Moderators: Persberichten, Moderatorteam

Roland Duchâtelet schreef:Ik viel van mijn stoel toen ik het zag: een reklame- boekje van het Vlaams Blok in Brussel: perfect tweetalig.
De Brusselse kiezer wordt er in overtuigd dat het zeer slecht gaat met de criminaliteit (wat waar is) en met de “commerce” (wat ook waar is) en dat het allemaal de schuld is van de vreemdelingen (wat nog steeds de eenvoudige boodschap van het VB blijkt te zijn).
Het Blok is dus blijkbaar niet vies om frans te spreken in Brussel als het er op aan komt stemmen te winnen. Faciliteiten pour nos amis francophones, als het ware.
Het gaat zelfs zover dat het Vlaams Blok ook een franstalige website heeft die “Verhofstadtment.be noemt.
Persoonlijk ben ik er helemaal niet tegen dat het Vlaams Blok ook Frans spreekt, immers dan is Vivant niet meer de enige partij die in meerdere talen haar boodschap verkondigt.
Minder netjes is dat het VB in die publicaties zedig zwijgt over haar communautaire standpunten zoals faciliteiten, Brussel Vlaams, Vlaanderen (met Brussel) onafhankelijk...
Vraagje aan de Brusselse Blokkers: welke taal spreken jullie in de vergaderingen met jullie franstalige vrienden?

Koverras schreef:Je suis flamand mais je peux parler français. En Belgique, parler les deux langues est nécessaire. Sans lui, ne comptez pas obtenir un travail à Bruxelles. Mais c'est économique, non politique.

Dina schreef:Het Vlaams Blok heeft nooit gezegd dat Brussel VLAAMS moet worden! Het Vlaams Blok erkent de tweetaligheid van Brussel.

KempensBoerke schreef:Mooi zo, 't is gen Antwaarps emmekik gemarkt, mor 't is begot al beter as da focking frans, Nokte Strijder...

Roland Duchâtelet schreef:Beste Koverras.
Dank u voor uw antwoord. Nogmaals, ik ben er voor dat het VB een tweetalige partij is.
Maar in de thread "moet Broekzele tweetalig blijven of niet (of iets dergelijks) schrijft natioke:
"Ik kan mij volledig vinden in het Standpunt van het Vlaams Blok. Je stelt voorop dat Brussel terug vervlaamst moet worden in een onafhankelijk Vlaanderen"
Dat staat ook niet in de tweetalige bri-ochures die jullie uitdelen.
Kan ik nu het echte standpunt van het Vlaams Blok krijgen ivm met Brussel Vlaams? Want bovengenoemd citaat is wel degelijk "Brussel Vlaams".

Roland Duchâtelet schreef:Dat is dus zeer positief.
Dus Brussel Vlaams is geen thema meer voor het Blok.
Dat is dat wel een teken van realiteitszin.
Waar staat dat nu in jullie programma?
Racisme= afgeschaft: proficiat
Brussel Vlaams= afgeschaft: proficiat.
Wat mij betreft zéér positief.
Ik spreek overigens ook princiîëel Nederlands in Brussel, omdat ik ook gehecht ben aan de tweetaligheid van Brussel.

Dina schreef:Het Vlaams Blok heeft nooit gezegd dat Brussel VLAAMS moet worden! Het Vlaams Blok erkent de tweetaligheid van Brussel.
Mr. Duchatelet, laat mij weten welke woordjes U niet begrijpt.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast