Open Vld haalt trukendoos (mé krollekes) boven voor Antwerpen

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Open Vld haalt trukendoos (mé krollekes) boven voor Antwerpen

Berichtdoor KempensBoerke op di 27 dec 2011, 12:58

Annemie Turtelboom verhuist binnenkort van Puurs naar Antwerpen om er de toptroef van de liberalen te worden bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Het nieuws wordt nog niet bevestigd, maar betrouwbare bronnen melden dat de overstap vaststaat, schrijft Het Laatste Nieuws.

De druk vanuit Open Vld was groot. Zonder Annemie Turtelboom dreigen de Antwerpse liberalen straks geen rol van betekenis te spelen.

Turtelboom heeft weliswaar niet de ambitie om burgemeester te worden, maar ze kan mee bepalen wie Antwerpen de volgende zes jaar wél gaat leiden: Patrick Janssens (sp.a) of Bart De Wever (N-VA). Van allebei kan ze een pak stemmen afsnoepen.

"We gaan er vanuit dat ze de lijst zal trekken", zegt voorzitter van groot-Antwerpen Axel Polis in Het Nieuwsblad. Turtelboom zelf wil niet bevestigen dat ze naar Antwerpen verhuist. "Ik zal dat laten weten als de tijd daar rijp voor is." En dat zou volgens insiders tijdens de kerstvakantie zijn. (belga/sps)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1368949/2011/12/27/Turtelboom-verhuist-naar-Antwerpen-voor-verkiezingen.dhtml

Het artikel spreekt voor zich: niets meer aan die :^o 'en toe te voegen.
Gewoonweg degoutant dat die partij in A'pen na zoiets nog één stem zou hebben. :sick:

De reacties op het artikel spreken boekdelen, maar 't kan geen kwaad dat nóg meer mensen overtuigd raken van hoe Open Vld in mekaar zit.
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Re: Open Vld haalt trukendoos (mé krollekes) boven voor Antwerpen

Berichtdoor Blauwvoet op di 27 dec 2011, 13:12

Het artikel sluit in feite naadloos aan bij de topic van Abramis. kerst-de-tijd-van-hoop-en-goed-nieuws-ook-met-ome-elio-t56048.html
Het klootjesvolk zal zich weer eens laten beetnemen al moeten ze een hele trukendoos opentrekken. :evil:
Zij zal alle dagen op TV te zien zijn...
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Reconquistador op di 27 dec 2011, 13:25

Wat is juist het probleem?
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor KempensBoerke op di 27 dec 2011, 13:39

Eigenlijk zouden dit artikel (DIT ARTIKEL IS PERFECT!!) en ook zo een artikel over CD&V en SPA op één A4'tje (mét bronvermelding, zoals op dit forum gebeurt) in ELKE Antwerpse brievenbus gedropt moeten worden, zo ergens enkele dagen vóór de gemeenteraadsverkiezingen. Gewoon een A4'tje, zwart, goedkoop per blad, maar glashelder weergegeven en 100% objectief (euh ja, zoals het officieel in de kranten weergegeven stond)!!

Bovenaan in drukletters met groot lettertype, zoiets als: "VOORDAT U UW STEM UITBRENGT, MAKEN WIJ U WAKKER!!"

En d'er onder zetten: "Verantwoordelijke uitgever: uw wakkere medeburger."

Nog iemand suggesties?? :whistle: :whistle:

Op de eerste de beste site zie ik prijs voor copiëren van 500 bladeren: http://www.brouwers.be/afbeeldingen/PRIJSLIJSTCOPY.pdf. Dit is de eerste de beste die ik aantrof op internet. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor een hoge oplage niet naar 0.03 EUR of zelfs 0.02 EUR per blad kan gaan.

Levert u maar 150.000 kopies aan 0.03 EUR per blad in mijn garage die door een hele resem potige vrijwilligers wordt bewaakt voor enkele dagen (elkaar om de 4 uren aflossend om 't plezant te houden) en onze vrijwilligers, die elk een zone zullen krijgen om te bussen, zullen dit wel verdelen. Bussen: enkele dagen vóór de verkiezingen: onderlijfke patje wordt zot!!

150.000 exemplaren maal 0.03 EUR per blad => 4.500 EUR. Mits breed uitsmeren van dit plan en 2.250 personen die 2 EUR willen storten op een bepaalde rekening is dit toch perfect haalbaar, niet??

Hoe dat juridisch zit en of dit alles MAG: ken ik niet veel van. Een beetje brainstorming, ook al blijven dit loze woorden, is toch leuk?? :D
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor KempensBoerke op di 27 dec 2011, 13:44

Reconquistador schreef:Wat is juist het probleem?

