie zeevogel, u en ik weten beter, toch? Het doet mij alvast onmiddellijk een link maken met het Vlaams Nationaal Zangfeest (brrrr), Alarm, 't Pallieterke, het VNJ en (veel) erger.

GLTKASSABLANKA schreef:Ik ben er van overtuigd dat er mensen waren/zijn met de achternaam Hitler die absoluut niks met het nazisme te maken hadden of wilden hebben (alhoewel een naamsverandering in Ritler verstandig lijkt)

borrel schreef:
problemen mee?

Blauwvoet schreef:
Ja.
Ik denk dat we hier met een onverdraagzame nestbevuiler te doen hebben.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten