NV-A mandatarissen Rotselaar stappen uit de partij.

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

NV-A mandatarissen Rotselaar stappen uit de partij.

Berichtdoor moedertje op wo 28 dec 2011, 10:56

N-VA-mandatarissen Rotselaar stappen uit de partij
Drie N-VA-functionarissen uit Rotselaar - het gaat om schepen Jan Vanborren, gemeenteraadslid Julies Philipsen en OCMW-raadslid Bart De Hoef - hebben beslist de partij te verlaten. Het drietal neemt het niet dat het lokale partijbestuur van de N-VA eist dat de partij in Rotselaar uit de meerderheid stapt en oppositie gaat voeren. Waar hun politieke toekomst ligt is volgens het drietal nog niet uitgemaakt.

Rotselaar wordt deze legislatuur bestuurd door een meerderheid van CD&V en N-VA. In 2006 kwamen beide partijen in kartel op, in 2012 zullen aparte lijsten worden ingediend. "We nemen het niet dat het lokale bestuur ons verplicht om de meerderheid op te blazen en willen de gemaakte afspraken bij de totstandkoming van deze meerderheid loyaal nakomen. Dat betekent dat we deze meerderheid blijven steunen tot eind 2012", aldus schepen Jan Vanborren.

Vanborren ontkent dat het drietal al de beslissing genomen heeft om tot de CD&V toe te treden. "Ik ben op zoek naar een sociale partij waarin ik me goed kan voelen". (belga/eb)

Ik ben geen NV-A fan, maar in deze zaak moet ik zeggen dat het een goede zaak voor NV-A is dat die mandatarissen weggegaan zijn. Schepen Van Borren is nooit een Vlaams nationalist geweest en hij gedroeg zich in de coalitie steeds als een echte CD&V-er. Schepen wil hij blijven en het geld eraan verbonden ook, ondanks het feit dat hij zo dom is als een varken. Aflezen van een tekst is het beste dat hij kan geven. Triest ventje. Hij is steeds een geldmaniak geweest met bijna frauduleuze praktijken voor eigen gewin. NV-A Rotselaar, dat steeds te lijden had van onenigheid binnen het bestuur, staat er nu beter voor zonder hem.
moedertje
PI Pro
PI Pro

Re: NV-A mandatarissen Rotselaar stappen uit de partij.

Berichtdoor Thomas O'Malley op wo 28 dec 2011, 15:35

moedertje schreef:Ik ben geen NV-A fan, maar in deze zaak moet ik zeggen dat het een goede zaak voor NV-A is dat die mandatarissen weggegaan zijn. Schepen Van Borren is nooit een Vlaams nationalist geweest en hij gedroeg zich in de coalitie steeds als een echte CD&V-er. Schepen wil hij blijven en het geld eraan verbonden ook, ondanks het feit dat hij zo dom is als een varken. Aflezen van een tekst is het beste dat hij kan geven. Triest ventje. Hij is steeds een geldmaniak geweest met bijna frauduleuze praktijken voor eigen gewin. NV-A Rotselaar, dat steeds te lijden had van onenigheid binnen het bestuur, staat er nu beter voor zonder hem.

Er zullen er in Vlaanderen nog opstappen. Niet vergeten dat er ooit een kartel was en dat een deel van de mandatarissen niet op hun plaats zitten bij de N-VA. Dat heb je natuurlijk als je zo plots groeit en een heleboel mensen overstappen van allerlei partijen naar de N-VA. En als het is zoals je zelf zegt kan de N-VA er in Rotselaar alleen maar beter van worden.
Van wat ik begrepen heb is het met het VB in Rotselaar ook niet zo goed gesteld. Misschien dat de vlaamsgezinden dan op locaal niveau de handen in elkaar slagen?
Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Avelivloms op wo 28 dec 2011, 16:42

De N-VA (Rotselaar) valt nog liever dood dan samen te werken met het Vlaams Belang.

En, is er in Rotselaar nog een Vlaams Belang ?

De leiders van de regio Leuven hebben de leden een voorzitter opgedrongen die er zijn botten aan gevaagd heeft. Een schande. Dat ze naar de duivel lopen!
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor moedertje op wo 28 dec 2011, 16:45

yep, VB Rotselaar ligt op zijn gat. Ik denk niet dat het voor de gemeenteraadsverkiezingen in orde zal komen. De werking was hier nihil. Ik geef er immers de brui aan, wegens te oud en te ongezond ( :D ).
Of Leuven hier nog iets kan opbouwen weet ik niet. Indien niet dan staan hier 2 zetels te koop.
moedertje
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor carta magna op wo 28 dec 2011, 17:41

Avelivloms schreef:....De leiders van de regio Leuven hebben de leden een voorzitter opgedrongen die er zijn botten aan gevaagd heeft. Een schande. Dat ze naar de duivel lopen!

Ook in de VB regio Turnhout hebben zich dergelijke feiten afgespeeld.
carta magna
PI Addict
PI Addict

Keer terug naar Politiek en actualiteit