Meer middelen voor sociale economie

Alle persberichten van sp.a.

Moderators: Persberichten, Moderatorteam

Berichtdoor Persberichten op vr 19 nov 2004, 13:06

Kathleen Van Brempt wil de lokale besturen en de Vlaamse regering warm maken om meer middelen vrij te maken voor de sociale economie. “Elke euro die we in de sociale economie investeren leidt onmiddellijk tot werkgelegenheid voor mensen die minder kansen hebben op de arbeidsmarkt”, zegt ze.

Momenteel zijn in Vlaanderen 308 bedrijven actief in de sociale economie, goed voor 16.000 jobs. “Ik wil volgend jaar 300 extra jobs creëren. Dat klinkt misschien niet spectaculair, maar mijn ambities reiken verder. Het is mijn bedoeling middelen te mobiliseren bij andere ministers en bij de lokale overheden. Het zou goed zijn dat de lokale besturen één procent van hun budget in sociale economie steken”, zegt de Vlaams minister van Sociale Economie.

“De sector heeft niet alleen een sociale meerwaarde, maar ook een economische”, stelt Van Brempt. “De sociale economie draagt bij tot de ontwikkeling van nieuwe diensten en producten op de reguliere economische markt.” De minister geeft alvast het goede voorbeeld. “Ik investeer als minister van Mobiliteit de nodige middelen in de sociale economie, bijvoorbeeld om bushaltes van De Lijn schoon te houden.”
Persberichten
PI Redactie
PI Redactie

Keer terug naar Sp.a