Beste,
Gisteren hoorde ik op het VRT nieuws dat Jan Peumans vindt dat er eerst een onderzoek naar lonen bij politici in het buitenland moet gebeuren voordat hij akkoord is met loonsinlevering. Ik lees dit als: We schuiven dat op de lange baan en als de storm gaan liggen is is iedereen dat vergeten. Ook Mia De Vits, toch een gewezen ABVV kopstuk vondt het blijkbaar nodig om eerst een onderzoek af te wachten. De loonsinlevering ging trouwens maar over 5% en kwam uit op een paar honderd EURO minder voor de heren en dames. Op een loon van rond de 5300 EURO was dit voor sommigen, blijkbaar ook voor de NVA man en de ABVV die altijd het goede voorbeeld nemen toch iets te veel. Ik ken mensen die een gezamelijk pensioen van rond de 1300 EURO hebben en die daar de dure mazout mee moeten kopen en al hun rekeningen moeten betalen. Maar op een loon van 5300 EURO inleveren is toch iets te veel. Diezelfde heren en dames politci die vinden dat de index en het brugpensioen maar afgeschaft moet worden en dat wij alllemaal te veel verdienen maakten zich in De Zevende Dag zorgen over hun carriere na de politiek. Bart Tommelein had sterke vragen over het feit of politici nog wel aan de bak zouden komen na hun politieke carriere. Als je dan bedenkt dat men voor gewone mensen het brugpensioen afschaft, wegens onbetaalbaar, maar dat werkgevers niet zo geneigd zijn om oudere werknemers aan te werven en dat men dus voor gewone mensen die minder verdienen de zekerheden afbouwt. Waarom moeten die heren en dames politici die altijd beweren dienaren van het volk te zijn beter behandeld worden dan het volk dat ze dienen. Ik kan daar maar een populistische conclusie uit trekken. Mensen stappen enkel in de politiek om zichzelf te verrijken. Niet om de maatschappij te verbeteren. Wat ze ook beweren. Politici zijn om het populistich te zeggen allemaal zakkenvullers.
Ik zit nu wel met een probleem. Aangezien ik voorstander van de N-VA was, maar deze partij blijkbaar niet beter is dan al de rest, ben ik momenteel politiek dakloos.
Kan iemand me helpen?

Nieuws