Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Berichtdoor Guderian op di 12 feb 2002, 22:16

Augusto Pinochet Ugarte is de man die Chili gered heeft van de linkse dictatuur in 1973. Welliswaar met Amerikaanse hulp, maar ook met zowat het hele linkse plitiek-corrcete zootje tegen zich, legde hij de basis van de welvaart in Chili van nu.

Zijn aanpak van linkse subversieven mag zondermeer voorbeeldig genoemd worden. De bedrieger Allende die zelfmoord pleegde (en NIET werd vermoord zoals de linkse propaganda wil doen geloven) zou het land op de afgrond hebben gebracht en er Castro's Cuba mee versterkt hebben. De zogezegde politieke vluchtelingen die ook in dit landje werden toegelaten, zijn niets anders dan terroristen of personen die er steun aan verleenden.
Guderian
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Jonas De muynck op wo 13 feb 2002, 09:49

Nu heb je werkelijk alle grenzen overschreden...
Dit is gewoon een schande!

Pinochet is één van de grootste schurken van de afgelopen 30jaar en jij staat hem hier ronduit te verheerlijken...

Het mishandelen, vermoorden en ontvoeren van mensen zuiver op grond van hun politieke overtuiging of vermeende politieke aanhangigheid is dus een ode waard?

Ik ga dadelijk de administrator op de hoogte brengen...
Dit is geen debat maar negationisme, haat en pure waanzin...
Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor kruistochter op wo 13 feb 2002, 09:54

Generaal, ik wou juist schrijven dat dit de linkse rakkers gaat provoceren en de eerste boze reactie was al binnen! :lol:
kruistochter
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor jommeke op wo 13 feb 2002, 10:09

Tot zo ver de selectieve blindheid van progressief Vlaanderen. Ook in Cuba woren de mensenrechten op massale schaal geschonden: mensen die zonder proces jaren worden opgesloten, folteringen, een totaal gebrek aan vrijheid van meningsuiting. Het resultaat? Vanuit Vlaanderen wordt er vele miljoenen steun gegeven aan dit terreurregime en foto's van terrorist Che Guevara (en hamer en sikkel-vlaggen!) worden zonder schroom meegedragen in betogingen van 'andersglobalisten', waarin ook de politiek-correcte politici mee opstappen.
jommeke
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Jonas De muynck op wo 13 feb 2002, 10:15

Selectieve blindheid?
De misdaden van Castro zijn niet vergelijkbaar met die van Pinochet en bovendien zijn ze niet allemaal bewezen...

BOVENAL VERHEERLIJKT HIER NIEMAND HET BELEID VAN CASTRO...
HIER WORDT WEL HET BELEID VAN PINOCHET VERHEERLIJKT....

PRAAT NIET NAAST DE KWESTIE...
Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Tuurke op wo 13 feb 2002, 10:27

Op 2002-02-13 09:15, schreef Jonas De muynck:
Selectieve blindheid?
De misdaden van Castro zijn niet vergelijkbaar met die van Pinochet

Leg uit.

Het is volkomen normaal dat, als men links georiënteerd is, men de misdaden van rechts veel erger vindt dan de misdaden van links en omgekeerd. Maar plaats je hier even boven, wil je?

Jij spreekt van selectieve blindheid maar zelf ben je selectief verontwaardigd.

Geertje Cool heb ik het zien doen. Meer nog, hij verheerlijkt daarenboven het beleid van Lenin en daar moet men het aantal doden onder Pinochet vermenigvuldigen met duizend. Maar dat negationisme mag blijkbaar wel...

Als je daar niet mee akkoord gaat, reageer dan met argumenten, maar niet met zo'n zielig negationisme-gezever die alle argumenten monddood maakt.
Tuurke
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor jommeke op wo 13 feb 2002, 10:43

Op 2002-02-13 09:15, schreef Jonas De muynck:
Selectieve blindheid?
De misdaden van Castro zijn niet vergelijkbaar met die van Pinochet en bovendien zijn ze niet allemaal bewezen...

PRAAT NIET NAAST DE KWESTIE...

Jonas, ik heb begrepen dat je bij Meervoud bent. Noem jij jezelf 'communist'?
jommeke
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Jonas De muynck op wo 13 feb 2002, 10:58

Tuurke,

Waarom praat je nu naast de kwestie?
Ik reageer op een posting die de misdaden van Pinochet verheerlijkt...
Toon mij de posting waarin Geert Cool die van Castro en Lenin verheerlijkt en mij reactie zal even scherp zijn...

Hoewel die van Lenin (niet Stalin) verhoudingsgewijs lager liggen dan die van Pinochet...
De staalharde bewijzen voor de praktijken van Pinochet staan in schril contrast met de vage informatie over Cuba...
Dat de mensenrechten geschonden worden betwist ik niet...maar niet op de schaal van Pinochet en zijn bewind...

MET ARGUMENTEN!
De misdaden van Pinochet zijn toch algemeen bekend?
Iemand die ze afdoet als leugens is een negationist...

Maar misschien heb je wel gelijk...
Hij verheerlijkt ze dus is hij zelfs meer dan een ordinaire negationist...

Waarom praten jullie zoiets goed?
Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Knut Noordland op wo 13 feb 2002, 11:12

Op 2002-02-13 08:49, schreef Jonas De muynck:
Nu heb je werkelijk alle grenzen overschreden...
Dit is gewoon een schande!

Pinochet is één van de grootste schurken van de afgelopen 30jaar en jij staat hem hier ronduit te verheerlijken...

Het mishandelen, vermoorden en ontvoeren van mensen zuiver op grond van hun politieke overtuiging of vermeende politieke aanhangigheid is dus een ode waard?

Kan je misschien ook direct eens een woordeken doen over de Leninisten en Stalinisten op dit forum. Die verdedigen een systeem dat miljoenen moorden op zijn geweten heeft.
Knut Noordland
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Jonas De muynck op wo 13 feb 2002, 11:20

Waar?
Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Knut Noordland op wo 13 feb 2002, 11:21

Waar???? Oh, ik denk bijvoorbeeld maar aan onze vriend Geert Rode Cool die als een waar revisionist en rode fascist Lenin en zijn horde met hand en tand verdedigt.
Knut Noordland
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Jonas De muynck op wo 13 feb 2002, 11:25

Op welke plaats?
Onder welke heading?
In welke posting?
Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Knut Noordland op wo 13 feb 2002, 11:31

Op 2002-02-13 10:25, schreef Jonas De muynck:
Op welke plaats?
Onder welke heading?
In welke posting?

Om een voorbeeld te geven:
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Knut Noordland wrote:

"11-8-18

Send to Penza To Comrades Kuraev, Bosh, Minkin and other Penza communists

Comrades! The revolt by the five kulak volost's must be suppressed without mercy. The interest of the entire revolution demands this, because we have now before us our final decisive battle "with the kulaks." We need to set an example.

1.You need to hang (hang without fail, so that the public sees) at least 100 notorious kulaks, the rich, and the bloodsuckers.
2.Publish their names.
3.Take away all of their grain.
4.Execute the hostages - in accordance with yesterday's telegram.

This needs to be accomplished in such a way, that people for hundreds of miles around will see, tremble, know and scream out: let's choke andstrangle those blood-sucking kulaks.

Telegraph us acknowledging receipt and execution of this.

Yours, Lenin

P.S. Use your toughest people for this."

--------------------------------------------------------------------------------

Geert Cool wrote:

Wie stellen we daar verantwoordelijk voor? Welke keuze hadden de bolsjewieken? Ja, ze konden natuurlijk doen wat Allende later gedaan heeft: zichzelf laten slachten en de mogelijkheid creëren van een bloedige repressieve dictatuur. De bolsjewieken hebben teruggevochten. Dat was de enige mogelijkheid.
Knut Noordland
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor XXXXXX op wo 13 feb 2002, 11:34

Ik verdedig Lenin en geef kritische steun aan Cuba.

De Russische revolutie betekende een belangrijke stap vooruit voor wat voorheen een achtergebleven derde wereldland was. De inval van buitenlandse legers maakte jammer genoeg een militaire reactie noodzakelijk waarbij inderdaad doden zijn gevallen en waardoor de versterking van een bureaucratie, wat geleid heeft tot het ontwikkelen van het stalinisme, mogelijk werd.

Ik praat de doden niet goed die gevallen zijn tussen pakweg 1917 en 1924 (voor het stalinisme), ik wijs er enkel op dat de verantwoordelijkheid moet gelegd worden bij de echte verantwoordelijken: de imperialistische mogendheden die de prille Sovjet-Unie wilden wurgen met een militaire interventie.

Over Chili: een militaire staatsgreep met VS-steun tegen een democratisch verkozen president, zou ik alleszins niet echt democratisch noemen. Allende heeft veel fouten gemaakt (waaronder de aanstelling van Pinochet als top-militair). Hij had de bevolking moeten bewapenen tegen het ondemocratische leger ipv illusies te hebben dat die zouden meewerken aan de hervormingen in het land. Hij had ervoor moeten zorgen dat er geen kleine kliek het leger controleerde, maar de controle erover had hij aan de bevolking moeten geven zodat dit democratisch kon georganiseerd worden.

