Moderator: Moderatorteam

Circe schreef:mooie uitleg om niet te moeten zeggen: "als ge nu vanaf 1 juli een gemiddelde gaat betalen, dan hebben wij nog vier maanden JULLIE GELD voordat de winterkosten eraan komen". Daarentegen als je van 1 januari de aangepaste bedragen betaalt, dan moet de woningmaatschappij de eerste vijf maanden bijpassen.
Dus, omdat de sociale woningbouw niet zo'n ingewikkelde uitleg wil geven blijken de seizoen te veranderen.

dorus schreef:
Voor zover mijn informatie reikt hebben de meeste huurders in Luchtbal, steeds grote bedragen teruggetrokken, wegens teveel betaald. Over 2008 zelfs 45 %.
Een gemiddelde huurder blijkt daar tot €100,- per maand te betalen voor verwarming. Sinds Woonhaven de macht heeft sluiten ze daar de verwarming af gedurende de zomermaanden.
Dat het morsen is met het geld van de huurders is wel duidelijk.
Toch blijft de redenering van Forier hoogst merkwaardig en ronduit stupied.

misantroop schreef:
hmm, zou het niet eerder te maken hebben dat men op die manier wanbetalers makkelijker kan afsluiten, in juli mag je dat immers doen, in januari niet

dorus schreef:Dat lijkt me niet erg logisch, aangezien het hier om centrale verwarming gaat, die een volledige woonblok verwarmt (of niet)

Benny Forier schreef:‘De huidige periode voor de berekening van uw gasverbruik loopt van 1 januari tot 31 december. Vanaf 2010 wijzigt deze periode. Voortaan zal de berekening lopen van 1 juli tot 30 juni van het volgende jaar. Deze wijziging heeft als voordeel dat het gasverbruik zowel de zomer- als wintermaanden wordt gerekend en de gemiddelde kost van alle seizoenen wordt genomen.’Einde citaat.

dorus schreef:Heb mij geïnformeerd.
Blauwvoet heeft gelijk.
Maar er staan geen meters op de radiatoren.
Voor een appartement met 2 slaapkamers betaalt men €98 voorschot per maand.
Over 2007 werd in mei 2008 afgerekend en 35% terugbetaald.
Ovber 2008 werd in 2009 veel te laat (in oktober) afgerekend en 45% terugbetaald.
Woonhaven werd pas op 1/1/2009 actief, dus waren beide jaren nog onder het ancien régime.
De afrekening over 2008 moest echter door Woonhaven gebeuren en kwam dus veel te laat.
2009 is nog altijd niet afgerekend.
Goed, maar daar gaat deze topic niet over.
Forier stelt dat, als men het jaar van 1/7 tot 30/6 telt, men andere seizoenen heeft dan van 1/1 tot 31/12.
Forier heeft dus het 3de leerjaar van de lagere school gemist.
Of...wat zijn de intellectuele vereisten om algemeen directeur van de grootste maatschappij van sociale woningen van Vlaanderen te worden? Kleuterklas met vrucht beëindigd?
Maar er staan geen meters op de radiatoren

4sake schreef:
Hebben ze dan individuele verwarming ?
zo niet,klopt heel de berekening niet,
want x bewoner kan tot oktober zonder verwarming en y bewoner heeft het al koud de voorbije maand augustus.
Als ze zelf hun eigen cv-warm water wandketel per appartement hebben,
dan vraag ik me af wat die woonmaatschappij rekeningen moeten maken ?

4sake schreef:
Hebben ze dan individuele verwarming ?
zo niet,klopt heel de berekening niet,
want x bewoner kan tot oktober zonder verwarming en y bewoner heeft het al koud de voorbije maand augustus.
Als ze zelf hun eigen cv-warm water wandketel per appartement hebben,
dan vraag ik me af wat die woonmaatschappij rekeningen moeten maken ?
misantroop schreef:ben al blij dat ik niet den enige ben die er geen touw meer aan kan vastknopen, moet daar verdomd ingewikkeld zijn om te wonen

Blauwvoet schreef:Heel dat systeem met verdampingsmeters op de radiatoren trekt op geen fluit en het is bovendien totaal onbetrouwbaar.
In die glazen buisjes zit methylbenzoaat. De hoeveelheid verdampte methylbenzoaat gebruiken ze dan als basis voor de berekening.
Wie zo slim is om dagelijks wat natte vodden rond die buisjes te draaien verwarmt zich dus zo goed als gratis ...en wie het niet doet krijgt de dikke factuur...
In sociale woonblokken zitten echter veel slimmerikken.
Wie in een appartement met een goede zon-oriëntatie zit wegens te warm draait zijn radiator toe maar de verdamping blijft ...
Ook wie in voor-of na seizoen wat bijverwarmt, hetzij electrisch,stoof,houtkacheltje is ook de pineut.
Veel interessanter is het om op basis van debiet een afrekening te maken.
Om dat mogelijk te maken moeten er echter debietmeters geplaats worden op elke aanvoerbuis v/h water voor centrale verwarming en dit voor elk appartement wat technisch niet steeds mogelijk is ...

misantroop schreef:
snap daar dus hoe langer hoe minder van![]()

Blauwvoet schreef:Heel dat systeem met verdampingsmeters op de radiatoren trekt op geen fluit en het is bovendien totaal onbetrouwbaar.
In die glazen buisjes zit methylbenzoaat. De hoeveelheid verdampte methylbenzoaat gebruiken ze dan als basis voor de berekening.
Wie zo slim is om dagelijks wat natte vodden rond die buisjes te draaien verwarmt zich dus zo goed als gratis ...en wie het niet doet krijgt de dikke factuur...
In sociale woonblokken zitten echter veel slimmerikken.
Wie in een appartement met een goede zon-oriëntatie zit wegens te warm draait zijn radiator toe maar de verdamping blijft ...
Ook wie in voor-of na seizoen wat bijverwarmt, hetzij electrisch,stoof,houtkacheltje is ook de pineut.
Veel interessanter is het om op basis van debiet een afrekening te maken.
Om dat mogelijk te maken moeten er echter debietmeters geplaats worden op elke aanvoerbuis v/h water voor centrale verwarming en dit voor elk appartement wat technisch niet steeds mogelijk is ...

4sake schreef:
Allemaal goed en wel,
maar nu weten we nog altijd niet of de verwarming al dan niet individueel is(elk apprtement zijn eigen wandketel)
of het nu op basis is van die glazen metertjes(al of niet betrouwbaar.

Dat lijkt me niet erg logisch, aangezien het hier om centrale verwarming gaat, die een volledige woonblok verwarmt (of niet)

Keer terug naar Politiek en actualiteit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten