Onkelinx gaat lekkende implantaten terugbetalen

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Onkelinx gaat lekkende implantaten terugbetalen

Berichtdoor DeLuucas op di 10 jan 2012, 22:16

Gisteren maakte minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS) bekend dat lekkende PIP-implantaten die verwijderd worden, ook in ons land worden terugbetaald. Volgens nieuwe cijfers zijn er in België meer dan 674 dubieuze borstprotheses van het Franse bedrijf Poly Implant Prothese (PIP) geplaatst.

GVA

Dit vind ik schandalig.
Die mensen hebben een omstreden schoonheidsoperatie ondergaan waarvan ze wisten dat er risico's aan verbonden waren.
Nu mag de belastingsbetaler daarvoor opdraaien.

Het staat ook in schril contrast met andere noodzakelijke medische ingrepen die niet terugbetaald worden.
Bijvoorbeeld een tand laten trekken,daar krijg je niks van terug van de ziekenkas.
DeLuucas
PI Pro
PI Pro

Re: Onkelinx gaat lekkende implantaten terugbetalen

Berichtdoor transit op di 10 jan 2012, 23:35

gelukkig maar
transit
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Blauwvoet op di 10 jan 2012, 23:50

DeLuucas schreef:Gisteren maakte minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS) bekend dat lekkende PIP-implantaten die verwijderd worden, ook in ons land worden terugbetaald. Volgens nieuwe cijfers zijn er in België meer dan 674 dubieuze borstprotheses van het Franse bedrijf Poly Implant Prothese (PIP) geplaatst.

GVA

Dit vind ik schandalig.
Die mensen hebben een omstreden schoonheidsoperatie ondergaan waarvan ze wisten dat er risico's aan verbonden waren.
Nu mag de belastingsbetaler daarvoor opdraaien.

Het staat ook in schril contrast met andere noodzakelijke medische ingrepen die niet terugbetaald worden.
Bijvoorbeeld een tand laten trekken,daar krijg je niks van terug van de ziekenkas.

Ook ik ergerde me in die krantenkop.
Het is Onkelinx niet die zal terugbetalen. ](*,)
Waarom schrijven ze het dan zo ? :roll:

@Luucas : Als het om een reconstructie na borstamputatie/kanker ging liggen de kaarten wel anders natuurlijk !
Bij teelbalkanker betalen ze je ook een kunstteelbal terug en gaat het ook enkel over de esthetiek ... :wink:
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Asterixxx op wo 11 jan 2012, 00:22

Code: Selecteer alles
Ook ik ergerde me in die krantenkop.

ik erger me eerder aan tante sidonia hare kop.
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor KempensBoerke op za 14 jan 2012, 10:11

Oei!!

Moeten we nu als belastingbetaler ook nog eens opdraven voor fouten die een privé-bedrijf bij derden maakt?

De claims horen toch naar dat privé-bedrijf te gaan; sleep dat bedrijf voor de rechtbank voor geleden schade.

Wat de belastingbetaler, nóg méér dan in de banken-toestanden van Dexia, Fortis,..., in dit verhaal komt doen is mij een groot raadsel.

Hebben de vriendinnen kakmadammen van Kotselinckx de bewuste implantaten?!?

Daar lijkt het op.

Absurdistan!! Wéér maar eens!! =;
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Asterixxx op za 14 jan 2012, 16:24

Dit raakt kant nog wal.
Die mensen hebben er niet voor gekozen om defecte implantaten te krijgen.
Het niet verwijderen van de implantaten kan leiden tot kanker.
Dit is iets wat ultiem de schuldigen moeten betalen, maar in afwachting (of bij de onmogelijkheid de schuldigen te laten betalen) moeten deze mensen wel geholpen worden.

Wat schandalig is -vind ik- is dat deze mensen onmiddellijk moeten geholpen worden terwijl slachtoffers van de gasramp die zwaar verbrand zijn (en daar helemaal geen schuld aan hadden) nog wel steeds op de terugbetaling zitten te wachten van hun kosten.
Ook mensen die hun hele leven hebben betaald voor een hospitaalverzekering, en die nu zonder verzekering vallen omdat hun hospitaalverzekering failliet is gegaan. Dat zijn schandalige zaken.
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Keer terug naar Politiek en actualiteit