Geschorst op een forum omdat ik Vlaams-nationalist ben!

Alle persberichten van de partij Vlaams Belang.

Moderators: Persberichten, Moderatorteam

Geschorst op een forum omdat ik Vlaams-nationalist ben!

Berichtdoor Wee man op ma 7 jun 2004, 21:33

Raar maar waar, zonder enige verwittiging, zonder dat er een haan naar heeft gekraaid, kortom zonder dat er een vuiltje aan de lucht was ben ik (vermoedelijk voor eeuwig) geschorst op een forum (van Kiekeboe, 't is eens iets anders dan politiek :wink:).

Het forum werkt weliswaar zonder privéberichten, maar ga het maar nachecken op dat forum http://www.kiekeboewebstek.be/interactief.html.

39 berichten heb ik daar achtergelaten zonder ook maar één provocatie te vermelden, laat staan een belediging of een felle discussie. Ik werd als een hond aan de deur gezet. Van een Gold member plots gedegradeerd naar een gewone ordinaire gast. Dit verdient zelfs geen rookie op dat forum!

Goed, u denkt waarschijnlijk: "Wat heeft dit in Godsnaam met politiek, het Vlaams Blok en het Vlaams-nationalisme te maken? Voorlopig nog niets, maar daar zal nu verandering in komen:

Ik herinner mij dat ik een week of twee geleden mijn profiel heb aangepast. Daar heb ik ook de link naar mijn gloednieuwe website geplaatst en ik heb vanaf dan ook mijn avatar veranderd: het VBJlogo. Ik had eerst goed het reglement gelezen en daar stond niet in vermeld dat politiek in de berichtgeving of in de avatars verboden is. Daarna plaatste ik mijn gekozen avatar. Vanaf dan is het onmogelijk voor mij om een bericht te plaatsen, ik kan zelfs mijn eigen profiel niet meer wijzigen!

Akkoord, de reden is nog niet bevestigd, maar voor mij is het zo klaar als een klontje: omdat ik mijn mening indirect aantoon word ik al van een forum gesmeten. In het reglement staat dat er geen aanzet mag zijn tot racisme. Bij mijn weten is het Vlaams Blok (Jongeren) geen racistische partij, en dat is een feit!
Maar ik vrees dat die forumadministrator geen echte liefhebber is van politiek. Dat is ook aan zijn sanctie te merken.
Hij is een bevooroordeeld persoon die gehersenspoeld is door de media. Anders doe je zo geen zulke maatregelen.
Ik vraag me nog altijd af wat ik misdaan heb.

Besluit: Omdat ik mijn mening wil laten gelden word ik op onbeschofte wijze van een forum gesmeten. De reden: ja, is er een geldige reden?
The point is: als je bekent dat je een sympathisant of een lid van het Vlaams Blok of als je bekent dat je een Vlaams-nationalist bent, dan word je meteen monddood gemaakt en word je als uitschot behandeld. Dan word je als minderwaardig behandeld, zonder dat ik ook maar één mens heb beledigd!

De media hebben met hun anti-Vlaams Blok en anti-Vlaams-nationalisme al de hele maatschappij besmet.

Nogmaals wil ik zeggen dat politiek toegelaten is op dat forum. Er is zelfs een topic over het stripverhaal en de politiek opgericht.
[/list]
Wee man
PI Zageman
PI Zageman

Berichtdoor Wee man op ma 7 jun 2004, 21:39

Ik wilde niemand uit zijn tent lokken, ik wou gewoon tonen wat voor iemand ik ben, daar dient toch een profiel voor op een forum?
Wee man
PI Zageman
PI Zageman

Berichtdoor Blauwvoet op ma 7 jun 2004, 21:40

Gebruik dezelfde wapens als het addergebroed...
Klacht indienen bij het CGKR dus.
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor casper op ma 7 jun 2004, 22:51

Er zijn zelfs mensen die hun job verliezen wanneer men weet dat zij vb- gezind zijn. Men mag niet discrimineren op geslacht, op geaardheid, op huidskleur maar wanneer men vb-er blijkt te zijn vindi men het wel normaal dat men dan discrimineerd. En geloof het maar, daar zal het hypocrietencentrum niet voor opkomen.
casper
PI Master
PI Master

Berichtdoor condor op ma 7 jun 2004, 23:44

Het is niet overal even erg. Ik kijk wel eens op het forum van themeparkvision.net, er is daar een onderwerp over de verkiezingen, en het Vlaams Blok werd daar duidelijk niet gecensureerd. Toch geef ik de link omdat je het gedrag van ene 'Jedi2' eens moet bestuderen. Kenmerkend... http://board.themeparkvision.net/viewthread.php3?FID=31&TID=12457&pagenumber=1
condor
PI Moderator
PI Moderator

Berichtdoor Maus op di 8 jun 2004, 00:29

Kiekeboe is een stripreeks (vooral voor jeugd) en heeft weinig met politiek te maken ... ik denk dus dat iemand met het logo of een link van bijvoorbeeld de CD&V er evengoed was afgevlogen.
Maus
PI Master
PI Master

Berichtdoor NETWORK op di 8 jun 2004, 02:32

Blok schreef:Raar maar waar, ben ik (vermoedelijk voor eeuwig) geschorst op een forum (van Kiekeboe, 't is eens iets anders dan politiek :wink:).

Maus schreef:Kiekeboe is een stripreeks (vooral voor jeugd) en heeft weinig met politiek te maken ... .

