De zegeningen van de multikul (bis)

Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

De zegeningen van de multikul (bis)

Berichtdoor Asterixxx op za 24 dec 2011, 17:00

Mijn moeder (80+) is voor de tweede keer in twee maand (en voor de derde keer dit jaar) bestolen.
Haar geldbuidel met al haar papieren, kaarten en geld...

De eerste keer op de bus door een paar 'jongeren'.
Nu in de Aldi.

Elke keer opnieuw papieren aanvragen, kaarten blokkeren en vernieuwen, kosten betalen (en in dit geval ook nog vermanende reacties van de instanties over de frequentie waarmee zij haar papieren 'verliest'.

De vorige keer werden haar papieren gestolen op de bus toen ze op weg was naar de dokter. Op terugweg wou ze opnieuw de bus nemen, maar dat was buiten de buschauffeur gerekend. Toen ze opstapte wou die haar kaart zien waarmee ze kon bewijzen dat ze gepensioneerd was (80+ aub). Zij vertelde dat ze net op de bus in het heengaan was bestolen, maar dat kon de busbestuurder niet vermurwen. Zij moest betalen.
Zij had alleen nog een briefje van 50 EUR dat ze nog los zitten had, maar de buschauffeur zei dat hij niet mocht/kon teruggeven en dat zij gepast geld moest bijhebben.
Ze werd dus van de bus gesmeten !

Tja, iedereen moet zich ten slotte aan de regels houden nietwaar !

Gisteren hoor ik op het nieuws dat er de volgende tien jaar minstens 1.8 miljard moet geinvesteerd worden in nieuwe schoolgebouwen om de kinderen van de 'nieuwkomers' in onder te brengen. In Brussel is het zelfs een pak over de twee miljard. Tel dat op bij al de rest ...

:-({|=
Asterixxx
PI Senior
PI Senior

Re: De zegeningen van de multikul (bis)

Berichtdoor KempensBoerke op zo 25 dec 2011, 04:53

waarom is boerke nooit toevallig in de buurt als zoiets gebeurt?
wil wel steentje (niet altijd aanwezig op tram of bus, maar vuistje is ook ok) bijdragen voor veiligheid van medemens

meestal rijd ik met de wagen, vele malen minder kans om bestolen te worden. ook omdat ik er een vaste gewoonte van maak na instappen onmiddellijk stuk blik te vergrendelen...geen carjacking, zeker niet met zo'n oud mormel waar je bijna geld moet BETALEN om er vanaf te geraken

ik neem, als ik bus of tram neem, een alerte attitude aan en scan voortdurend onregelmatigheden op die wijzen op mogelijke vijandelijke actie

jong allochtoon rucht valt in vele gevallen in boerke's schaduw. heb meestal een laptopke bij dat uiteindelijk niks waard is maar nét goed genoeg om op Internet te gaan en andere simpele dingen. soms merk ik blikken naar mijn laptop van ettertjes (veelal allochtoon), maar mijn alerte en zelfzekere houding doen duidelijk blijken dat ik zonodig bereid ben om laptop in het achterwerk van rucht te doen passen. soms grote bek maar dat imponeert mij zichtbaar niks, je ziet aan babyfaces dat ze afwegen of jij makkelijk slachtoffer zou zijn. heb ook relatief gezond postuur en dat doet 2x nadenken

het is uiteindelijk de alerte zelfzekere houding die crapuul meermaals doet nadenken om slachtoffer te zoeken in boerke's buurt, maar grote hoop op bus of tram is passieve patattenzak die in crisissituaties plotsklaps verstijfde pannekoeken worden. hun netjes georganiseerde en tot in de details geroutineerde leventje zou wel eens verstoord kunnen geraken, maar geen gezaag dan als je zélf niet geholpen wordt in noodsituatie

ik leef mee met de dame in kwestie
KempensBoerke
PI Expert
PI Expert

Keer terug naar Politiek en actualiteit