Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Berichtdoor *stofke* op zo 17 feb 2002, 15:46

Wat ik nu wil zeggen is echt schandalig.
In Merksem (Van Heybeeckstraat) moeten er (en ik spreek over meer dan 100)grafzerken weg. Mijn over-overgrootvader licht hier begraven. Ik ben nogal bezig met de familiestamboom maar bij deze en andere graven staat er een bordje voor met "verwaarlozing". ok dit is nu niet een van de mooiste graven in dat kerkhof maar ook niet een van de lelijkste. want er zijn er echt vervallen, ingezakte en heel verwaarloosde gravenbij maar die moeten niet weg hoor, nee het zijn de mooiste. Wat er dan nog bij komt is dat die grafzerk van mijn over-overgrootvader eeuwigdurende grond is dus MAG en ik herhaal MAG deze niet weg. Wat ook nog een argument is is dat er een straat naar hem is genoemd. de "Frans Adriaenssensstraat" dus daarom moet deze er ook blijven liggen. Dus ik vind het schandalig voor wie hier instaat in het Antwerps gemeente bestuur. Weetje wat: vraag mij anders is bij de politiek eens met de groffe borstel door te gaan, dan zal er ook geen mens meer inzitten. Dus ik vind dat dit heel schandalig is. Een goede raad voor die mensen begin eens bij je zelf en hang rond je nek ook een bord met "verwaarlozing". Ik kan veel verdragen maar als dit te ver gaat dan gaat het te ver. Als u hier bewijzen van wil zien dan moet u er maar eens langs gaan langs dat kerkhof. U zult dan wel zien dat ik NIET overdrijf!
*stofke*
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor MisterV. op zo 17 feb 2002, 15:56

Ik begrijp uw verontwaardiging volledig, maar anderzijds; er is sprake van verwaarlozing, dus waarom hebt u die zerk dan niet onderhouden?MVG
MisterV.
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Guderian op zo 17 feb 2002, 16:01

U hebt gelijk. Het is een feit dat de overheid in dit land (zowel nationaal als lokaal) op een zeer brute, schandelijke wijze omspringt met begraafplaatsen die in feite iets sacraals bezitten. Dit wordt blijkbaar als een louter stuk grond aanzien. Respect voor overledenen is tanende!

Het doet mij denken aan het geval van Diksmuide die deze week in het nieuws kwam: de gemeente heeft er met kerkhofgrond wegbermen laten herstellen / versterken. Er lagen menselijke beenderen en stukken van doodskisten langs de weg!!!!
Guderian
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Jonas De muynck op zo 17 feb 2002, 16:04

Cremeren dat is de enige goede manier...
Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor MisterV. op zo 17 feb 2002, 16:18

En als je de urne dan niet goed poetst?MVG.
MisterV.
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor Miss G op zo 17 feb 2002, 18:24

Is Frans Adriaenssens uw over-over grootvader? Zeg als dit idd zo is ga dan eens langs bij de heemkundige kring van Merksem misschien kunnen zij u helpen.
Miss G
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor freddy op zo 17 feb 2002, 19:15

Tiens,tiens...
Meer Merksemnaren hier dan ik dacht.
Indien iemand die uit mijn buurt (Merksem en omstreken) zijn/haar stamboom wil vervolledigen kan hij/zij zich ook richten naar een centrum van de Mormonen in onze gemeente die de grootste databank ter wereld hebben en die ook vrijstellen voor niet Mormonen.

mvg,
een Merksemnaar.
freddy
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Jonas De muynck op zo 17 feb 2002, 19:17

mormonen in Merksem?
Boeiend!
Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor freddy op zo 17 feb 2002, 19:24

Geen valse hoop krijgen Jonas,
daar gaat ge zeker geen lief of zes vinden.
hehehe

mvg,
pestkop
freddy
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Jonas De muynck op zo 17 feb 2002, 19:27

LOL wees gerust ik heb mijn gerief...

Ik wist echter niet dat zo'n gemeenschap ÜBerhaupt in belgië bestond...TELL ME MORE!!!
Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor freddy op zo 17 feb 2002, 19:29

Eigenlijk niks speciaals.
Het enige waar ik weet van heb is dat daar Amerikaanse jongeren opgeleid worden en vlekkeloos Nederlands spreken na een intensieve training van enkele weken.
Het adres wil ik wel eens opzoeken indien je er nood aan hebt.

mvg
De helpende surfer
freddy
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Jonas De muynck op zo 17 feb 2002, 19:30

Mooimooi als rabiate ketter heb ik daar echter niets te zoeken...maar mijn respect hebben die mensen...

De taal van Vondel leren op enkele weken???
Jonas De muynck
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor freddy op zo 17 feb 2002, 19:57

Eristofken,
Misschien moet je eens contact nemen met de districtscoördinator in Merksem en daar je licht opsteken.
Haar naam is Els Wittockx en uit eigen ervaring kan ik stellen dat zij zeer behulpzaam is.
freddy
PI Addict
PI Addict

Keer terug naar Politiek en actualiteit