Wat zijn de NVA-ers toch geëxciteerd! Bang?
Neen, ik heb op dit forum, toen ik nog 'Dorus' kon gebruiken, meermaals gewezen op de grove fouten die VB heeft gemaakt en die het zowat onmogelijk maken om de republiek der kameraden in Antwerpen te onwrichten.
NVA en VB samen kunnen gemakkelijk samen een meerderheid vormen zonder SPa.
Mijn verwondering en die van velen is dat zowat iedereen in Antwerpen De Wever ziet als een alternatief voor die republiek der kameraden. Door maanden op voorhand zich al op te stellen als toekomstige bondgenoot van de voorheen gezworen vijand heeft NVA zichzelf een zware slag toegebracht. Het heeft voor vele Antwerpenaren de reden weggenomen om voor NVA te stemmen. NVA is immers geen alternatief voor de rode roversbende, maar een bondgenoot ervan.
Dat die stemmen naar VB of niet is irrelevant. Feit is dat NVA zijn potentiële kiezers in Antwerpen al verraden heeft nog voor de kiesstrijd is ingezet. NVA heeft blijkbaar zo'n honger naar postjes en emolumenten dat ze met de duivel gaan copuleren. Aangezien ze nationaal naast de vetpotten van de Wetstraat hebben gegrepen, is dat best begrijpelijk.
Spijtig jongens, maar het is niet anders!