Even een rechtertting
Dit wordt weeral zo opgeblazen of ze is een moordenaar
Dat Freya Van Den Bossche al 2x in een afkickcentrum heeft gezeten voor heroine, wordt nauwelijks vernoemd of gezegd.
Nu even over Thailand voor diegenen die er nog nooit geweest zijn.
Als je op de luchthaven van Bangkok landt en je komt in de checkout ruimte, hangt het daar vol met waarschuwingen over het bezit of gebruik van drugs met de waarschuwing dat er straffen op zitten tot 30 jaar dwangarbeid.
Ik heb daar in 1980 door de brouse getrokken (met Thaise gids) van Bangkok tot Chang Mai (de gouden driehoek)
Toen werden er al viese spelletjes gespeeld door de Thais en plaatselijke politie.
In het Noorden, kan je naar de bergen trekken, waar de Mao's wonen en deze leven van de papaver en maken illegaal opium aan.(papaver velden krijg je niet te zien)
Daar staat het vol met hutten welke links en rechts verdeeld zijn met houten ligplaatsen en waar je rustig (tegen betaling) een opiumpijp kan roken (zat er vol met touristen over gans de wereld en welke daar in hun eigen tenten bijna leefden)
Ik werd benaderd door een Mao en kon van hem voor een appel en een ei een bol opium kopen zo groot als een tennisbal (opium heeft het uitzicht van zwarte pek)
De Thaise gids had dit echter gezien en kwam tussenbeiden om mij te vertellen dat zij samenwerkte met de politie (zij verkopen je dat spul en lopen dan via boswegen naar beneden en verwittigen de politie die je daarna staan op te wachten en de Mao krijgt zijn waar terug voor goed bewezen diensten en ofwel betaal je de corrupte pôlitie of je gaat het gevang in)
Iedereen weet, indien ze opium of heroine willen gebruiken, dat ze in dat dorp moeten blijven en zeker niets kopen om op hotel te nuttigen)
Dat zij er in zijn geluist, kan ik goed geloven.
Wat ik wel in twijfel trek,is dat WIT poederzakje omdat in Thailand BIJNA ENKEL HEROINE VAN GOEDE KWALITEIT TE VERKRIJGEN IS, en dit noemt men de beruchte Brown Sugar (en heroine van daar is bruin)
Ik kan mij niet voorstellen dat men daar zich gaat bezig houden met coke (wit) OF ze hadden het zelf binnen gesmokkeld.
Misschien gingen ZIJ daar wel iets proberen te verkopen ??????
Het verder onderzoek zal het uitwijzen