N-VA onder vuur

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

N-VA onder vuur

Berichtdoor Phersu op vr 20 jan 2012, 12:42

Wat gebeuren moest, gebeurt. Wie te snel groeit is onstabiel.
N-VA is in één verkiezing tot de grootste partij van Vlaanderen doorgestoten en betaalt nu de prijs. Onervaren personeel dat de stommiteiten opstapelt en entoesiast doorgaat op de ingeslagen weg.
Heer vergeef het hen, zij weten niet wat zij doen!
Iedereen kijkt met verstomming tot hoe Muyters, toch al geen groot licht, deskundig wordt afgemaakt, fijngemalen in de politieke molen. De coalitiepartners houden zich vooralsnog gedeist omdat ze allebei op verlies staan in alle peilingen en dus geen meerderheidswissel met eventuele verkiezingen willen uitlokken, maar het onbehagen is nauwelijks verholen.
N-VA zal nu nog een tijdje Calimero kunnen spelen en zich als vermoorde onschuld gedragen, maar lang kunnen ze dat niet volhouden.
Bracke bakt er letterlijk niets van in de Kamer, in het Vlaams parlement zwijgt de fractie als vermoord, in de Senaat staat men er bij en kijkt er naar.
Moest iets dergelijks in een andere partij gebeuren dan was het kot hier te klein, maar N-VA is blijkbaar, vooralsnog, een beschermde soort.
't Kan verkeren, zei Bredero.
Phersu
PI Addict
PI Addict

Re: N-VA onder vuur

Berichtdoor Avelivloms op vr 20 jan 2012, 13:21

Ik ga hier even uit de biecht klappen. Ook al ben ik gepensioneerd, toch blijf ik juridisch actief, tot groot ongenoegen van ons moedertje. Maar een gepensioneerde moet zijn tijd toch aangenaam en nuttig doorbrengen. In juni 2010 mailde ik naar de N-VA om mijn diensten aan te bieden bij het schrijven van wetsvoorstellen voor die partij. Schrijven van wetsvoorstellen is namelijk mijn specialiteit, al lang is dat zo. Ik kreeg een standaardbericht op naam van BDW, waarin gesteld werd dat men mij later wou contacteren. Er kwam echter niets.

Ik heb mijn aanbod enkele maanden later herhaald kwam in contact met senator Vanlouwe, maar weer geen gevolg.

Veertien dagen geleden heb ik mijn aanbod herhaald, schriftelijk en telefonisch. De fractiesecretaris in de Kamer ging mij contacteren, om te laten weten of men op mijn aanbod ging ingaan. Niets van gehoord.

Ik ga mij nu dus niet meer opdringen. Ik merk alleen op dat het wetgevend werk van de N-VA-Kamerleden niet is om over naar huis te schrijven. Ben Weyts, toch ondervoorzitter, heeft er 16 op zijn naam staan. Vergelijk dat met eenmanskamerlid Laurent Louis die er al in de dertig heeft. En op weg is - stilaan - naar de vijftig (neem het van mij aan!).

Maar eerlijk gezegd begrijp ik de N-VA niet. Hebben zij dan geen bijstand nodig. ZIJ DIE OP HUN WEBSITE MENSEN OPROEPEN OM HUN EXPERTISE TER BESCHIKKING TE STELLEN! Dat heb ik met grote ergernis gelezen.

Buiten BDW is de N-VA een grote nul. Een bende onbekwamen. Zie maar naar bijvoorbeeld Minneke De Ridder, een styliste in het Parlement! Een grote zero !

Mijn stem zal de N-VA niet krijgen. Dan maar zoals vroeger!
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Phersu op vr 20 jan 2012, 16:10

Ik lees in zijn cv dat hij is afgesturrd aan de jezuïeten-universiteit in Antwerpen. UFSIA had de reputatie een top-univ te zijn, maar Jezuïeten....
Het verklaart waarschijnlijk voor een deel zijn houding nu.
Phersu
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Avelivloms op vr 20 jan 2012, 16:42

Phersu schreef:Ik lees in zijn cv dat hij is afgesturrd aan de jezuïeten-universiteit in Antwerpen. UFSIA had de reputatie een top-univ te zijn, maar Jezuïeten....
Het verklaart waarschijnlijk voor een deel zijn houding nu.