Mens, leer in hemelsnaam nu toch eens lezen eer je iets post :roll:

miljaarde #-o
NETWORK
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Focuss op di 8 jun 2004, 05:54

casper schreef:Er zijn zelfs mensen die hun job verliezen wanneer men weet dat zij vb- gezind zijn. Men mag niet discrimineren op geslacht, op geaardheid, op huidskleur maar wanneer men vb-er blijkt te zijn vindi men het wel normaal dat men dan discrimineerd. En geloof het maar, daar zal het hypocrietencentrum niet voor opkomen.

Dit klopt...en dan komen de anderen af met verdraagzaamheid.
Aan ons om zondag dit ook eens aan de kaak te stellen d.m.v.een stem.
Focuss
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Wee man op di 8 jun 2004, 12:29

Maus schreef:Kiekeboe is een stripreeks (vooral voor jeugd) en heeft weinig met politiek te maken ... ik denk dus dat iemand met het logo of een link van bijvoorbeeld de CD&V er evengoed was afgevlogen.

Ik wilde niemand uit zijn tent lokken, ik wou gewoon tonen wat voor iemand ik ben, daar dient toch een profiel voor op een forum?

Daar heb ik ook de link naar mijn gloednieuwe website geplaatst en ik heb vanaf dan ook mijn avatar veranderd: het VBJlogo. Ik had eerst goed het reglement gelezen en daar stond niet in vermeld dat politiek in de berichtgeving of in de avatars verboden is.

Begrijpend lezen, daar komt het bij jou op aan! :roll:
Wee man
PI Zageman
PI Zageman

Berichtdoor Wee man op di 8 jun 2004, 18:36

Ondertussen kreeg ik een mail van één van de moderators. Deze schreef dat er twee mogelijkheden zijn:

of zijn collega zou mij geschorst hebben.

Of het forum zou raar doen. #-o

Hijzelf zou mij niet verwijderd hebben en hij zegt dat het daarmee niet zal te maken hebben.
Misschien weer wat te snel geconcludeerd, maar tegenwoordig leven we in een maatschappij waarbij een Vlaams-nationalist verstoten wordt. Dan is het ook niet verwonderlijk dat de Vlaams-nationalisten snel argwaan krijgen over zulke dingen.
Dat is het resultaat wat deze rotmaatschappij tot stand heeft gebracht: de burgers gaan elkaar nog meer wantrouwen en uitlokken tot (in dit geval gelukkig niet) conflicten.
Hij zei wel dat politiek daar niet thuis hoorde, akkoord, maar dan mocht dat wel vermeld staan in het reglement.

Als laatste wil ik dit nog zeggen:
Ik heb geen enkele politieke voorkeur in mijn berichten geplaatst daar, laat staan dat ik er politiek heb bij betrokken. Ik heb een paar dingen in mijn profiel geplaatst, zoals dat vbjlogo en de link naar mijn website.
Wee man
PI Zageman
PI Zageman

Berichtdoor coucke en goethals op di 8 jun 2004, 19:04

Blok schreef:Ondertussen kreeg ik een mail van één van de moderators. Deze schreef dat er twee mogelijkheden zijn:

Hijzelf zou mij niet verwijderd hebben en hij zegt dat het daarmee niet zal te maken hebben.
Misschien weer wat te snel geconcludeerd, maar tegenwoordig leven we in een maatschappij waarbij een Vlaams-nationalist verstoten wordt. Dan is het ook niet verwonderlijk dat de Vlaams-nationalisten snel argwaan krijgen over zulke dingen.
Dat is het resultaat wat deze rotmaatschappij tot stand heeft gebracht: de burgers gaan elkaar nog meer wantrouwen en uitlokken tot (in dit geval gelukkig niet) conflicten.
Hij zei wel dat politiek daar niet thuis hoorde, akkoord, maar dan mocht dat wel vermeld staan in het reglement.

Ik heb geen enkele politieke voorkeur in mijn berichten geplaatst daar, laat staan dat ik er politiek heb bij betrokken. Ik heb een paar dingen in mijn profiel geplaatst, zoals dat vbjlogo en de link naar mijn website.

Weet je wat,
plaats mijn avatar en als ze die dan laten staan dan weet je genoeg. :lol: :lol:
coucke en goethals
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Wee man op di 8 jun 2004, 19:10

coucke en goethals schreef:[quote="Blok"]Ondertussen kreeg ik een mail van één van de moderators. Deze schreef dat er twee mogelijkheden zijn:

Weet je wat,
plaats mijn avatar en als ze die dan laten staan dan weet je genoeg. :lol: :lol:[/quote]

Best grappig :lol:

Maar eh, hij zei dat hij mij niet geschorst heeft, en zeker niet daardoor. Misschien dat zijn collega moderator dat wel gedaan heeft.
Wee man
PI Zageman
PI Zageman

Re: Geschorst op een forum omdat ik Vlaams-nationalist ben!

Berichtdoor nynorsk op wo 16 jun 2004, 14:51

Blok schreef:Nogmaals wil ik zeggen dat politiek toegelaten is op dat forum. Er is zelfs een topic over het stripverhaal en de politiek opgericht.
[/list]

Ik ben het even gaan bekijken, en volgens mij hebben ze dat topic gesloten (als het over hetzelfde topic gaat tenminste) omdat ze het forum zoveel mogelijk politiek-vrij willen houden
nynorsk
PI Newbie
PI Newbie

Keer terug naar Vlaams Belang