ik denk dat een zeer grote meerderheid van het vlaams volk tegen dat migrantenstemrecht isDat is het standpunt van Verhofstadt, Dewael en Karel De Gucht, die alle drie persoonlijk WEL voor de toekennng van dat stemrecht zijn, maar om opportune redenen (volgend jaar zijn't verkiezingen en de VLD stagneert) toch tegen dat stemrecht zijn. Begrijpe wie begrijpe kan !
In Wallonië heeft men wel een opiniepeiling gehouden en daarui bleek dat 60% van de bevolking VOOR was. In Vlaanderen weet men niks.
Twijfelt men, dan men dan een referendum organiseert.Men twijfelt niet, dat is nu net het probleem want er bestaat een meerderheid voor dit voorstel.
Referendums houden vind ik onzinnig. De beste volksvertegenwoordiging zit in het parlement. Als je er het niet mee eens bent, moet je maar anders stemmen.
Het laatste referendum dat in België gehouden werd was dat omtrent Leopold III die het op een akkoodje had gesmeten met de nazi's, en zich alzo verbrandde en de troon af moest.
Uiteindelijk bleek uit het referendum dat hij mocht blijven maar is dan toch opgestapt
Als ze nu het vreemdelingenstemrecht door onze strot duwenZe duwen ALLES door onze strot, de goeie EN de slechte dingen. De parlementaire meerderheid regeert, beslist, stemt wetten.
Ik begrijp niet eens waarom je wel een referendum over dat onderwerp zou houden, want om hoeveel mensen gaat het ? 240 000 dus, verspreid over gans België, 150 000 ongeveer in Vlaanderen. En dat gaat op een 4,5 miljoen kiezers de doorbraak van het Vlaams Blok een halt toeroepen ? Kom zeg
dan ze dan niet verwonderd zijn dat het Blok nog méér stemmen haaltAls het op de dag van de verkiezingen regent zalt het Blok OOK meer stemmen halen. Vandaar ook dat wij die partij, de
Partij van de Klagers ende Zagers heten.
Dit heeft te verregaande gevolgen op onze toekomst.Ik denk dat de invoering van het algemeen stemrecht begin deze eeuw, en dat voor de vrouwen in 1948, van veel meer betekenis is geweest dan over dat kwart miljoen vreemdelingen