Alle persberichten van Open Vld.

Moderators: Persberichten, Moderatorteam

Berichtdoor realist op zo 21 jul 2002, 23:56

Roland,nu de kiesdrempel en nog vele andere ondemocratische plannen zijn doorgevoerd lijkt het voor Vivant heel moeilijk te worden om door te breken.
Denkt u niet dat het beter is om bij een andere partij gaan aan te kloppen en daar een deel van uw programma te kunnen overbrengen.
realist
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Guderian op ma 22 jul 2002, 13:31

Opdoeken, die klucht!
Guderian
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Knut Noordland op ma 22 jul 2002, 15:21

Aansluiten bij Spirit! :lol: :lol: :lol:
Knut Noordland
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Abramis op ma 22 jul 2002, 18:32

Op 2002-07-22 15:21, schreef Knut Noordland:
Aansluiten bij Spirit! :lol: :lol: :lol:

Laat ze er de LSP dan ook nog maar bijnemen ! Zo'n schone tripartite :grin:
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Roland Duchâtelet op ma 22 jul 2002, 18:36

Het Blok had tien jaar en 4 verkiezingen nodi g om meer stemmen te halen dan Vivant. Dus....
Roland Duchâtelet
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Guderian op ma 22 jul 2002, 19:27

Op 2002-07-22 18:36, schreef Roland Duchâtelet:
Het Blok had tien jaar en 4 verkiezingen nodi g om meer stemmen te halen dan Vivant. Dus....

Het Vlaams Blok heeft een ideologische ruggengraat, een brede Beweging met tal van organisaties min of meer achter zich en een ruim programma over vele onderwerpen. Niets van deze noodzakelijke voorwaarden om als partij te kunnen overleven en uitgroeien zijn bij uw "initiatief" aanwezig.

U bent misschien een goed ondernemer mijnheer Duchatelet, maar politiek is niet iets voor de meeste ondernemers of vakbondspersonen. Schoenmaker, blijf bij uw leest geldt ook hier...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guderian op 2002-07-22 19:28 ]</font>
Guderian
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Roland Duchâtelet op di 23 jul 2002, 16:51

Beste Guderian,

Het zou het Blok zeker goed uitkomen dat Vivant niet mee zou doen, omdat Vivant ook een aantal protest-stemmers trekt die niet racistisch zijn. Ik ben er echter van overtuigd dat het aantal Blokstemmers dat terecht de traditionele politiek afwijst en mogelijker wijze voor Vivant zou stemmen indien zij ons programma beter zouden kennen zeer groot is.

De politiek kan je als kiezer op twee manieren benaderen: zoals fan van een voetbalclub (of bestuurslid) verdedig je je club door dik en dun, of die nu goed speelt of niet. Dat is dus een emotionele benadering en kiezers die nu emotioneel voor Bert of voor de VLD stemmen bijvoorbeeld, die kan Vivant moeilijk winnen.

Daarentegen mensen die geïnteressert zijn in de goede werking van onze maatschappij, die winnen we met 90% waarschijnlijkheid als ze 2 uur naar ons komen luisteren en discussiëren.

Daarom hebben we ook 131 000 stemmen gehaald zonder noemenswaardig in de media geweest te zijn en zonder dat er een echt publiek debat over de standpunten van Vivant is geweest.
Het Blok is pas gegroeid toen er een publiek debat over migranten is ontstaan.
Roland Duchâtelet
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Truder op di 23 jul 2002, 17:02

Wat is eigenlijk het Vivant standpunt ivm de migrantenproblematiek of het veiligheidsprobleem?
Hoe staat Vivant tegenover de Vlaams/Waalse problemen? Vlaanderen onafhankelijk of verder roeien met het zinkend Belgische bootje?
Truder
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Roland Duchâtelet op di 23 jul 2002, 22:18

Beste Intruder,

1. Migranten: Vivant wil een degelijk immigratiebeleid, zoals in Zwitserland of de VS. Dat impliceert onder meer dat ze werk moeten hebben. Enkel als ze werk hebben kunnen ze zich behoorlijk integreren in de maatschappij.

