Een eigenaardige rechterlijke uitspraak

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Re: Een eigenaardige rechterlijke uitspraak

Berichtdoor joker op wo 21 dec 2011, 09:18

Wat ik zeg is juridisch gezond verstand. Muggezifters als avelivloms veroorzaken alleen tijdverlies.
joker
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Avelivloms op wo 21 dec 2011, 16:00

OK joker, wat zegt jouw juridisch gezond verstand over de zaak Primus en Secundus. Beide broers kopen een huis met tontinebeding, zij zijn er dus eigenaars in overdeeldheid van. Na 15 jaar, na met zijn tweeën het huis te hebben bewoond, gaat Secundus met zijn vrouw elders wonen. De rechters (vrederechter, rechtbank van eerste aanleg en hof van cassatie) zeggen dat Primlus aan Secundus een gebruiksvergoeding van 625 euro per maand verschuldigd is.

Wat denk je daarvan joker, met je juridisch gezond verstand ?
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor joker op wo 21 dec 2011, 17:08

Avelivloms schreef:OK joker, wat zegt jouw juridisch gezond verstand over de zaak Primus en Secundus. Beide broers kopen een huis met tontinebeding, zij zijn er dus eigenaars in overdeeldheid van. Na 15 jaar, na met zijn tweeën het huis te hebben bewoond, gaat Secundus met zijn vrouw elders wonen. De rechters (vrederechter, rechtbank van eerste aanleg en hof van cassatie) zeggen dat Primlus aan Secundus een gebruiksvergoeding van 625 euro per maand verschuldigd is.

Wat denk je daarvan joker, met je juridisch gezond verstand ?

Als die rechters dat zeggen,ga ik ze niet gaan tegenspreken. Is niet echt mijn materie. Ik dacht overigens dat dit een politiek forum was. :o
joker
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Avelivloms op wo 21 dec 2011, 18:08

Politiek heeft een zeer ruime betekenis. Rechtspraak valt daar zeker onder.

Joker, je bent zo gezagsgetrouw !

Vreemd voor een man die op dit forum actief is!
Avelivloms
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor joppe op wo 21 dec 2011, 18:25

Avelivloms schreef:Joker, je bent zo gezagsgetrouw !

Joker is de enige gezagsgetrouwe revolutionair ter wereld, dat maakt hem zo uniek
joppe
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor GUK op wo 21 dec 2011, 19:18

Ik geef grif toe weinig of niets van recht te kennen . Maar zoals velen denken en zelfs spreken over het recht, deel ik hun mening . In vele zaken is het gerecht corrupt en partijdig .
GUK
PI Newbie
PI Newbie

Berichtdoor Thomas O'Malley op do 22 dec 2011, 18:15

joker schreef:Als die rechters dat zeggen,ga ik ze niet gaan tegenspreken. Is niet echt mijn materie. Ik dacht overigens dat dit een politiek forum was. :o

Amai, ga je hier nu weer eens lelijk op je bek he? :lol: :lol: :lol:
Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor joker op do 22 dec 2011, 18:22

Avelivloms schreef:Politiek heeft een zeer ruime betekenis. Rechtspraak valt daar zeker onder.

Joker, je bent zo gezagsgetrouw !

Vreemd voor een man die op dit forum actief is!

In een materie die mijn specialiteit niet is ga ik niet zomaar rechters voor domoren uitmaken. Hebben hetzelfde gestudeerd als ik en zijn wel niet onfeilbaar maar ook allesbehalve dom. Het is niet omdat ik tegen de entiteit Belgie ben dat ik moet denken dat rechters dom zijn. In een entiteit Vlaanderen zullen diezelfde rechters daar nog zitten.
Beslissingen van rechters zijn geen politiek onderwerp maar gewoon een juridische discussie.
joker
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor Thomas O'Malley op do 22 dec 2011, 21:52

joker schreef:In een materie die mijn specialiteit niet is ...

Ga je nu beweren dat je wél specialiteiten hebt buiten nietszeggende onliners posten zonder argumenten? :roll:
Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor whoisy op do 22 dec 2011, 22:34

whoisy schreef:Reactie van Joker?
1 zinnetje zeker, waarin hij zegt dat het helemaal niet nodig is de grondwet te wijzigen.
Thomas O'Malley schreef:Je had deels ongelijk, hij is erin geslaagd meer dan 1 nietszeggend zinnetje neer te poten. :D

Die pipo is zo voorspelbaar. Als Aveli nu schrijft dat iets een grondwetswijziging inhoudt, dan schrijft de grap dat dat niet zo is. Als aveli schrijft dat iets geen grondwetswijziging nodig heeft, dan zegt de wandelende grap dat dat wel nodig is.
Wat een verkwisting van inadembare lucht is die kerel zeg, die neemt de beschikbare ademruimte in van een intelligent mens, zover is het gekomen... In de natuur wordt zoiets binnen het uur na geboorte gedood door een roofdier en als voorgerecht opgepeuzeld, in onze samenleving zijn ze verlekkerd op het in leven houden van zulke misvormde gevallen.
whoisy
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor joker op vr 23 dec 2011, 09:06

De man die denkt dat egyptenaren in de woestijn wonen,kan beter zwijgen.
joker
PI Addict
PI Addict

Vorige

Keer terug naar Politiek en actualiteit