Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Berichtdoor lekkerding op zo 17 feb 2002, 12:43

<font color=red><b>Noot van de Administrator: geen racisme. Politicsinfo.net NV is mede verantwoordelijk voor illegale toestanden in dit forum. Racisme is bij wet verboden. Daar is herhaaldelijk naar verwezen. Gelieve U in te houden of ik zie mij genoodzaakt om U te verwijderen.

Maarten Malaise</b></font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Administrator op 2002-02-17 12:18 ]</font>
lekkerding
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor Superstaaf® op zo 17 feb 2002, 12:46

Pas maar op dat je dan zelf niet aan het werk moet.
Superstaaf®
PI Master
PI Master

Berichtdoor the Piano op zo 17 feb 2002, 12:58

lekkerding mag haar/zijn naam al direkt veranderen in smerigding :eek:
the Piano
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor lekkerding op zo 17 feb 2002, 13:04

Ik ben een Belg en heb het volste recht om dit te uiten. Alle <font color=red><b>biep; gecensureerd. Racisme is niet toegelaten</b></font> en buiten gotverdomme hoe rapper hoe liever dat wij belgen weer kunnen ademen <font color=red><b>biep; gecensureerd. Racisme is niet toegelaten</b></font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lekkerding op 2002-02-17 12:06 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Administrator op 2002-02-17 12:19 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Administrator op 2002-02-17 12:20 ]</font>
lekkerding
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor freddy op zo 17 feb 2002, 13:05

Piano,
Ik dacht toch dat je slimmer was dan je zo te laten opnaaien.

mvg,
den dommerik
freddy
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor nana op zo 17 feb 2002, 13:07

Lekkerding pas maar op met wat je zegt. Onze voorvaders zijn ook geen 'echte belgen' hoor.
Je kent je geschiedenis toch hé!!
nana
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor lekkerding op zo 17 feb 2002, 13:09

Ik laat me niets door niemand opnaaien. Het is zo. <font color=red><b>biep; gecensureerd. Racisme is niet toegelaten</b></font> krijgen werk ik ben al op zoek vanaf 1985 we zijn nu 2002 en heb nog steeds geen werk. <font color=red><b>biep; gecensureerd. Racisme is niet toegelaten</b></font> pakken ons alles af.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Administrator op 2002-02-17 12:20 ]</font>
lekkerding
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor jannie op zo 17 feb 2002, 13:15

@lekker ding
dat jij al zo lang zonder werk zit met zo'n vuile bek daar verschiet ik niet van.
Schelden kan je wel, maar weet je wel wat werken is? :mad:
jannie
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor the Piano op zo 17 feb 2002, 13:18

elk lekkerding/smerigding is er ook teveel, verhuis maar naar Madagascar, stinkaard ! :grin:
the Piano
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor the Piano op zo 17 feb 2002, 13:20

voila lekkerding, je hebt Maarten al boos gemaakt. Het is niet omdat je anoniem inlogt, dat je kan zeggen wat je wilt.
the Piano
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor CashisKing op zo 17 feb 2002, 13:23

Ik vind dat Maarten niet het recht heeft om hier te staan censureren. Sebiet mogen we al niks meer!!!

BEEP!
CashisKing
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor the Piano op zo 17 feb 2002, 13:25

Maarten mag dat wel want hij is de baas hier. Begin gerust ergens anders waar je wel mag zeggen wat je wilt.

Op het VBJ-forum bijvoorbeeld mag je zelfs Sieg Heil en Heil Hitler roepen, dat is zelfs verplicht ! :smile:
the Piano
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Administrator op zo 17 feb 2002, 13:27

tja, mensen, maar Politicsinfo is mede verantwoordelijk. We willen het hier zo vrij mogelijk laten ... maar er zijn nu eenmaal een paar dingen die buiten de wet staan. En daar ben ik verplicht om op te treden ... anders wordt ik nog op het matje geroepen door Centrum Leman :wink:

Als iemand iets zegt over vreemdelingen te zeggen heeft dan mag die dat doen, maar denigrerend woordgebruik wordt geïnterpreteerd als racisme.

Sorry lekkerding ...

groetjes

Maarten Malaise
Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Berichtdoor lekkerding op zo 17 feb 2002, 13:28

Iedereen mag z'n eigen mening uiten maar als iemand eens de waarheid durft te zeggen dan zou hij/zij verwijderd worden. En is dit dan vrije mening?
lekkerding
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor Miss G op zo 17 feb 2002, 13:31

lekker ding : er is een verschil tussen schelden en vrije meningsuiting he!

Als ik zeg dat ik tegen bvb duivenmelkers ben uit ik mijn mening als ik die personen begin uit te maken ben ik gewoon een idioot.

Ergo lekker ding : let op u taal of je zal hier een korte carriere hebben!

PS : ik heb niks tegen duivenmelkers he, wou enkel een vb geven. :smile:
Miss G
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor the Piano op zo 17 feb 2002, 13:32

lekkerding: " Iedereen mag z'n eigen mening uiten maar als iemand eens de waarheid durft te zeggen dan zou hij/zij verwijderd worden. En is dit dan vrije mening?"

Niet echt nee. De wet op het racisme staat beperking van de vrije meningsuiting toe, daar waar het discriminatie en racisme betreft (ook revisionisme en negationisme).

Hieronder volgt een toelichting van Koen Cooreman omtrent de beperking van de vrije meningsuiting.

De antiracismewet en de vrijheid van meningsuiting

Artikel 19 van de Belgische Grondwet waarborgt de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten.

Krachtens artikel 25, eerste lid, GW is de drukpers vrij en kan de censuur of het voorafgaand toezicht van de overheid op een geschrift nooit worden ingevoerd. Het verbod op preventieve maatregelen wordt door de antiracismewet nageleefd, daar deze wet repressieve maatregelen bevat ter bestraffing van misdrijven die bij de uitoefening van de vrijheid van meningsuiting worden gepleegd.

Krachtens artikel 10 van het Europees verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (hierna: EVRM) zijn beperkingen op de vrijheid van meningsuiting mogelijk voor zover zij bij de “wet” zijn voorzien en in een democratische samenleving “nodig” zijn tot bescherming van bepaalde rechtsgoederen, zoals de nationale veiligheid, de openbare veiligheid, de openbare orde, de gezondheid, de goede zeden, en de rechten en vrijheden van anderen.

De noodzaak om in een democratische samenleving racisme en xenofobie te bestrijden, blijkt uit de internationale verdragen terzake, zoals het VN-Ver-drag van 7 maart 1966 inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie en artikel 20 van het Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten, en uit de herhaaldelijke veroordelingen van deze fenomenen door zowel de Europese Commissie als het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

De Europese Commissie stelde reeds herhaaldelijk dat uitingen van rassenhaat en xenofobie een reëel gevaar inhouden voor de aantasting van de rechten en vrijheden van anderen en op grond van artikel 17 EVRM (het verbod van misbruik van grondrechten) buiten de bescherming van het EVRM vallen (ECRM, 11 oktober 1979, Glimmerveen en Hagenbeek t. Nederland, nr. 8348/78, D&R, 18, p. 187). De antiracismewet heeft in de eerste plaats tot doel om, zoals artikel 10, tweede lid EVRM het noemt, “de rechten en vrijheden van anderen” te beschermen.
Het louter uiten van bepaalde opinies die een racistische inslag hebben en getuigen van een misprijzen of minachting voor vreemdelingen is op zichzelf niet strafbaar. Zo sprak de Brusselse Correctionele Rechtbank de vertegenwoordigers van een vereniging vrij die een tijdschrift uitgaf waarin de migranten in België als een gevaar voor de veiligheid, de rust en de welvaart werden voorgesteld. Het is echter anders gesteld met de weloverwogen publieke beledigingen van een persoon of groep wegens bijvoorbeeld zijn of hun ras, die niet alleen bedoeld zijn om de betrokkene te treffen maar ook om het publiek tot afkeer te inspireren. Een bijzondere opzet, met name de uitdrukkelijke bedoeling om derden ertoe te brengen daden, ingegeven door racisme of xenofobie te stellen, wordt vereist. De belediging moet een aanzet vormen tot haat. (De wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden. Rechtspraak, Brussel, 1999, pp. 9 - 18)
the Piano
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Administrator op zo 17 feb 2002, 13:47

Op 2002-02-17 12:28, schreef lekkerding:
Iedereen mag z'n eigen mening uiten maar als iemand eens de waarheid durft te zeggen dan zou hij/zij verwijderd worden. En is dit dan vrije mening?

Neen, ik heb U niet verwijderd. Ik heb U terecht gewezen op uw racistische uitspraken om bovenstaande redenen. Ik kan echt niets anders. Als U een racistische opmerking geeft dan moet ik ingrijpen.

Maarten Malaise
Administrator
PI Administrator
PI Administrator

Berichtdoor jannie op zo 17 feb 2002, 13:53

er zijn nu eenmaal mensen :???: die het verschil niet kennen tussen een mening uiten en holle slogans roepen.
jannie
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor lekkerding op zo 17 feb 2002, 13:54

LEVEN HET VLAAMS BLOK.
lekkerding
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor Miss G op zo 17 feb 2002, 13:55

Psst het zou 'Leve het Vlaams Blok' moeten zijn zonder n :smile:
Miss G
PI Senior