Je hebt het over Bart De Wever ?
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Phersu op vr 20 jan 2012, 17:00

Avelivloms schreef:Je hebt het over Bart De Wever ?

neen, over Muyters.
Ik ken nog al wat mensen die aan UFSIA, zaliger, gestudeerd hebben. Absolute top op intellectueel gebied, maar qua mentaliteit erg machiavellistisch. Niet allemaal, maar toch.
Phersu
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Asterixxx op vr 20 jan 2012, 20:33

Avelivloms schreef:Ik ga hier even uit de biecht klappen. Ook al ben ik gepensioneerd, toch blijf ik juridisch actief, tot groot ongenoegen van ons moedertje. Maar een gepensioneerde moet zijn tijd toch aangenaam en nuttig doorbrengen. In juni 2010 mailde ik naar de N-VA om mijn diensten aan te bieden bij het schrijven van wetsvoorstellen voor die partij. Schrijven van wetsvoorstellen is namelijk mijn specialiteit, al lang is dat zo. Ik kreeg een standaardbericht op naam van BDW, waarin gesteld werd dat men mij later wou contacteren. Er kwam echter niets.

Ik heb mijn aanbod enkele maanden later herhaald kwam in contact met senator Vanlouwe, maar weer geen gevolg.

Ik moet toegeven dat ik soortgelijke ervaringen heb. Nu ja, misschien krijgen ze wel honderden van die aanbiedingen?
Ik weet ook niet wat de reden is, maar ik heb ook steeds bot gevangen.
Toen bij de grote aanwervingsaktie van NVA heb ik wel antwoord gekregen van het wervingskantoor, maar dat was maanden later.
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor Asterixxx op vr 20 jan 2012, 20:46

Hetgeen hier aan het gebeuren is, is denk ik de operatie beschadig NVA die een versnelling hoger schakelt.
Zij hebben een hele tijd geprobeerd om NVA te demoniseren, af te schilderen als wereldvreemd, onervaren, separatistisch, enzovoort. Niets leek te helpen.
Nu dit allemaal niet meer helpt gaan ze hun toevlucht nemen tot persoonlijke aanvallen.
Het is toch opmerkelijk dat dit plots allemaal uitgebracht wordt !
Een mail van twee jaar geleden, daar waar de 'lekker' deze al bijna een jaar geleden moet hebben rondgestuurd toen hij publiekelijk had gezworen om de vuile was van nva buiten te hangen...
En nu twee jaar na de feiten en één jaar na het 'lekken' komt die plots boven water ???
Niet geloofwaardig !
Bovendien stelt zich niemand de vraag of dit zomaar mag. Gepriviligeerde informatie publiek maken !
De indiscreties van Van Den Broeke waren publiekelijk in volle treinwagon.
De mail van Lieten was naar de verkeerde mensen gestuurd !
Dit was echter een mail van een kabinetmedewerker aan een andere medewerker.
Ik vind dit ergens in de buurt van het afluisteren van een telefoongesprek.
Ik heb het niet over het antwoord dat de 'burger' kreeg op zijn vraag over de inschrijving van de voertuigen. Dat was volgens mij een duidelijk gefrustreerde reactie op de 'bemoeienissen' van het parlement die leidden tot uitstel en vertraging, ook al is het doodnormaal dat het parlement die rol speelt. Maar dat was duidelijk fout.
De twee andere voorvallen, namelijk de communicatie rond de hypotecaire aftrok en die laatste mail waren van een heel ander kaliber.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit deel uitmaakt van de operatie 'beschadig NVA' en breng hen in discrediet. Zo te zien aan de reacties is dit blijkbaar ook een betere strategie dan de voorgaande. Op argumenten konden de andere partijen blijkbaar het pleit niet winnen !

Het lijkt mij ook zeer verdacht dat nu de CVP zijn antwoord nog in beraad houdt. Ik vraag me af wat ze zullen afdwinngen van NVA om Muyters verder te steunen. Misschien dat NVA een beetje zijn bek houdt over de staatshervorming en de andere schandalige compromissen op federaal vlak ?
Ik denk ook dat dit de zoveelste poging is van de liberalen om te proberen inbreken in de vlaamse regering!
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor Blauwvoet op vr 20 jan 2012, 20:57

De geschiedenis is zich aan het herhalen.
Remember de wijze waarop het VB is aangepakt.
Er is echter één verschil :
Ze weten nu op welke wijze het niet moet. 8)
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Phersu op vr 20 jan 2012, 21:12

Blauwvoet schreef:De geschiedenis is zich aan het herhalen.

Juist, maar het N-VA had zich wel kunnen indekken. Men kan er niet om heen dat het een rommeltje is, waar BDW steeds meer de greep op verliest.
Phersu
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Eugene op za 21 jan 2012, 01:40

Asterixxx schreef:Hetgeen hier aan het gebeuren is, is denk ik de operatie beschadig NVA die een versnelling hoger schakelt.
Zij hebben een hele tijd geprobeerd om NVA te demoniseren, af te schilderen als wereldvreemd, onervaren, separatistisch, enzovoort. Niets leek te helpen.
Nu dit allemaal niet meer helpt gaan ze hun toevlucht nemen tot persoonlijke aanvallen.
Het is toch opmerkelijk dat dit plots allemaal uitgebracht wordt !
Een mail van twee jaar geleden, daar waar de 'lekker' deze al bijna een jaar geleden moet hebben rondgestuurd toen hij publiekelijk had gezworen om de vuile was van nva buiten te hangen...
En nu twee jaar na de feiten en één jaar na het 'lekken' komt die plots boven water ???
Niet geloofwaardig !
Bovendien stelt zich niemand de vraag of dit zomaar mag. Gepriviligeerde informatie publiek maken !
De indiscreties van Van Den Broeke waren publiekelijk in volle treinwagon.
De mail van Lieten was naar de verkeerde mensen gestuurd !
Dit was echter een mail van een kabinetmedewerker aan een andere medewerker.
Ik vind dit ergens in de buurt van het afluisteren van een telefoongesprek.
Ik heb het niet over het antwoord dat de 'burger' kreeg op zijn vraag over de inschrijving van de voertuigen. Dat was volgens mij een duidelijk gefrustreerde reactie op de 'bemoeienissen' van het parlement die leidden tot uitstel en vertraging, ook al is het doodnormaal dat het parlement die rol speelt. Maar dat was duidelijk fout.
De twee andere voorvallen, namelijk de communicatie rond de hypotecaire aftrok en die laatste mail waren van een heel ander kaliber.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit deel uitmaakt van de operatie 'beschadig NVA' en breng hen in discrediet. Zo te zien aan de reacties is dit blijkbaar ook een betere strategie dan de voorgaande. Op argumenten konden de andere partijen blijkbaar het pleit niet winnen !

Het lijkt mij ook zeer verdacht dat nu de CVP zijn antwoord nog in beraad houdt. Ik vraag me af wat ze zullen afdwinngen van NVA om Muyters verder te steunen. Misschien dat NVA een beetje zijn bek houdt over de staatshervorming en de andere schandalige compromissen op federaal vlak ?
Ik denk ook dat dit de zoveelste poging is van de liberalen om te proberen inbreken in de vlaamse regering!

Al wat nu aan het gebeuren is komt gewoon omdat N-VA geen controle heeft over haar personeel, dat blijkbaar ook intellectueel al gene vette blijkt te zijn. N-VA krijgt nu de volle laag terug over Muyters die indertijd voor een minder ernstige mail Lieten haar ontslag vroeg en nu huilt als een kerstekind omdat hij zijn personeel niet onder controle kan houden, idem met Bart de Wever die weeral eens Calimero mocht komen spelen bij Terzake! Wat is er toch aan de hand met rechts Vlaanderen, met onze Vlaams Nationale politici! Hoe diep kan het niveau van de Vlaamse(?) politiek nog zakken? Er is géén sprake van 'beschadig N-VA' ... zij doen dat zelf wel op meesterlijke wijze!!!
Eugene
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Flipgirl op za 21 jan 2012, 04:58

Duidelijk dat er daar niemand een cursus communicatie heeft gevolgd bij Nivea en men ook nooit heeft geleerd hoe men voorzichtig omspringt met e-mail.
Is 't geen tijd voor Muyters om daar 1 of andere duurbetaalde professor voor te laten komen om dat aan zijn kabinet uit te leggen :D?

Toen er bij Lieten mails lekten, was het "groot alarm" (en was Muyters één van de eerste Vlaamse ministers die de woorden "zou je niet de eer aan jezelf laten" zei tegen Lieten). Maar nu het bij Muyters te doen is, zou volgens Nivea alles maar onder de mat moeten geschoven worden?
Flipgirl
PI Master
PI Master

Berichtdoor Worseling op za 21 jan 2012, 09:04

De gemiddelde Vlaming is te nuchter om zich te laten vangen door zulke kinderspelletjes. Gelukkig maar of we zouden nog in Amerikaanse toestanden verzeild geraken.
Worseling
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor carta magna op za 21 jan 2012, 12:43

Asterixxx schreef:Ik moet toegeven dat ik soortgelijke ervaringen heb. Nu ja, misschien krijgen ze wel honderden van die aanbiedingen?
Ik weet ook niet wat de reden is, maar ik heb ook steeds bot gevangen.
Toen bij de grote aanwervingsaktie van NVA heb ik wel antwoord gekregen van het wervingskantoor, maar dat was maanden later.

Ze worden voorzichtig. De e-mail-ziekte vindt men bij de jeugd van deze tijd. :roll:
carta magna
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Sundancer op ma 23 jan 2012, 16:58

Ja Blauwvoet en VB werd ook heel veel schade toegebracht, ook door een koppel omdat ze hun willetje niet kregen, namen hoef ik niet te noemen, deze story is nu over en out na het sterven van de vrouw en "van de doden geen kwaad" luidt een gezegde en het met veel tamtam uit de partij stappen van de man maar wel zijn vetbetaald postje nog te behouden bij het Europees wangedrocht. Het kwaad is echter gebeurd. Nu kan De Wever & Co zelf ervaren wat natrappen, media geilheid, enz. betekenen hoewel zij (NV-A) destijds ook niet nalieten ferm VB te bekritiseren. Eén troost, Valkeniers zei terecht dat ze VB niet klein zullen krijgen en ooit komt er een duchtige heropstanding.
Sundancer
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor Sukkelaar13 op do 26 jan 2012, 19:07

Worseling schreef:
De gemiddelde Vlaming is te nuchter om zich te laten vangen door zulke kinderspelletjes. Gelukkig maar of we zouden nog in Amerikaanse toestanden verzeild geraken.

Ga niet te snel voorbij aan het taalgebruik van die medewerkers : smeerlappen enz...
Sukkelaar13
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Worseling op vr 27 jan 2012, 13:12

Sukkelaar13 schreef:
Ga niet te snel voorbij aan het taalgebruik van die medewerkers : smeerlappen enz...

Je gaat toch neit zeggend at je daardoor geschokkeerd geraakt? iedereen noemt politiekers smeerlappen enz. het enige in gans de zaak dat in het nadeel van de NVA kan spelen is de manier waarop Muyeters op gans de zaak reageert. Dat emo gedoe slaagt niet aan in Vlaanderen maar ook dat is een storm in een glas water.
Worseling
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor carta magna op wo 8 feb 2012, 15:51

Worseling schreef:...Je gaat toch neit zeggend at je daardoor geschokkeerd geraakt? iedereen noemt politiekers smeerlappen enz. het enige in gans de zaak dat in het nadeel van de NVA kan spelen is de manier waarop Muyeters op gans de zaak reageert. Dat emo gedoe slaagt niet aan in Vlaanderen maar ook dat is een storm in een glas water.

Of een storm in een glas tranen ?
carta magna
PI Addict
PI Addict

Keer terug naar Politiek en actualiteit