2. Veiligheid. Wij zien het probleem voornamelijk bij het gerecht dat zeer slecht werkt. Daardoor is de politie ook niet gemotiveerd om er tegenaan te gaan want het brengt niets of weinig op. Dus meeer blauw op straat is zeker niet dé oplossing. Jonge misdadigers lachen slachtoffers uit wanneer de politie erbij staat.
Buiten een goed geinformatiseerd gerecht met degelijke wetgeving is een debat nodig over wat de bevolking wil: minder privacy (alle geldtransacties electronisch, videaocamera's op straat, tracking van verdachten....) en meer veiligheid of veel privacy of en weinig veiligheid. Misschien een idee voor een poll op Politicsinfo?

3. Vlaams/Waals. De Walen zijn sukkelaars want ze leven onder de knoet van de PS die hen moedwillig marginaliseert. Wij willen hen helpen. Walllonië stelt economisch ook niets meer voor. Vivant is er dus voor iedereen, ook voor de Fransen en de Nederlanders en zo maar laten we eerst stappen voor we gaan lopen. Dus voorlopig concentreren we ons op België, alhoewel er vele contacten zijn met gelijkgebuitenlanders staan te wachten tot we daar ook beginnen.
Roland Duchâtelet
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor borrel op di 23 jul 2002, 22:25

Op 2002-07-23 22:18, schreef Roland Duchâtelet:
Beste Intruder,

1. Migranten: Vivant wil een degelijk immigratiebeleid, zoals in Zwitserland of de VS. Dat impliceert onder meer dat ze werk moeten hebben. Enkel als ze werk hebben kunnen ze zich behoorlijk integreren in de maatschappij.

2. Veiligheid. Wij zien het probleem voornamelijk bij het gerecht dat zeer slecht werkt. Daardoor is de politie ook niet gemotiveerd om er tegenaan te gaan want het brengt niets of weinig op. Dus meeer blauw op straat is zeker niet dé oplossing. Jonge misdadigers lachen slachtoffers uit wanneer de politie erbij staat.
Buiten een goed geinformatiseerd gerecht met degelijke wetgeving is een debat nodig over wat de bevolking wil: minder privacy (alle geldtransacties electronisch, videaocamera's op straat, tracking van verdachten....) en meer veiligheid of veel privacy of en weinig veiligheid. Misschien een idee voor een poll op Politicsinfo?

3. Vlaams/Waals. De Walen zijn sukkelaars want ze leven onder de knoet van de PS die hen moedwillig marginaliseert. Wij willen hen helpen. Walllonië stelt economisch ook niets meer voor. Vivant is er dus voor iedereen, ook voor de Fransen en de Nederlanders en zo maar laten we eerst stappen voor we gaan lopen. Dus voorlopig concentreren we ons op België, alhoewel er vele contacten zijn met gelijkgebuitenlanders staan te wachten tot we daar ook beginnen.

Dus als ik u goed begrijp Bent u voor het zinkend Belgisch schip? Of voor de eenheid van belgie?

[img]http://www.vlananet.org/symbolen/leeuw3dg.jpg[/img]
VOOR EEN ONAFHANKELIJK VLAANDEREN
borrel
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Roland Duchâtelet op di 23 jul 2002, 22:29

4. Vlaamse onafhankelijkheid.
Vlaanderen met 6 miljoen inwoners is één duizendste van de wereldbevolking. Als alle landen gemiddeld zo klein zouden zijn krijgt Vlaanderen 1000 ambassades hier te lande. Dat is op zich al een immigratiegolf. Vlaanderen moet dan ook 1000 ambassades onderhouden...
Wil Vlaanderen een eigen leger? Dat van België stelt al niets voor.
Roland Duchâtelet
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor borrel op di 23 jul 2002, 23:13