Krollekop gaat speciaal verhuizen van Puurs naar Antwerpen, gewoonweg om bovenaan de lijst te kunnen staan van Open Vld in A'pen, terwijl ze er al op voorhand bij zegt dat ze NIET gaat zetelen. Dat is al op voorhand duidelijk maken aan potentiële kiezers (maar tegen dan zijn ze dit bericht allang vergeten): u kan op mij stemmen maar uw stem gaat sowieso naar een ander, mijne kop zult u in uw stad niet zien en ook niet mijn competenties, en 't is niet voor U maar voor ONZE postjes te doen.

Juridisch enzo allemaal geen probleem, maar als u dit gelezen hebt en er geen graten in ziet om alsnog op Open Vld te stemmen, stel ik uw intelligentie als kiezer gelijk met dat van het achterste van een varken. 8)
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Reconquistador op di 27 dec 2011, 13:57

KempensBoerke schreef:Krollekop gaat speciaal verhuizen van Puurs naar Antwerpen, gewoonweg om bovenaan de lijst te kunnen staan van Open Vld in A'pen, terwijl ze er al op voorhand bij zegt dat ze NIET gaat zetelen. Dat is al op voorhand duidelijk maken aan potentiële kiezers (maar tegen dan zijn ze dit bericht allang vergeten): u kan op mij stemmen maar uw stem gaat sowieso naar een ander, mijne kop zult u in uw stad niet zien en ook niet mijn competenties, en 't is niet voor U maar voor ONZE postjes te doen.

Juridisch enzo allemaal geen probleem, maar als u dit gelezen hebt en er geen graten in ziet om alsnog op Open Vld te stemmen, stel ik uw intelligentie als kiezer gelijk met dat van het achterste van een varken. 8)

Tja, ik vind ook dat de VLD in een stad als Antwerpen in staat moet zijn om wat deftig "eigen volk" bij elkaar te scharrelen i.p.v. schijnkandidaten te lanceren. 't Is eigenlijk een wanhoopsdaad. De kiezer zal er wel over oordelen, zeker? Het zou wel eens averechts kunnen uitpakken.

Indien niet, denk ik toch niet dat de VLD echt nog een rol kan spelen. De enige haalbare meerderheid lijkt me nog altijd een Sp.a.-CD&V-N-VA-coalitie. Misschien maakt Sp.a.-CD&V-VLD-Groen ook nog een kleine kans? Dat nadeel heeft de N-VA wel: die kan misschien wel de VLD lijmen, maar niet Groen, en VLD alleen is misschien niet genoeg. Sp.a.-CD&V kan allebei krijgen. Could make the difference.
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor KempensBoerke op di 27 dec 2011, 14:03

Voilà, u hebt het begrepen. Doe de Antwerpenaar aan dit artikel herinneren vóór de dag des oordeels.
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor demonen op di 27 dec 2011, 14:29

Allez, the woman in black heeft de kerstperiode doorstaan. Dit is de periode dat vele depressieve mensen een einde maken aan hun bestaan. Telkens ik die vrouw zie, steeds gekleed in het zwart en nooit lachend, denk ik bij mij zelf "die maakt ooit een einde aan haar leven".
demonen
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Reconquistador op di 27 dec 2011, 14:34

demonen schreef:Allez, the woman in black heeft de kerstperiode doorstaan. Dit is de periode dat vele depressieve mensen een einde maken aan hun bestaan. Telkens ik die vrouw zie, steeds gekleed in het zwart en nooit lachend, denk ik bij mij zelf "die maakt ooit een einde aan haar leven".

Wat heeft dat met de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen te maken?
Reconquistador
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor KempensBoerke op di 27 dec 2011, 14:45

demonen schreef:Allez, the woman in black heeft de kerstperiode doorstaan. Dit is de periode dat vele depressieve mensen een einde maken aan hun bestaan. Telkens ik die vrouw zie, steeds gekleed in het zwart en nooit lachend, denk ik bij mij zelf "die maakt ooit een einde aan haar leven".

Ik denk dat zij eerder behoort tot de Gothic subcultuur: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcultuur).
Toen jij bovenstaande beschreef, dacht ik er gelijk aan.

Een stukje daaruit (onder rubriek: Misverstanden over Gothic) vertoont wel gelijkenissen met wat jij hierboven beschrijft.

De algemene aanname dat Goths depressief zijn kan geweten worden aan het donkere karakter van de subcultuur. Dit is vooral terug te horen aan de Gothic-muziek waarin vaak een melancholisch gevoel opgewekt wordt over het leven. Hoewel Gothic associëren met depressie dus kortzichtig en vooral oneerlijk is, vertonen de Gothic-scene en -muziek wél een sterke neiging naar melancholie, of liever, een sterke drang om te experimenteren, te spelen met dergelijke gevoelens. Dit heeft alles te maken met de voorliefde voor duisternis, de duistere kant van de wereld en de menselijke psyche, die zich uit door hun voorkomen en hun smaak op het gebied van muziek, film, literatuur en kunst.

...en een stukje over de kleur 'zwart', dat jij ook aanhaalt...

Over de kleur zwart bestaan ook verschillende misverstanden. Zo zou een echte Goth altijd zwart moeten dragen. Dit is niet geheel correct: hoewel zwart een zeer geliefde en veel voorkomende kleur is bij Goths, schrijft wederom niets voor dat zwart per se gedragen moet worden. Vaak wordt naast zwart een andere kleur gedragen, zoals rood, blauw, paars, wit of zelfs groen en geel.

Soit, een goedlachs en kleurrijk persoon met vele facetten is ze allerminst.
Maar wie ben ik? Weet ik nie, alleen NIET Gothic. :lol:
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor KempensBoerke op di 27 dec 2011, 15:08

Haar affiche voor de gemeenteraadsverkiezingen is ook al kenbaar gemaakt.

[ img ]

Een luchtige aanzet voor de affiche, om haar strijd voor andermans postjes in A'pen waar ze niet zal blijven, kracht bij te zetten. :D
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor KempensBoerke op di 27 dec 2011, 15:20

Een kleinigheidje vergeten.
Mijn 2 minutes-knutselwerk kan natuurlijk niet tippen aan de 10.000 EUR-designs van professionele ontwerpers, maar 't is maar een concept hé.

[ img ]
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor KempensBoerke op di 27 dec 2011, 15:22

Reconquistador schreef:Wat heeft dat met de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen te maken?

Als je iemands doen en laten wilt begrijpen, is een voorafgaand psychologisch portret wel aangewezen, niet?
Er wordt wellicht in haar plaats beslist, als een poppetje aan touwtjes, maar dat is wellicht dwaling van mijnentwege. :whistle:
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor gothic op di 27 dec 2011, 15:43

KempensBoerke schreef:
Ik denk dat zij eerder behoort tot de Gothic subcultuur: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcultuur).
Toen jij bovenstaande beschreef, dacht ik er gelijk aan.

Je kan beter zwijgen over dingen waar je niks van kent, turtelboom heeft meer met jouw gemeen dan dat ze ooit met welke goth dan ook gemeen zou hebben.
gothic
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor Avelivloms op di 27 dec 2011, 16:24

Boerke schreef (vroeg):

Hoe dat juridisch zit en of dit alles MAG: ken ik niet veel van. Een beetje brainstorming, ook al blijven dit loze woorden, is toch leuk??

Voor verantwoordelijke uitgever moet er wel de naam en het adres van een natuurlijke persoon opstaan.

Maar bussen, daar is volgens mij geen toelating voor nodig, maar ik kijk in de Antwerpse Politiecodex...
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor KempensBoerke op di 27 dec 2011, 16:26

oei, nen échte die dacht da'k het meende dat torteldinges een goth was? :lol:

troost u (hoe toepasselijk :oops: ), gothic, boerke kent wel enkele personen die zichzelf categoriseren onder genoemde subcultuur...ik weet best wel dat torteldinges niet tot deze subcultuur behoort

dat zou een belediging t.o.v. de échte goth zijn, vandaar wellicht uw felle reactie. :wink:
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor KempensBoerke op di 27 dec 2011, 16:34

Avelivloms schreef:Voor verantwoordelijke uitgever moet er wel de naam en het adres van een natuurlijke persoon opstaan.

Als dát alles is.

VU: Annemie Turtelboom, ...(heeft iemand 't adres in Puurs? of moet da da van A'pen zijn?) \:D/
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Avelivloms op di 27 dec 2011, 16:47

Molenstraat 24 2870 Puurs
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Avelivloms op di 27 dec 2011, 16:49

De Antwerpse Politiecodex bepaalt niets over het bussen van folders. Dat is dus volkomen vrij.

Zoek met Google op "Politiecodex Antwerpen"
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor joppe op wo 28 dec 2011, 00:08

Allee mannen, een doos met krollekes is nu toch echt ni meer van deze tijd he

[ img ]
joppe
PI Expert
PI Expert

Volgende