door Dina op zo 17 feb 2002, 02:29
John Taylor (NCD) burgemeester van Wichelen.
Nee, Jonas. Ik heb heel het interview gelezen... het was een MENS die sprak, niet een politici! Nu ja, hij heeft de laatste tijd het één en het ander meegemaakt. Waarschijnlijk heeft dat hem ook geholpen de dingen in het juiste perspectief te zien.
Kijk, ik ben VB-er. Maar als iemand van een andere partij iets goeds zegt of doet, voel ik mij niet te beroerd om dat te zeggen.
Wat mij in dit geval raakt is dat hij het verwoordt zoals ik het eigenlijk ook aanvoel en zou willen. Nl. in de eerste plaats zijn we MENSEN.
Om een vb. te geven. Ik kom goed overeen met iemand van Agalev bij ons in de gemeente. Hij is nieuw, wij ook. Hij heeft dezelfde klachten en ergernissen als wij. Wanneer hij eens al zijn moed bij elkaar raapt om een tussenkomst te doen op een bepaald agendapunt, dan moedigen wij hem in stilte aan. Waarom niet?
Dat neemt niet weg dat als hij een voorstel lanceert waar wij ons niet in kunnen vinden, dat wij dan tegenstemmen....
Hij is een sympathieke kerel... of mag ik dat niet vinden omdat ik VB-er ben?
Verschillende mensen van verschillende partijen komen met ons praten en lachen.
Een burgemeester moet er zijn voor zijn burgers... samen met heel de gemeenteraad. We zitter er allemaal met hetzelfde doel : GOED DOEN VOOR DE BURGER. Partij-politieke spelletjes zijn dan ook verfoeilijk!