Tania Fonteyne zetelt in de gemeenteraad van Brugge en verlaat de sp.a om de rangen te versterken van Lijst Dedecker (LDD) in de provinciehoofdstad van West-Vlaanderen. Na gesprekken met lokaal voorzitter Lucien Decoorne verkiest ze voortaan om haar inzet en werk beter te laten renderen bij het gezond alternatief van de LDD. Tania Fonteyne werkt in het federale parlement in Brussel, en is als dochter van eregemeenteraadslid Roland Fonteyne een begrip binnen de sp.a van de regio Brugge. Haar vader was 27 jaar gemeenteraadslid, 10 jaar kabinetsmedewerker en jarenlang voorzitter van de Brugse Maatschappij van Huisvesting. Hij steunt de beslissing van zijn dochter volledig.
Ontgoocheld...
Tania Fonteyne: “Na anderhalf jaar zetelen voor de sp.a. ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik me niet meer thuis voel bij die partij. Mijn inbreng wordt niet naar waarde geschat, luisteren kan men niet, er is geen samenhang. Alles wordt beslist boven de hoofden van de mandatarissen, ook de partijlijn strookt niet meer met mijn levensvisie.”
...Maar inzet blijft dezelfde
Wat drijft mij dan naar LDD? “Ik ben niet links, niet rechts, maar een beetje averechts” zoals Jean-Marie Dedecker het zo bloemrijk verwoordt in zijn boek. De ‘no nonsens’ politiek, de taal van het volk spreekt mij aan. Lijst Dedecker biedt mij kansen om mijn doelstellingen te bereiken, al blijven die bescheiden: mij verder ten dienste stellen van de mensen die mij hun vertrouwen schonken en van alle Bruggelingen die een beter beleid wensen. Een beleid dat steunt op gezond boerenverstand, een goed onderbouwde maatschappelijke organisatie met sociale correcties waar dit nodig is. Verder de vrijheid om mijn eigen inbreng ‘vrank en vrij’ naar voor te brengen onder ‘vrienden’, in een bestuur dat bereid is te luisteren.”
LDD krijgt stem in Brugge
Voor de Brugse afdeling van LDD is de versterking met Tania natuurlijk een opsteker. Lucien Decoorne, voorzitter LDD-Brugge: “In afwachting van de volgende gemeenteraadsverkiezingen is het voor LDD erg belangrijk om een spreekbuis te hebben op de gemeenteraad van de hoofdstad van West-Vlaanderen. Dat betekent natuurlijk hard werken, om op alle belangrijke dossiers paraat te staan. Maar het geeft onze afdeling een bijzondere stimulans om het programma van het Gezond Verstand concreet vorm te geven, zodat alle Bruggelingen een nieuwe keuze kunnen maken.

Nieuws