Phersu schreef:er is geen vraag alleen een vaststelling: Jij hoort thuis in nazi-Duitsland
Waarom?
Moderator: Moderatorteam
Phersu schreef:er is geen vraag alleen een vaststelling: Jij hoort thuis in nazi-Duitsland

whoisy schreef:Oei, lijkt me dat jij iemand bent die een groot voorstander van verklikkersfeer bent.
Heb je geen spijt dat je niet 75 jaar terug hebt geleefd? De Gestapo lijkt me jou op het lijf geschreven te zijn, net als die Monica whatever trouwens.
De Stasi was daar ook sterk in nochtans, je bent dus misschien nog niet zo oud.

whoisy schreef:Oei, lijkt me dat jij iemand bent die een groot voorstander van verklikkersfeer bent.
Heb je geen spijt dat je niet 75 jaar terug hebt geleefd? De Gestapo lijkt me jou op het lijf geschreven te zijn, net als die Monica whatever trouwens.
De Stasi was daar ook sterk in nochtans, je bent dus misschien nog niet zo oud.
Reconquistador schreef:Dus als iemand mij te laat komt aflossen, en ik roep die ter verantwoording, en als dat niet helpt, meld ik dat aan mijn overste, dan ben ik een nazi? Interessant zeg.![]()
Ik noem dat responsabilisering.

whoisy schreef:Moet er een tekening bij, of gaat het zo ongeveer volstaan voor de slechte verstaander?

Phersu schreef:...
Voor een aantal diensten is de tikklok afgeschaft. Als een persoon te laat komt dan moet degene die hij/zij moet vervangen op de laatkomer wachten en hem/haar wijzen op de overtreding. Reageert de laatkomer niet met excuses en nederige beloftes van verbetering, dan moet de eerste het feit signaleren aan zijn/haar meerdere.
Resultaat: ruzie en wantrouwen tussen het personeel. Sfeer onder nul, maar divide et impera.
](http://www.politicsinfo.be/images/smilies/eusa_wall.gif)

whoisy schreef:Moet er een tekening bij, of gaat het zo ongeveer volstaan voor de slechte verstaander?
Reconquistador schreef:
Ik heb een buurman. Die maakt te veel lawaai. Ik probeer dat eerst met die buurman te bespreken. Lukt niet. Buurman volhardt in de boosheid. Ik bel de politie. Oei, dat mag ik niet doen, want dan ben ik een nazi!![]()
Soit, er zijn dan twee mogelijkheden:
a) de politie stelt vast dat er inderdaad sprake is van lawaai-overlast ==> verbalisatie
b) de politie kan dit niet meteen vaststellen; in dit geval kan de politie een oogje in het zeil houden, maar heeft ze nog geen reden tot verbalisatie ==> geen verbalisatie, "tenzij"...
Hoe in het geval van hierboven de vaststellingen verlopen, daar heb ik geen zicht op. Phersu geeft ons daar immers geen informatie over. Hoe kan het ook anders. Het gaat om "signalen" die hij weer ergens heeft opgevangen tijdens het boenen van zijn bovenkamer.
Kortom, jullie maken van een mug een olifant om hem te kunnen beschuldigen van het plat trappen van een kikker. Een bezigheidstherapie als een andere...

Keer terug naar Politiek en actualiteit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten