Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Berichtdoor Kadé op zo 17 feb 2002, 20:18

Liefste Bert,
Je bent er mij toch eente. Waar blijf je de 'spirit' halen om overal onze Vlaamse huiskamers op te vrolijken als knuffelbeertje. Ondertussen gaat het echt met je beleid van kattenkwaad tot erger. Je zou er haast bij zitten grienen. Door je vele TV-optredens heb je bijna geen tijd om je decreten op tijd af te krijgen. Je decreet 'lokaal jeugdwerkbeleidsplanning' was bijvoorbeeld veel te laat af. Nu ben je ook vrij laat met je uitvoeringsbesluiten op het decreet cultuurbeleid.
En ja, je Vlaams gevoel is ook flink verminderd nu die Geert Bourgeois je met zijn strenge blik uit de VU gebonjourd heeft. Vroeger kon je als vereniging een subsidie krijgen omdat ze een Vlaamse artiest boekten. Jij schaft deze subsidie voor culturele manifestaties af. Zo zullen opnieuw verenigingen dubbel moeten betalen van de uitkoopsom die nu op de factuur komt. Natuurlijk doe je dit zonder inspraak van die verenigingen, noch de artiesten zelf.
Gelukkig kan je af en toe nog eens met ontslag dreigen. Zoals die keer toen die Gerard Reve gesteund werd door vijftig auteurs omdat jij de prijs niet door de koning wilde laten overhandigen. Zakdoeken vol gehuild. Niet dreigen met je ontslag, gewoon doen!
Bert, wanneer hoorde ik je roepen tegen billijke vergoeding? Wanneer hoorde ik je lief gehuil tegen de opslag van de SABAM-kosten? Oh, je was zo stil. Merci Bert.
Mag ik dit jaar hopen dat je je lieste gevoelens eens zult tonen voor onze verenigingen en de cultuur? Je bent alvast bedankt!

Je liefste kapoen!
Kadé

(CD&V - Christen Democratis & Vlaams)
Kadé
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Draw op zo 17 feb 2002, 20:23

Die bert is toch wel echt een rotzak vind ik. Hier op lokaal vlak hebben we onze Bert een goeie hak kunnen zetten, want de CD&V heeft als meerderheidspartij in deze stad het voorstel om de billijke vergoeding en de kosten van SABAM in de zalen en hallen, eigendom van de stad, te laten betalen door de stad.
Zo is dat voor ons tegenover de jeugd een heel mooi doel en ook tegenover de verenigingen. WAT EEN GILLER!
Bert, vrees niet, de volgende verkiezingen kan je nog veel meer op TV komen en Vlaamse huismoeders verleiden die naar je grijs-behaarde kop zitten te kijken op TV, want je zal waarschijnlijk toch minister af zijn.

Greets Draw
Draw
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor De Prof op zo 17 feb 2002, 20:42

een litertje "WHITE SPIRIT" doet wonderen :grin::D

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PROF GOBELIJN op 2002-02-17 19:43 ]</font>
De Prof
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Miss G op zo 17 feb 2002, 20:46

Hoe komt hij eigenlijk aan zijn post als minister? Van papa gekregen?

Sorry ben gewoon ni goed gezind dat diene nog altijd geen ontslag heeft genomen. Veel beloven ...._______________
De auteur kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele foute interpretaties van personen die deze reakties verkeerdelijk zouden kunnen opnemen. Vergeet niet dat dit steeds mijn persoonlijke reaktie is op de dingen des leven. @}---}---

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Miss G op 2002-02-17 19:47 ]</font>
Miss G
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor De Prof op zo 17 feb 2002, 20:55

Op 2002-02-17 19:46, schreef Miss G:
Hoe komt hij eigenlijk aan zijn post als minister? Van papa gekregen?

Miss G
Kan jij aan een blijtende man weerstaan?_______________
De auteur kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele foute interpretaties van personen die deze reakties verkeerdelijk zouden kunnen opnemen. Vergeet niet dat dit steeds mijn persoonlijke reaktie is op de dingen des leven. @}---}---

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Miss G op 2002-02-17 19:47 ]</font>
De Prof
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Miss G op zo 17 feb 2002, 21:00

Of ik kan weerstaan aan een bletende man? Ja zene en zekers ene die om de vijf botte begint te wenen omdat hij zijn zin niet krijgt of omdat hij vindt dat ze niet genoeg naar hem luisteren. Precies een verwend kind diene Bert!
Miss G
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor Suskewiet op ma 18 feb 2002, 11:34

Niet te geloven! Geen enkele sympathisant op dit forum voor dat schattige kereltje? Hoe komt hij dan toch maar aan zo'n hoge plaats op de populariteitspolls? Vragen de mensen misschien niet beter dan in het ootje te worden genomen? Onze Premier Verhofstadt scoort ook al zo hoog!
Toch maar niet vergeten dat Bert Anciaux zijn postje letterlijk heeft afgedwongen binnen zijn ex.partijtje, en dat hij na bewezen diensten mocht blijven tot mindere eer en glorie van zijn politieke "vrienden". Verwijt zijn "beleid" dus niet alleen dit onbe(k)nulletje maar vooral zijn machtsgeile broodheertjes.
Suskewiet
PI Junior
PI Junior

Keer terug naar Politiek en actualiteit