God woont in Antwerpen!!!

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

God woont in Antwerpen!!!

Berichtdoor dorus op ma 30 aug 2010, 19:57

Of wat dacht je?
Wij kennen zelfs zijn (schuil)naam!
Inderdaad, onlangs kregen alle sociale huurders in Antwerpen een rondschrijven van de eengemaakte maatschappij Woonhaven Antwerpen.

Een uittreksel bewijst dat we niet verder moeten zoeken om allah, god of jahweh te ontdekken: het gaat over de periode waarop het verbruik van gas (in casu de gemeenschappelijke verwarming) wordt berekend.
Lees mee:

‘De huidige periode voor de berekening van uw gasverbruik loopt van 1 januari tot 31 december. Vanaf 2010 wijzigt deze periode. Voortaan zal de berekening lopen van 1 juli tot 30 juni van het volgende jaar. Deze wijziging heeft als voordeel dat het gasverbruik zowel de zomer- als wintermaanden wordt gerekend en de gemiddelde kost van alle seizoenen wordt genomen.’Einde citaat.

De ondertekenaar beweert dus dat als je het jaar laat beginnen op 1 juli en eindigen op 30 juni, je andere seizoenen hebt dan als het op 1 januari begint.
De man grijpt dus in, in de gang van de jaargetijden.
Dat moet wel god zijn.
Zijn naam: Benny Forier, algemeen directeur van Woonhaven Antwerpen.

Aangezien de seizoenen stof zijn voor het 3de leerjaar van de lagere school, vermoed ik dat ze de lat bij de selectie van directeuren wel erg laag hebben gelegd. Wedden dat die god ook nog eens rood is....
dorus
PI Pro
PI Pro

Re: God woont in Antwerpen!!!

Berichtdoor 4sake op ma 30 aug 2010, 20:05

:lol: :lol: :lol:
ongelooflijk !
4sake
PI Elite
PI Elite

Berichtdoor Circe op ma 30 aug 2010, 21:53

mooie uitleg om niet te moeten zeggen: "als ge nu vanaf 1 juli een gemiddelde gaat betalen, dan hebben wij nog vier maanden JULLIE GELD voordat de winterkosten eraan komen". Daarentegen als je van 1 januari de aangepaste bedragen betaalt, dan moet de woningmaatschappij de eerste vijf maanden bijpassen.

Dus, omdat de sociale woningbouw niet zo'n ingewikkelde uitleg wil geven blijken de seizoen te veranderen.
Circe
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor dorus op ma 30 aug 2010, 22:08

Circe schreef:mooie uitleg om niet te moeten zeggen: "als ge nu vanaf 1 juli een gemiddelde gaat betalen, dan hebben wij nog vier maanden JULLIE GELD voordat de winterkosten eraan komen". Daarentegen als je van 1 januari de aangepaste bedragen betaalt, dan moet de woningmaatschappij de eerste vijf maanden bijpassen.

Dus, omdat de sociale woningbouw niet zo'n ingewikkelde uitleg wil geven blijken de seizoen te veranderen.

Voor zover mijn informatie reikt hebben de meeste huurders in Luchtbal, steeds grote bedragen teruggetrokken, wegens teveel betaald. Over 2008 zelfs 45 %.
Een gemiddelde huurder blijkt daar tot €100,- per maand te betalen voor verwarming. Sinds Woonhaven de macht heeft sluiten ze daar de verwarming af gedurende de zomermaanden.
Dat het morsen is met het geld van de huurders is wel duidelijk.
Toch blijft de redenering van Forier hoogst merkwaardig en ronduit stupied.
dorus
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor misantroop op ma 30 aug 2010, 23:49

dorus schreef:
Voor zover mijn informatie reikt hebben de meeste huurders in Luchtbal, steeds grote bedragen teruggetrokken, wegens teveel betaald. Over 2008 zelfs 45 %.
Een gemiddelde huurder blijkt daar tot €100,- per maand te betalen voor verwarming. Sinds Woonhaven de macht heeft sluiten ze daar de verwarming af gedurende de zomermaanden.
Dat het morsen is met het geld van de huurders is wel duidelijk.
Toch blijft de redenering van Forier hoogst merkwaardig en ronduit stupied.

hmm, zou het niet eerder te maken hebben dat men op die manier wanbetalers makkelijker kan afsluiten, in juli mag je dat immers doen, in januari niet
misantroop
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor dorus op di 31 aug 2010, 17:02

misantroop schreef:
hmm, zou het niet eerder te maken hebben dat men op die manier wanbetalers makkelijker kan afsluiten, in juli mag je dat immers doen, in januari niet

Dat lijkt me niet erg logisch, aangezien het hier om centrale verwarming gaat, die een volledige woonblok verwarmt (of niet)
dorus
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor misantroop op di 31 aug 2010, 17:21

dorus schreef:Dat lijkt me niet erg logisch, aangezien het hier om centrale verwarming gaat, die een volledige woonblok verwarmt (of niet)

mjah, ik weet niet hoe het daar werkt natuurlijk, maar dan zou dat willen zeggen dat men een gezamelijke rekening krijgt of zoiets, wat gebeurd er dan juist als iemand die niet kan betalen. Zit in ieder geval zeer eigenaardig in elkaar precies #-o
misantroop
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Blauwvoet op di 31 aug 2010, 18:19

Benny Forier schreef:‘De huidige periode voor de berekening van uw gasverbruik loopt van 1 januari tot 31 december. Vanaf 2010 wijzigt deze periode. Voortaan zal de berekening lopen van 1 juli tot 30 juni van het volgende jaar. Deze wijziging heeft als voordeel dat het gasverbruik zowel de zomer- als wintermaanden wordt gerekend en de gemiddelde kost van alle seizoenen wordt genomen.’Einde citaat.

Denn Benny is natuurlijk serieus wat uit zijn nek aan het kletsen.
Woonhaven is de gasmaatschappij niet hé!

Mocht dit wél het geval zijn zou de gasmaatschappij ALLE meters van AL hun klanten moeten aflezen op 1 januari. ](*,)

Zo werkt het niet natuurlijk.

De maandelijkse rekening die je krijgt is een voorschot op het verbruik, verbruik dat redelijk goed ingeschat wordt daar de nutsmaatschappij rekening houdt met de gemiddelde temperaturen, prijsstijgingen, calorisch vermogen van de gas (arm of rijk mengsel ) distributiekost enz.
Na een jaar kent men dus het werkelijke verbruik,maakt men de factuur en brengt de reeds betaalde voorschotten in mindering.
Bij mij komt men gewoonlijk half maart de meter aflezen ...als ze geen kaart in de bus steken met de vraag of je zélf het werk kan doen en dus het aantal verbruikte kubieke meters op te geven. Verbruikte je minder dan geschat : Vanaf dat ogenblik maandelijks minder te betalen. Verbruikte je meer ...je maandelijkse rekening wordt opwaarts aangepast.
Bij een nieuwe installatie is het een vrij correcte schatting op basis van isolatie, toestellen, gezinsleden enz.
Het zogezegde voordeel van den Benny is dus geen voordeel maar pure prietpraat.
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor 4sake op di 31 aug 2010, 19:03

Ik denk dat de centrale verwarming met één centrale ketel is en dat de radiators voorzien zijn van verbruik meters.
Die worden jaarlijks opgemeten en naargelang ge uw radiator hebt aan laten staan kan men aflezen op die meters hoeveel liquide er uit de meter is,en hiermee de berekening maken.
Dat men dan de ketel afsluit in de zomermaanden is niet meer als logisch.
Anders heeft ieder appartement zijn eigen individuele ketel cv en warm water,
en word de rekening gemaakt zoals Blauwvoet zegt door de gasmaatschappij.
4sake
PI Elite
PI Elite

Berichtdoor dorus op di 31 aug 2010, 19:31

Heb mij geïnformeerd.
Blauwvoet heeft gelijk.
Maar er staan geen meters op de radiatoren.
Voor een appartement met 2 slaapkamers betaalt men €98 voorschot per maand.
Over 2007 werd in mei 2008 afgerekend en 35% terugbetaald.
Ovber 2008 werd in 2009 veel te laat (in oktober) afgerekend en 45% terugbetaald.
Woonhaven werd pas op 1/1/2009 actief, dus waren beide jaren nog onder het ancien régime.
De afrekening over 2008 moest echter door Woonhaven gebeuren en kwam dus veel te laat.
2009 is nog altijd niet afgerekend.