GC
XXXXXX
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor Tuurke op wo 13 feb 2002, 11:35

Op 2002-02-13 09:58, schreef Jonas De muynck:
Waarom praat je nu naast de kwestie?
Ik reageer op een posting die de misdaden van Pinochet verheerlijkt...

En ik reageer op jouw posting. wat is daar nu naast de kwestie aan??
Toon mij de posting waarin Geert Cool die van Castro en Lenin verheerlijkt en mij reactie zal even scherp zijn...

Heel kort geleden onder "RUG: twee moties van wantrouwen tegen politieke groepen" bijvoorbeeld.
Hoewel die van Lenin (niet Stalin) verhoudingsgewijs lager liggen dan die van Pinochet...

????????
Hoe kom je daarbij?! Bij Lenin spreken we over grootte-ordes van miljoenen! Peanuts?
De staalharde bewijzen voor de praktijken van Pinochet staan in schril contrast met de vage informatie over Cuba...

Natuurlijk zijn de bewijzen bij Pinochet staalhard, omdat hij niet meer in het zadel zit in tegenstelling tot den Fidel.
Dat de mensenrechten geschonden worden betwist ik niet...maar niet op de schaal van Pinochet en zijn bewind...

Vind je? Ik weet het nog zo niet. Hoe verklaar je dan die mensen die proberen de buitengewoon levensgevaarlijke oversteek naar de VS te wagen?
MET ARGUMENTEN!
De misdaden van Pinochet zijn toch algemeen bekend?
Iemand die ze afdoet als leugens is een negationist...

So what? Jij bent ook revisionist als je vind dat Pinochet verhoudingsgewijs erger was dan Lenin.
Waarom praten jullie zoiets goed?

Het gaat niet over goed praten. Ik heb mij hier bijvoorbeeld niet uitgelaten over het regime van Pinochet, ik reageer enkel op die selectieve verontwaardiging en het feit dat je vindt dat die persoon al de mond moet gesnoerd worden.

Van mij mag hier gerust een Pvda-ertje Stalin komen verdedigen. Hij kan zichzelf maar belachelijk maken. En hoewel dat dan negationisme is, het is een mening net als alle andere meningen. Punt uit.
Tuurke
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Knut Noordland op wo 13 feb 2002, 11:36

Duidelijk,, Jonas??
Knut Noordland
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor atropos op wo 13 feb 2002, 11:38

Ik kan alleen maar Jonas bijtreden.

De rechtse hypocrieten reageren naast de kwestie. Ikzelf heb Geert Cool zwaar onder vuur genomen toen hij de verdediging van Cuba op zich nam. Op dezelfde manier vind ik de post van Guderian een uiting van een domme en zeer bekrompen geest. Blijkbaar is het echter meer "bon ton" om een "reagerende linkse" er dan van langs te geven, dan kritisch te staan tegenover de prietpraat van verheerlijkers van moordenaars.
atropos
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Knut Noordland op wo 13 feb 2002, 11:40

Bullshit!! Als Cool zoiets zegt wordt daar gewoon op gereageerd. Zegt 'rechts' zo iets dan moet natuurlijk direct de administrator er bij worden gehaald door de jankende linkiewinkies, om syreng op te treden.
Twee maten en twee gewichten noemt men dat!
Knut Noordland
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Jonas De muynck op wo 13 feb 2002, 11:54

Tuur,

Het gaat hier om de posting van Guderian....over Pinochet en niet over andere misdadigers...

Bij Stalin spreken we over miljoenen maar bij Lenin absoluut niet...

Iemand is pas schuldig als zijn schuld bewezen is...ook Castro...

Die mensen zien meer heil in een democratisch land waar ze meer materiële welvaart kunnen verwerven...

Cool heeft gereageerd...by the way...

Hij praat de misdaden van lenin niet goed maar contextualiseerd ze...
Daarbij is hij iets te voortvarend...
Ik heb hem echter niet kunnen betrappen op uitspraken als "ode aan Lenin"...en daar gaat het om...het verheerlijken van misdadigers...
Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor atropos op wo 13 feb 2002, 11:57

Bullshit!!
Kijk dan maar eens na wat mijn reactie was op Geert Cool. Eerst lezen en dan reageren, Knut !
atropos
PI Pro
PI Pro

Volgende

Keer terug naar Politiek en actualiteit