Filip Dierickx, huisarts en CD&V-gemeenteraadslid van Laarne, stapt over naar Lijst Dedecker (LDD). Hij stelt zijn mandaat ter beschikking van de partij. 'Ik was CD&V'er uit loyauteit met mijn vader, maar filosofisch voel ik er mij niet thuis.'
Filip Dierickx (47) is de zoon van Albin Dierickx, ook geneesheer en tot 2000 burgemeester voor CVP en CD&V in Laarne.
Dierickx: 'Ik ben in de politiek en de CD&V gestapt om mijn vader te steunen. Maar ik heb me nooit echt een CD&V'er gevoeld. De mensen zegden dat overigens ook tegen mij, dat ik eigenlijk meer een blauwe was. Mijn vader is ook de eerste aan wie ik mijn overstap heb meegedeeld. Hij was absoluut niet ontstemd. Hij vond dat als ik overtuigd was, ik er dan ook maar moest voor gaan. Zelf voel ik het aan als een bevrijding uit een keurslijf'
Dierickx: 'Er is geen enkele ruzie, geen conflict, zeker niet met de lokale collega's van de CD&V in Laarne, maar ik kan het niet langer aanzien wat er het laatste jaar in de nationale politiek gebeurt.'
Jean Marie Dedecker is trots dat een politieker met ervaring, uit een heel traditionele familie, uit meerdere generaties politiek, de overstap naar zijn partij maakt.
Dedecker: 'Ik weet dat zoiets niet evident is. Toen ik overstapte, kon ik meteen de helft van mijn gsm-nummers schrappen.'
Jean-Marie Dedecker

Nieuws