Moderator: Moderatorteam

Abramis schreef:Nu ook weer niet ALLES serieus nemen, he, Jokke.

Phersu schreef:Men heeft 540 dagen onderhandeld over een regeerakkoord. De vakbonden zijn herhaaldelijk en intensief geraadpleegd. Nu er een akkoord is gemaakt doen ze alsof ze nooit zijn geraadpleegd.
De vakbonden zouden eens moeten begrijpen dat in een democratie het de in het parlement vertegenwoordigde partijen zijn die een regeerakkoord maken of kraken en niet de straat.
Dat is democratie. Het land gijzelen door wilde stakingen is niet alleen ondemocratisch, maar in dit geval bovendien schijnheilig en laf. Vooral omdat het de bevoorrechten zijn die staken. Zij die de hoogste pensioenen van het land hebben: ambtenaren en NMBS-personeel. Zij verliezen praktisch niets. Hun pensioenen blijven cumuleerbaar. Een gemiddeld gezin ambtenaren beurt op die wijze meer dan € 3000,-per maand netto.
En dan gaan staken! Daar waar de gemiddelde kleine zelfstandige het met veel minder dan 1/3 ervan moet doen en de gemiddelde bediende of arbeider met minder dan de helft.
Gewoon schandalig. Deze stakers verdienen naakt en met een strop om de nek uitgestald te worden op de grote markten van onze grote steden.

4sake schreef:In een democratie moet een winnende partij van de verkiezingen mee vertegenwoordigt zijn,
hetgeen in deze onstaat niet het geval is.
Voor mijn part gaat dit apenland de put in,
het zal me niet raken en ik zal er geen boterham minder voor eten.
Men moet niet de vakbonden vizeren maar de banken die nota bene met een ander zijn geld hebben zitten gokken op alles en nog wat als de winst voor hen maar het maximum was en zijn in de kuil gevallen en wij de staat hebben ze moeten ondersteunen met ons belastingsgeld,
dat gemakkelijk had kunnen dienen om al deze maatregelen die er nu zijn niet te nemen of zijn jullie zo zwak in geheugen ?

4sake schreef:In een democratie moet een winnende partij van de verkiezingen mee vertegenwoordigt zijn,
Men moet niet de vakbonden vizeren maar de banken die nota bene met een ander zijn geld hebben zitten gokken op alles en nog wat als de winst voor hen maar het maximum was en zijn in de kuil gevallen en wij de staat hebben ze moeten ondersteunen met ons belastingsgeld,
dat gemakkelijk had kunnen dienen om al deze maatregelen die er nu zijn niet te nemen of zijn jullie zo zwak in geheugen ?

Prof.zonnebloem schreef:Mijn luttele spaargeld per conto had ik zowiezo terug gekregen wegens de reeds voorziene borgstelling van 20K.
...
En dat allemaal omdat den Duits ni wil dat we centjes bijdrukken.

toverzicht schreef:In een democratie speelt het geen rol of een partij in het verleden meer of minder zetels haalde. Alleen het resultaat van de laatste verkiezingen telt. Partijen krijgen geen extra punten omdat ze het de keer ervoor minder goed deden.
Het was logisch geweest dat de grootste partij deel uitmaakte van de coalitie. Ze heeft ook lang onderhandeld. Ze heeft ook (heel vreemd) vanaf dag 1 gezegd dat ze iemand van de tweede grootste partij premier wilde laten worden. En uiteindelijk heeft de grootste partij helemaal afgehaakt. Jammer, want hoe je het ook draait of keert in de meeste gevallen is de grootste partij degene die de zaken leidt. Goed, die partij heeft gekozen om geen deel te nemen aan het beleid en dat is haar goed recht.
toverzicht schreef:Het andere punt: het geld dat besteed is om de banken te redden, had ons mogelijk nog enige jaren extra pensioen kunnen opleveren. Dat klopt. Maar we moeten realistisch zijn: ons pensioen moet voor altijd betaalbaar zijn en dus moet er een gezonde financiering voor bestaan.

whoisy schreef:Duh...
Komaan, je weet wel beter. Het voorstel Di Rupo werd op tafel gegooid en NVA heeft gezegd dat op basis van zulk een voorstel er nimmer een deftig akkoord uit de bus kan komen.
Toen De Wever het NVA-voorstel presenteerde werd het binnen de dag afgeschoten door de PS. En wat gebeurde er? Een volgende ronde in het circus.
Of zei jij toen ook, "ah, de PS heeft gekozen geen deel te nemen aan het beleid, en dat is haar goed recht"?
Komaan, hou het een beetje serieus.
toverzicht schreef:Laat me raden, zulke financiering bestaat erin geld uit te delen aan mensen die niks bijdragen?
En nogmaals raad ik, zulke financiering bestaat uit het bekostigen van huisvesting, vervoer en nutsvoorzieningen voor mensen die nog nooit iets hebben bijgedragen?
Jawel, met zulke financiering staat het land tegen begin januari aan de top van de wereld, dat ik daar nog nooit opgekomen ben, ongelooflijk, ik zou mezelf kastijden moest ik het geld hebben om gesel en band aan te schaffen van de beste kwaliteit.

joker schreef:De staatsschuld is niet veroorzaakt door de steun aan de banken.De grote staatsschuld bestond allang. Overeigens heeft de overheid geen geld geschonken.Er werd geld geïnvesteerd. Het begrotingsdeficit en de vergrijzing moesten altijd al aangepakt worden. Welke maatregel dan ook wordt nooit aanvaard door de vakbonden want zij verdedigen de status quo.

toverzicht schreef:Er zijn dus structurele maatregelen nodig. Mensen langer laten werken en om het met jouw woorden te zeggen: geen geld uitdelen aan mensen die al op hun 55ste, 58ste of zo niets meer bijdragen.

Prof.zonnebloem schreef:Het zijn tenminste de vakbonden die nog iets doen. Misschien niet voor of tegen de reden die we graag zien maar ze staan voor iets. Wij als kleine meelopende garnaal ondergaan gewoon en leggen onze kop op de slachtbank.
Wij ondergaan als echte plebs de beslissingen van de patriciers in Brussel onder het mom van "iedereen zal moeten besparen".
Wel sorry! Als ik dan toch de echte klojo mag uithangen : mijn spaargeld moest niet gered worden want dat was al wettelijk geregeld. Van mijn part mocht die bank gerust failliet gaan. Mijn luttele spaargeld per conto had ik zowiezo terug gekregen wegens de reeds voorziene borgstelling van 20K.
Meer dan 20K op een bank : TO BAD maar nee , men (Reynders) moest stoer doen en alles optrekken tot wel 100k en dan kom je natuurlijk in een lastig parket als het nog eens misloopt.
De Belgisch/europeese banken wisten dan goed genoeg dat men ze NOOIT failliet zou laten gaan in tegenstelling tot in bv de USA waar men wel consequent handelde en meerdere banken failliet liet gaan.
Of dit nu een goeie of een slechte beslissing was zullen we pas binnen ettelijke decennia weten maar ik weet wel dat de Euro crisis nog niet voorbij is en de $ crisis enkel nog bestaat door de eerste.
En dat allemaal omdat den Duits ni wil dat we centjes bijdrukken.

Keer terug naar Politiek en actualiteit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten