GEDAPO gaat in de fout: klacht tegen CGKR

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

GEDAPO gaat in de fout: klacht tegen CGKR

Berichtdoor Phersu op ma 12 dec 2011, 22:32

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111212_099

Tijdens de cursus zou een van de twee lesgeefsters volgens de politieman volgende uitspraak gedaan hebben over joden: 'Die mensen kunnen zich alles permitteren omdat ze geld en financiële macht hebben, maar ook omdat ze ons schuldgevoel voor de Holocaust steeds uitbuiten'.

De lesgeefster voegde er nog aan toe dat 'België toch niets mee te maken had' met de Holocaust, aldus de commissaris. Volgens Michael Freilich, hoofdredacteur van Joods Actueel, werden de uitspraken bevestigd door een ander hooggeplaatste politieman, die eveneens in de les aanwezig was.

Met veel leedvermaak gelezen!
Phersu
PI Addict
PI Addict

Re: GEDAPO gaat in de fout: klacht tegen CGKR

Berichtdoor Worseling op di 13 dec 2011, 20:58

Phersu schreef:http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111212_099

Tijdens de cursus zou een van de twee lesgeefsters volgens de politieman volgende uitspraak gedaan hebben over joden: 'Die mensen kunnen zich alles permitteren omdat ze geld en financiële macht hebben, maar ook omdat ze ons schuldgevoel voor de Holocaust steeds uitbuiten'.

De lesgeefster voegde er nog aan toe dat 'België toch niets mee te maken had' met de Holocaust, aldus de commissaris. Volgens Michael Freilich, hoofdredacteur van Joods Actueel, werden de uitspraken bevestigd door een ander hooggeplaatste politieman, die eveneens in de les aanwezig was.

Met veel leedvermaak gelezen!

Op zijn beurt heeft het CGKR al een klacht ingediend bij het het AIG en stellen ze de houding van commissaris Vroome in vraag omdat hij het aangedurfd heeft om een klacht tegen hun in te dienen. Ik vrees dat Dhr Vroome zijn carrière weleens voorbij zou kunnen zijn want je mag nu eenmaal geen klachten indienen tegen het CGKR of andere instellingen met nazi's allures.
Worseling
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor carta magna op vr 16 dec 2011, 16:55

Als er één Belgoclub is, waarover ik me over schaam, is het de CGKR...
carta magna
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor KempensBoerke op vr 16 dec 2011, 17:41

Worseling schreef:Ik vrees dat Dhr Vroome zijn carrière weleens voorbij zou kunnen zijn want je mag nu eenmaal geen klachten indienen tegen het CGKR of andere instellingen met nazi's allures.

Daar had ik nog niet over nagedacht.

De belangenvermengingen zijn in dit land zodanig onontwarbaar geworden (lees: dit land is door en door ROT), dat er in dit geval weleens een spreekwoordelijke liquidatie zou kunnen gebeuren.

En het CGKR blijkt nóg heiliger te zijn dan de paus.

Heel erg, maar "horen, zien en zwijgen" is de leuze.

Zum :sick:
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor birgit op vr 16 dec 2011, 18:39

Worseling schreef:Op zijn beurt heeft het CGKR al een klacht ingediend bij het het AIG en stellen ze de houding van commissaris Vroome in vraag omdat hij het aangedurfd heeft om een klacht tegen hun in te dienen. Ik vrees dat Dhr Vroome zijn carrière weleens voorbij zou kunnen zijn want je mag nu eenmaal geen klachten indienen tegen het CGKR of andere instellingen met nazi's allures.

Net goed voor Mr Asociaal die zelf direct klachten neerlegt ipv zaken op een normale, diplomatische manier uit te praten.
birgit
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor joppe op vr 16 dec 2011, 18:42

Vroome dient nu op zijn beurt klacht in bij de strafrechter, wegens laster en eerroof. 'Het Centrum haalt mijn naam door het slijk en meet mij attitudes aan die apert onjuist en kwetsend zijn', luidt het in een mededeling. 'Bovendien loopt mijn werkgever, de federale politie, hierdoor behoorlijke imagoschade op.'

Het CGKR zal verder geen gevolg geven aan de melding van Vroome, aangezien er 'volgens eigen onderzoek geen sprake zou zijn van strafrechtelijke inbreuken door hun medewerkster', aldus de politiecommissaris.

Volgens Vroome zijn de woorden die gebruikt werden echter 'in om het even welke context racistisch en discriminerend, en kunnen ze daarom als strafbaar gekwalificeerd worden'. Ook andere politieambtenaren bevestigen de feiten en de context, aldus Vroome.

'Ik heb gereageerd zoals een burger kan en een politieambtenaar moet reageren. (...) Door de gratuite uitval van het Centrum naar mijn persoon ben ik genoodzaakt tegen zowel directeur Jozef De Witte als tegen zijn secondant Eduard Delruelle een klacht wegens laster en eerroof in te dienen', voegt hij er nog aan toe. 'Zij hebben de jacht op mij voor open verklaard, maar een jager die het bos intrekt met zijn geweer doch zijn munitie vergeet, maakt mij niet bang.'

Vroome dient bij de strafrechter ook klacht in tegen de betrokken medewerkster van het Centrum.

:applause: :applause:

Hij laat zich dus niet intimideren door het centrum der ongenaakbarer en gaat vlot in de tegenaanval
Geweldig. Hopelijk geeft dit nog vuurwerk.
joppe
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor Blauwvoet op vr 16 dec 2011, 20:53

joppe schreef:
Hij laat zich dus niet intimideren door het centrum der ongenaakbarer en gaat vlot in de tegenaanval
Geweldig. Hopelijk geeft dit nog vuurwerk.

\:D/
Blauwvoet
PI Moderator
PI Moderator

Keer terug naar Politiek en actualiteit