Goed, maar daar gaat deze topic niet over.
Forier stelt dat, als men het jaar van 1/7 tot 30/6 telt, men andere seizoenen heeft dan van 1/1 tot 31/12.
Forier heeft dus het 3de leerjaar van de lagere school gemist.
Of...wat zijn de intellectuele vereisten om algemeen directeur van de grootste maatschappij van sociale woningen van Vlaanderen te worden? Kleuterklas met vrucht beëindigd?
dorus
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor 4sake op di 31 aug 2010, 19:46

dorus schreef:Heb mij geïnformeerd.
Blauwvoet heeft gelijk.
Maar er staan geen meters op de radiatoren.
Voor een appartement met 2 slaapkamers betaalt men €98 voorschot per maand.
Over 2007 werd in mei 2008 afgerekend en 35% terugbetaald.
Ovber 2008 werd in 2009 veel te laat (in oktober) afgerekend en 45% terugbetaald.
Woonhaven werd pas op 1/1/2009 actief, dus waren beide jaren nog onder het ancien régime.
De afrekening over 2008 moest echter door Woonhaven gebeuren en kwam dus veel te laat.
2009 is nog altijd niet afgerekend.

Goed, maar daar gaat deze topic niet over.
Forier stelt dat, als men het jaar van 1/7 tot 30/6 telt, men andere seizoenen heeft dan van 1/1 tot 31/12.
Forier heeft dus het 3de leerjaar van de lagere school gemist.
Of...wat zijn de intellectuele vereisten om algemeen directeur van de grootste maatschappij van sociale woningen van Vlaanderen te worden? Kleuterklas met vrucht beëindigd?

Maar er staan geen meters op de radiatoren

Hebben ze dan individuele verwarming ?
zo niet,klopt heel de berekening niet,
want x bewoner kan tot oktober zonder verwarming en y bewoner heeft het al koud de voorbije maand augustus.

Als ze zelf hun eigen cv-warm water wandketel per appartement hebben,
dan vraag ik me af wat die woonmaatschappij rekeningen moeten maken ?
4sake
PI Elite
PI Elite

Berichtdoor misantroop op di 31 aug 2010, 19:56

4sake schreef:
want x bewoner kan tot oktober zonder verwarming en y bewoner heeft het al koud de voorbije maand augustus.

ben al blij dat ik niet den enige ben die er geen touw meer aan kan vastknopen, moet daar verdomd ingewikkeld zijn om te wonen :-?
misantroop
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor 4sake op di 31 aug 2010, 20:11

4sake schreef:

misantroop schreef:ben al blij dat ik niet den enige ben die er geen touw meer aan kan vastknopen, moet daar verdomd ingewikkeld zijn om te wonen :-?

Dat is nog erger dan een regeringsvorming daar.
:lol:
4sake
PI Elite
PI Elite

Berichtdoor Blauwvoet op di 31 aug 2010, 22:58

Heel dat systeem met verdampingsmeters op de radiatoren trekt op geen fluit en het is bovendien totaal onbetrouwbaar.

In die glazen buisjes zit methylbenzoaat. De hoeveelheid verdampte methylbenzoaat gebruiken ze dan als basis voor de berekening.
Wie zo slim is om dagelijks wat natte vodden rond die buisjes te draaien verwarmt zich dus zo goed als gratis ...en wie het niet doet krijgt de dikke factuur...
In sociale woonblokken zitten echter veel slimmerikken.

Wie in een appartement met een goede zon-oriëntatie zit wegens te warm draait zijn radiator toe maar de verdamping blijft ...
Ook wie in voor-of na seizoen wat bijverwarmt, hetzij electrisch,stoof,houtkacheltje is ook de pineut.

Veel interessanter is het om op basis van debiet een afrekening te maken.
Om dat mogelijk te maken moeten er echter debietmeters geplaats worden op elke aanvoerbuis v/h water voor centrale verwarming en dit voor elk appartement wat technisch niet steeds mogelijk is ...
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor misantroop op di 31 aug 2010, 23:04

Blauwvoet schreef:Heel dat systeem met verdampingsmeters op de radiatoren trekt op geen fluit en het is bovendien totaal onbetrouwbaar.

In die glazen buisjes zit methylbenzoaat. De hoeveelheid verdampte methylbenzoaat gebruiken ze dan als basis voor de berekening.
Wie zo slim is om dagelijks wat natte vodden rond die buisjes te draaien verwarmt zich dus zo goed als gratis ...en wie het niet doet krijgt de dikke factuur...

Wie in een appartement met een goede zon-oriëntatie zit wegens te warm draait zijn radiator toe maar de verdamping blijft ...
Ook wie in voor-of na seizoen wat bijverwarmt, hetzij electrisch,stoof,houtkacheltje is ook de pineut.

Om dat mogelijk te maken moeten er echter debietmeters geplaats worden op elke aanvoerbuis v/h water voor centrale verwarming en dit voor elk appartement wat technisch niet steeds mogelijk is ...

snap daar dus hoe langer hoe minder van :( :lol:
misantroop
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Blauwvoet op di 31 aug 2010, 23:26

misantroop schreef:

snap daar dus hoe langer hoe minder van :( :lol:

Dan heb jij bij onzen Benny in de klas gezeten! :lol: :lol: :lol:
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor 4sake op wo 1 sep 2010, 01:24

Blauwvoet schreef:Heel dat systeem met verdampingsmeters op de radiatoren trekt op geen fluit en het is bovendien totaal onbetrouwbaar.

Allemaal goed en wel,
maar nu weten we nog altijd niet of de verwarming al dan niet individueel is(elk apprtement zijn eigen wandketel)
of het nu op basis is van die glazen metertjes(al of niet betrouwbaar.
Want op basis van een eigen toestel,
is de vraag wat heeft die woonmaatschappij een rekening te maken ?
Toch niet zo moeilijk me dunkt.

En als in de zomer de verwarming word uitgezet(wat nogal wiedes is)werken ze met die glazen metertjes,
zo dus zoals ik al eender zei niet correct wegens al dan niet werkelijk verbruik.

In het begin van de qoute heb ik er is goed mee gelachen maar nu word het toch echt serieus voor een topic van mijn kl.ten.
4sake
PI Elite
PI Elite

Berichtdoor Blauwvoet op wo 1 sep 2010, 01:40

4sake schreef:
Allemaal goed en wel,
maar nu weten we nog altijd niet of de verwarming al dan niet individueel is(elk apprtement zijn eigen wandketel)
of het nu op basis is van die glazen metertjes(al of niet betrouwbaar.

Het kàn niet dat elke bewoner in zijn/haar eigen gasmeter heeft daar ze in dit geval van de gasleverancier een afrekening zouden ontvangen.
Die sociale woonmaatschappij krijgt de factuur en zij (of een extern bedrijf )berekenen dan aan de hand van die verdampingsmetertjes wat ieders aandeel in het verbruik is.

Enfin, ik ga er toch niet van uit dat ze daar met butaangasflessen bezig zijn. :lol: :lol: :lol:
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor 4sake op wo 1 sep 2010, 05:27

:lol: :lol: :lol:
nee dat zal wel niet.
4sake
PI Elite
PI Elite

Berichtdoor DEN IJZEREN op wo 1 sep 2010, 09:50

Dat lijkt me niet erg logisch, aangezien het hier om centrale verwarming gaat, die een volledige woonblok verwarmt (of niet)

Heb je al eens gaan kijken in die kelders ??
DE ENE BUIS IS AFGETAPT VAN DE ANDERE :lol: :lol:

wIE BETAALT WAT? :grin:
DEN IJZEREN
PI Addict
PI Addict

Volgende

Keer terug naar Politiek en actualiteit