4sake schreef:Och ja,
juist we moeten solidair zijn met al die lamzakken en parasieten in deze maatschappij was dat rats vergeten.
En ondertussen heeft de regering reeds beslist dat 65 plussers nu ook mogen dokken bij de Lijn in 2012 had ik begrepen !
of gaat dat asociaal gedrag van die regering niet door ?
Worseling schreef:Je pleit langs de ene kant dat het openbaar vervoer moet afgeschaft worden omdat het niet rendeert maar langs de andere kant zeg je dan weer dat het asociaal zou zijn om een bijdrage te vragen aan 65 plussers? Je kan niet beiden hebben natuurlijk en "gratis" is nooit goed. de denkpistes die vandaag de dag op tafel liggen is om of 65 plussers een jaarlijkse bijdrage te laten betalen van 30 euro voor hun abonnement of anders om ze niet meer gratis te laten rijden tijdens de spitsuren. Voor beide voorstellen is wel wat te zeggen maar asociaal zou ik ze zeker niet noemen. Een beslissing in deze materie is nog niet genomen maar ik denk toch dat een oudere die vandaag de dag de bus neemt toch nog liever jaarlijks dertig euro gaat betalen dan dat gans het openbaar vervoer afgeschaft zou worden zoals uw voorstel dus is.
Als men mij asociaal noemt omdat ik de Lijn als blijvende kostend bedrijf voor de gemeenschap neem,
dan moet men de regering ook asociaal noemen,
ge moet mijn reactie niet overhoop gooien hé.
En als er maar 0,75 mensen per dag over heel Vlaanderen van De lijn gebruikt maakt,
word het dan niet hoog tijd dan men daar ook is serieus begint te snoeien aan de uitgaven en dan spreek ik nog niet over
de nmbs die miljarden opslokt voor bijna nog geen 20 % opbrengst !