Er zijn in Europa nog landen die minder inwoners hebben. En als ik me niet vergis ben je voor de eenheid van belgie en voor de jaarlijkse miljarden stroom naar de arme Waaltjes. Ni met den deze.
Ge kunt U beter aansluiten bij de VLD, die zijn ook voor de Belgische staat

VOOR EEN ONAFKANKELIJK VLAANDEREN
borrel
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Abramis op di 23 jul 2002, 23:19

Op 2002-07-23 22:29, schreef Roland Duchâtelet:
4. Vlaamse onafhankelijkheid.
Vlaanderen met 6 miljoen inwoners is één duizendste van de wereldbevolking. Als alle landen gemiddeld zo klein zouden zijn krijgt Vlaanderen 1000 ambassades hier te lande. Dat is op zich al een immigratiegolf. Vlaanderen moet dan ook 1000 ambassades onderhouden...
Wil Vlaanderen een eigen leger? Dat van België stelt al niets voor.

Wat een simplisme ! In dat geval weet ik een schitterend breekpunt voor jullie volgende verkiezingscampagne : Vivant wil Groothertogdom Luxemburg annexeren bij België, want volgens Vivant hebben kleine landjes geen recht op bestaan... :sad:

Tot nog toe gaf ik Vivant het voordeel van de twijfel, maar bij deze...
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Roland Duchâtelet op di 23 jul 2002, 23:53

Vlaanderen onafhankelijk deel 2.

Nu ik het eens simpel probeer uit te leggen is het ook weer niet goed! Men zegt mij steeds dat ik veel te intellectueel bezig ben!

Dus dan toch: Vlaanderen (net als België) heeft te weinig macht om de belangrijke dingen voor de mensen te veranderen. Vlaanderen heeft geen eigen munt en is economisch volledig afhankelijk van de buurlanden.
We hebben een Europees niveau nodig om een serieuze belastingshervorming te doen, een serieus immigratiebeleid te voeren, de grote criminaliteit te bestrijden, op gelijk niveau te praten met multinationals en een beetje leger te hebben.
Roland Duchâtelet
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor borrel op wo 24 jul 2002, 00:12

Vlamingen staan bekent als werklustig;
Vlaanderen
staat economisch sterk (VEV)
Hier speelt de haven van Antwerpen een sterke rol.
Vlaming zijn om Europeër te worden.

VOOR EEN ONAFHANKELIJK VLAANDEREN
borrel
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Knut Noordland op wo 24 jul 2002, 10:30

Vivant is dus voor den Belziek en tégen het onafhankelijk Vlaanderen.
Conclusie: Vivant in de vuilbak waar het kan gaan rotten met de belgicisten van Gagalev en FDF.

België Barst!
Knut Noordland
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor datri op wo 24 jul 2002, 11:12

Op 2002-07-22 13:31, schreef Guderian:
Opdoeken, die klucht!

inderdaad
datri
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Truder op wo 24 jul 2002, 13:02

Op 2002-07-23 23:53, schreef Roland
...Dus dan toch: Vlaanderen (net als België) heeft te weinig macht om de belangrijke dingen voor de mensen te veranderen. Vlaanderen heeft geen eigen munt en is economisch volledig afhankelijk van de buurlanden.
We hebben een Europees niveau nodig om een serieuze belastingshervorming te doen, een serieus immigratiebeleid te voeren, de grote criminaliteit te bestrijden, op gelijk niveau te praten met multinationals en een beetje leger te hebben.

Europese samenwerking is voor mij OK, maar dat kan ook zonder het gedrocht België. Zoals je zelf vermelde stelt België niets voor als het aankomt op het nemen van grote beslissingen. Laten we dan de onnodige geldstromen naar Wallonië stop zetten, en we concentreren ons op een Europese samenwerking.
We kunnen evengoed met Wallonië onderhandelen zoals we met Nederland en de rest van Europa doen.

Een eigen leger hebben we niet nodig, dit kan een Europees project worden. Grote bedrijven laten zich ook niet tegenhouden door grenzen, dat spelt ook al geen rol meer. In een volledig zelfstandig Vlaanderen is er meer ruimte om te werken aan een normale samenleving.

Ik kan mij echt geen enkel voordeel inbeelden bij het kunstmatig in leven houden van België. Opdoeken die handel zou ik zeggen. :wink:
Truder
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor realist op wo 24 jul 2002, 14:34

Op 2002-07-23 16:51, schreef Roland Duchâtelet:
Beste Guderian,

Het zou het Blok zeker goed uitkomen dat Vivant niet mee zou doen, omdat Vivant ook een aantal protest-stemmers trekt die niet racistisch zijn. Ik ben er echter van overtuigd dat het aantal Blokstemmers dat terecht de traditionele politiek afwijst en mogelijker wijze voor Vivant zou stemmen indien zij ons programma beter zouden kennen zeer groot is.

De politiek kan je als kiezer op twee manieren benaderen: zoals fan van een voetbalclub (of bestuurslid) verdedig je je club door dik en dun, of die nu goed speelt of niet. Dat is dus een emotionele benadering en kiezers die nu emotioneel voor Bert of voor de VLD stemmen bijvoorbeeld, die kan Vivant moeilijk winnen.

Daarentegen mensen die geïnteressert zijn in de goede werking van onze maatschappij, die winnen we met 90% waarschijnlijkheid als ze 2 uur naar ons komen luisteren en discussiëren.

Daarom hebben we ook 131 000 stemmen gehaald zonder noemenswaardig in de media geweest te zijn en zonder dat er een echt publiek debat over de standpunten van Vivant is geweest.
Het Blok is pas gegroeid toen er een publiek debat over migranten is ontstaan.

Blokkiezers zijn voor u racistisch lees ik tussen de regels.Ik vind dit een zware belediging zowel voor deze 600000 kiezers als tegenover het blok zelf.
De taal die het blok spreekt is de mening van wat leeft bij de bevolking en dit over de partijgrenzen heen,alleen worden deze mensen die voor het blok willen kiezen steevast afgeschrikt door de haatcampagnes ten op zichte van het blok(en als ik uw quote hier lees dan wil vivant daar blijkbaar aan meedoen).Ik merk elke dag weer dat het blok nog veel groter kan worden en dat er vele mensen het echte programma van het blok nog niet kennen(en dus niet die flauwekul van de tegenstanders).
En wat de media betreft:Vivant stond het jaar voor de verkiezingen bijna dagelijks met hun programma(weliswaar een politieke advertentie)in de krant dus iedereen zal dit wel eens gelezen hebben,en wat hebt u gelezen in die zelfde krant over het blok in advertenties(VERBODEN) of in politieke bijdrages(NIETS of het moeten tegenstrevers geweest zijn.
realist
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Guderian op wo 24 jul 2002, 15:20

Op 2002-07-23 23:53, schreef Roland Duchâtelet:
Vlaanderen onafhankelijk deel 2.

Nu ik het eens simpel probeer uit te leggen is het ook weer niet goed! Men zegt mij steeds dat ik veel te intellectueel bezig ben!

Dus dan toch: Vlaanderen (net als België) heeft te weinig macht om de belangrijke dingen voor de mensen te veranderen.

Er is een tussenliggend niveau nodig tussen Europa enerzijds en de gemeente/stad anderzijds. Vlaanderen is hiervoor uitermate geschikt, veel meer dan belgië.
Vlaanderen heeft geen eigen munt en is economisch volledig afhankelijk van de buurlanden.

Natuurlijk is er op verschillende vlakken een Europese samenwerking nodig. geen enkel Vlaams-nationalist die dat ontkent! U bent in uw opsomming zelfs milieubescherming vergeten.
Guderian
PI Pro
PI Pro

Volgende

Keer terug naar Open Vld