Dewael: "N-VA verschilt weinig van Vlaams Belang"

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Dewael: "N-VA verschilt weinig van Vlaams Belang"

Berichtdoor Worseling op do 8 dec 2011, 20:09

De tussenkomst van Open Vld-fractieleider Patrick Dewael in het kamerdebat over de regeerverklaring is een striemend betoog geworden tegen de houding van de N-VA tijdens de onderhandelingen. Hij hekelde het onvermogen van de Vlaams-nationalisten om een politiek compromis te sluiten en verweet hen niet veel te verschillen van het Vlaams Belang.
Ook in de voormiddag viel er bij de Vlaamse meerderheidspartijen veel kritiek te horen over de houding van de N-VA. Dewael gaf tijdens zijn passage op het spreekgestoelte echter nog eens vol gas. Het deed N-VA-fractieleider Jan Jambon na afloop besluiten dat de Vlaamse liberaal 80% van zijn spreektijd aan zijn partij had besteed. "In de marge ging het ook over het regeerakkoord. Maar ik versta dat het lastig is over een Franse belastingnota te spreken", zei hij.
De Vlaamse liberaal heeft het ook niet begrepen op de N-VA-stijl. De partij van Bart De Wever gedraagt zich volgens hem alsof ze in naam van alle Vlamingen spreekt en de absolute waarheid spreekt. "U vertegenwoordigt in Vlaanderen één op vier Vlamingen en dat is veel. Maar drie op vier Vlamingen vertegenwoordigt u niet. En mij zeker niet", klonk het. Toen er gelach te horen viel op de N-VA-banken kwam er nog een sneer: "Altijd dat hoongelach. Dat is dezelfde stijl als die mensen op de banken naast u (Vlaams Belang, nvdr). Er is niet veel verschil meer, hoor", wierp Dewael de N-VA'er toe. Dewael kreeg met zijn tussenkomst niet enkel steun van de meerderheidspartijen. Hij kreeg voor zijn betoog tegen de N-VA ook applaus van de groenen.

bron http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-format ... lang.dhtml

Het was wel degelijk een erg beschamende vertoning van dhr Dewael, de haat maar ook de onmacht dropen zowaar van zijn gezicht toen hij begon te fulmineren tegen de NVA en na een tijdje heb ik dan ook wijselijk mijn tv afgezet omdat ik er me echt begon aan te ergeren. vooral de passage waarin hij verkondigde dat de NVA niet een meerderheid van de Vlaamse bevolking vertegenwoordigde was een brug te ver als je daarbij weet dat er vandaag de dag geen Vlaamse meerderheid in het federale parlement zit. De commentaren onder het artikel van HLN liegen er dan ook niet om.
Worseling
PI Addict
PI Addict

Re: Dewael: "N-VA verschilt weinig van Vlaams Belang"

Berichtdoor DeLuucas op do 8 dec 2011, 21:57

Als de argumenten op zijn begint men te demoniseren.
Zwak
DeLuucas
PI Pro
PI Pro

Berichtdoor Asterixxx op vr 9 dec 2011, 18:56

Tja, je kan evengoed zeggen dat de pvv begint te trekken op de ps. Uiteindelijk verdedigen zij dezelfde standpunten als het over de regeringsvorming gaat ?
Met dergelijke redeneringen kan je alles beweren !
Het is duidelijk dat als iemand met dergelijke persoonlijke aanvallen moet uitpakken hij meestal geen inhoudelijke argumenten heeft !
Trouwens één op de vier vlamingen ??? 40 % is toch meer dan 1/4 dacht ik, maar misschien is dat voor de liberalen hogere wiskunde !
Misschien moeten we het eens aan muyters vragen. Die kan er ook wat van. Misschien kan hij bewijzen dat 40%=1/4
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Berichtdoor Thomas O'Malley op vr 9 dec 2011, 20:05

Striemend betoog??? Die gast van HLN heeft niet echt goed opgelet. Hij raakte amper uit zijn woorden en elke keer de oppositie hem begon uit te lachen werd hij alsmaar kwader, waardoor zijn "betoog" meer op zattemanspraat begon te gelijken. Ik vond het een komisch spectakel.
En wéér ne vLD-er natuurlijk. Die tonen hun échte haat tegen de Vlamingen pas in het parlement of in de Kamer blijkbaar. :lol: :lol: :lol:
Thomas O'Malley
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor carta magna op za 10 dec 2011, 12:30

De haat droop van zijn kop, op de foto in dS (tijdens zijn tussenkomst).
Gewoon akelig! :evil:
carta magna
PI Addict
PI Addict

Berichtdoor KempensBoerke op za 10 dec 2011, 12:35

Is er een filmpke daarvan?

Da zegt altijd meer dan een statische foto of duizend woorden. :D
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Keer terug naar Politiek en actualiteit