FDW - CGKR 1 - 0

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

FDW - CGKR 1 - 0

Berichtdoor joppe op ma 5 dec 2011, 18:44

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) kan zijn onderzoek naar de verklaringen van Vlaams Parlementslid Filip Dewinter (VB) niet voortzetten. Dat meent het bureau van het Vlaams Parlement.

Dewinter had tijdens het Roma-debat in het Vlaams Parlement op 16 november aan minister Geert Bourgeois (N-VA) gezegd: "In de ogen van de bevolking staat Roma voor de R van rovers, de O van overlastjunkies, de M van messentrekkers en de A van agressievelingen. Die realiteit wil u blijkbaar niet onder ogen zien."

Het CGKR was daarop met een onderzoek gestart. Eerst leek het om een onderzoek met het oog op een gerechtelijke vervolging te gaan, donderdag bleek dat het om een "wetenschappelijk onderzoek" ging om de personen die over Dewinter hadden geklaagd "objectief te adviseren".

Dewinter vond dit intimidatie en kaartte de zaak aan bij het Vlaams Parlement. Het uitgebreid bureau vond vandaag dat zo'n onderzoek van het CGKR niet kan. De uitspraken van Dewinter vallen onder de parlementaire onverantwoordelijkheid. Het CGKR kan volgens het Vlaams Parlement een aantal van zijn bevoegdheden niet uitoefenen tegenover zetelende parlementsleden. Een onderzoek naar de uitspraken die een parlementslid in de uitoefening van zijn functie in het parlement heeft gedaan kan niét, meent het Vlaams Parlement. Niet alleen het gerechtelijk onderzoek, maar ook de "wetenschappelijke studie" naar deze uitspraken om de klagers te adviseren, moeten volgens het Vlaams Parlement vervallen.

JDW

Tot spijt van wie het benijdt is deze beslissing niet meer dan normaal.
Als het CGKR zich nu ook al in het parlement zou kunnen gaan bemoeien dan is de POCO dictatuur helemaal compleet. De kiezer moet FDW bestraffen (of belonen) voor zulke uitspraken, niet die fascistische klootzakken van het CGKR
joppe
PI Expert
PI Expert

Re: FDW - CGKR 1 - 0

Berichtdoor carta magna op di 6 dec 2011, 17:56

\:D/
carta magna
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor toverzicht op di 6 dec 2011, 18:58

Ik ben het hier volledig mee eens. Parlementsleden moeten in het parlement alles kunnen zeggen wat ze willen.
Het getuigt niet van veel fatsoen, natuurlijk. Maar parlementsleden moeten het recht hebben om hun wansmakelijkheid te tonen zonder dat ze daarvoor vervolgd worden.
toverzicht
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor joppe op di 6 dec 2011, 20:25

toverzicht schreef:Ik ben het hier volledig mee eens. Parlementsleden moeten in het parlement alles kunnen zeggen wat ze willen.
Het getuigt niet van veel fatsoen, natuurlijk. Maar parlementsleden moeten het recht hebben om hun wansmakelijkheid te tonen zonder dat ze daarvoor vervolgd worden.

Sommigen mogen dat zelfs ongestraft buiten het parlement maar dan enkel naar mestkevers en aanverwante diersoorten toe
joppe
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor toverzicht op do 8 dec 2011, 23:08

joppe schreef:Sommigen mogen dat zelfs ongestraft buiten het parlement maar dan enkel naar mestkevers en aanverwante diersoorten toe

Vandaag was er zo één bezig in het nieuws op VRT: Bart De Wever. Hij zat daar Patrick Dewael botweg te beledigen ("zattemanspraat"). Doordat hij zo rustig spreekt, valt die onbeschoftheid blijkbaar niet zo op. Normen en waarden voert hij duidelijk hoog in het vaandel.
toverzicht
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Abramis op do 8 dec 2011, 23:49

Ik ben het helemaal met je eens. Hoe hij het gewauwel van Dewael probeerde te vergoelijken door het af te zwakken tot het eufemistische "zattemanspraat" was niet netjes meer.

We weten immers allemaal dat zatte mensen al snel terug ontnuchteren eenmaal de alcohol uit hun lijf is verdreven. Het probleem bij Dewael lijkt me iets chronischer dan dat te zijn, en verdient feitelijk geen dergelijke afzwakking.
Laatst bijgewerkt door Abramis op vr 9 dec 2011, 00:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Abramis
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor joppe op vr 9 dec 2011, 00:16

toverzicht schreef:Vandaag was er zo één bezig in het nieuws op VRT: Bart De Wever. Hij zat daar Patrick Dewael botweg te beledigen ("zattemanspraat").

Het ging over het stigmatiseren van bevolkingsgroepen zoals roma en vb-kiezers, dus bedoel je waarschijnlijk dat het beledigend is voor de zatlappen om hen te vergelijken met Patrick Dewael. Hierin kan ik je volledig volgen.
Het doet me trouwens een beetje denken aan een andere partijgenoot van Dewael die destijds zijn excuses aan de mentaal gehandicapten aanbood om hen met vlaams nationalisten te hebben vergeleken.
joppe
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor whoisy op vr 9 dec 2011, 00:45

joppe schreef:Het ging over het stigmatiseren van bevolkingsgroepen zoals roma en vb-kiezers, dus bedoel je waarschijnlijk dat het beledigend is voor de zatlappen om hen te vergelijken met Patrick Dewael. Hierin kan ik je volledig volgen.
Het doet me trouwens een beetje denken aan een andere partijgenoot van Dewael die destijds zijn excuses aan de mentaal gehandicapten aanbood om hen met vlaams nationalisten te hebben vergeleken.
toverzicht schreef:Vandaag was er zo één bezig in het nieuws op VRT: Bart De Wever. Hij zat daar Patrick Dewael botweg te beledigen ("zattemanspraat").

Was dat die brave huisvader met dito brave huismoeder die netjes haar Fortis aandelen van de hand deed 3 uur voor Fortis werd weggegeven aan de Fransen?
Kan me vergissen natuurlijk, kan ook een andere VLD'er geweest zijn. In Europa zit er zo ene die niet zou misstaan met een snorretje, de fascistische neigingen heeft hij al, en hij is al premier van Geldbyebye geweest dus wacht hem een mooie toekomst als dictator.
Die vld'ers toch, wat een rakkers...

[ img ]

Maar ook Dewael zou niet misstaan met zulk een snorretje... :o
whoisy
PI Pro
PI Pro

Keer terug naar Politiek en actualiteit