N-VA-mandatarissen Rotselaar stappen uit de partij
Drie N-VA-functionarissen uit Rotselaar - het gaat om schepen Jan Vanborren, gemeenteraadslid Julies Philipsen en OCMW-raadslid Bart De Hoef - hebben beslist de partij te verlaten. Het drietal neemt het niet dat het lokale partijbestuur van de N-VA eist dat de partij in Rotselaar uit de meerderheid stapt en oppositie gaat voeren. Waar hun politieke toekomst ligt is volgens het drietal nog niet uitgemaakt.
Rotselaar wordt deze legislatuur bestuurd door een meerderheid van CD&V en N-VA. In 2006 kwamen beide partijen in kartel op, in 2012 zullen aparte lijsten worden ingediend. "We nemen het niet dat het lokale bestuur ons verplicht om de meerderheid op te blazen en willen de gemaakte afspraken bij de totstandkoming van deze meerderheid loyaal nakomen. Dat betekent dat we deze meerderheid blijven steunen tot eind 2012", aldus schepen Jan Vanborren.
Vanborren ontkent dat het drietal al de beslissing genomen heeft om tot de CD&V toe te treden. "Ik ben op zoek naar een sociale partij waarin ik me goed kan voelen". (belga/eb)
Ik ben geen NV-A fan, maar in deze zaak moet ik zeggen dat het een goede zaak voor NV-A is dat die mandatarissen weggegaan zijn. Schepen Van Borren is nooit een Vlaams nationalist geweest en hij gedroeg zich in de coalitie steeds als een echte CD&V-er. Schepen wil hij blijven en het geld eraan verbonden ook, ondanks het feit dat hij zo dom is als een varken. Aflezen van een tekst is het beste dat hij kan geven. Triest ventje. Hij is steeds een geldmaniak geweest met bijna frauduleuze praktijken voor eigen gewin. NV-A Rotselaar, dat steeds te lijden had van onenigheid binnen het bestuur, staat er nu beter voor zonder hem.

Nieuws