Kocak en koc zijn hun bevoegdheden kwijt in Beringen.

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Kocak en koc zijn hun bevoegdheden kwijt in Beringen.

Berichtdoor moedertje op vr 27 jan 2012, 18:10

2 Koçak en Koç zijn bevoegdheden kwijt
vr 27/01/2012 - 07:28
De SP.A-fractie in Beringen stelt voor dat de bevoegdheden van de twee SP.A-schepenen, Selahattin Koçak en Ahmet Koç, tijdelijk worden overgenomen door de twee andere SP.A-schepenen. Coalitiepartner CD&V is boos omdat de twee vaak niet komen opdagen voor hun gemeentelijke verplichtingen.

Koçak: "Merk vaak dat ik niet welkom ben in politiek"

CD&V-burgemeester Marcel Mondelaers had al meermaals aangeklaagd dat vooral Koçak zich zelden zou laten zien op de gemeenteraad en op andere gemeentelijke verplichtingen. Begin van de week stelde hij voor om Koçak en Koç hun bevoegdheden definitief af te nemen.

"Ik heb de afwezigheden op de gemeenteraad en commissies eens overlopen, en dan komen beide heren aan 40 procent. Ook naar hun zitdagen of bij de administratieve diensten komen ze zelden of nooit. Vandaar mijn voorstel om hun bevoegdheden af te nemen", aldus Mondelaers.

Gisteren werd de kwestie besproken op de gemeenteraad. Daar kwam het voorstel uit de bus dat de bevoegdheden van de schepenen tijdelijk zullen worden overgenomen door de twee andere SP.A-schepenen. De regeling geldt voor de maand februari, nadien kan dan beslist worden of de twee hun bevoegdheden terugkrijgen.
bron : VRT

Zo zie je maar dat het nog altijd een waarheid is dat die mensen graag geld krijgen, maar er niet voor willen werken
moedertje
PI Pro
PI Pro

Keer terug naar Politiek en actualiteit