Un message de félicitations de Di Rupo diffusé au Congo

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Berichtdoor Asterixxx op wo 11 jan 2012, 00:40

Le Soir:

Rédaction en ligne mardi 10 janvier 2012, 19:34

Elio Di Rupo a félicité l’« ensemble des forces congolaises pour la tenue des élections » qui ont reconduit le président sortant Joseph Kabila à la tête de la République démocratique du Congo.

Elio Di Rupo, © Belga

Le message du Premier ministre a été publié par la télévision congolaise. Son contenu a été confirmé par le cabinet de M. Di Rupo.

Nu nog netter. Daar kan ik alleen maar op zeggen:"niet in mijn naam".
Dan moeten ze niet verschieten dat de chisekedisten met een vlaamse leeuw rondlopen.!
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Re: Un message de félicitations de Di Rupo diffusé au Congo

Berichtdoor Abramis op wo 11 jan 2012, 12:00

Bah, ik vind dat zo raar nog niet. 't Zijn toch allebei sujetten die er de kantjes aflopen binnen het democratisch bestel.

De ene vervalst de verkiezingen, en de andere trekt zich van de verkiezingsuitslag niets aan en vormt een regering van verliezers die in de grootste landsregio niet eens een meerderheid hebben.

What's the big difference ? Anti-democraten onder elkaar mogen al eens wat wederzijdse schouderklopjes uitdelen, toch ? :D
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Asterixxx op wo 11 jan 2012, 12:25

Ik vind dat vlaanderen, de vlaamse regering, of in ieder geval de vertegenwoordigers van de V-partijen in vlaanderen onmiddelijk een persbericht de wereld moeten insturen waarin ze zich verontschuldigen voor deze uitermate domme lapsus !
Het is niet omdat de erfgenamen van de 'union minière' nog grote belangen hebben in Congo dat wij op deze manier een knieval moeten doen voor een onwettelijk en dictatoriaal regime.
Dat Di Poepo zich daardoor onder druk laat zetten door deze voornamelijk waalse belangengroepen tot daar nog aan toe, maar wij moeten ons als vlamingen hiervan duidelijk distancieren !
[-X
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor carta magna op wo 11 jan 2012, 14:51

Begrijpelijk, wat dacht je anders met een Neanderthaler als premier?
carta magna
PI Addict
PI Addict

Keer terug naar Politiek en actualiteit