Moderator: Moderatorteam

Phersu schreef:In tegenstelling tot wat eerder bleek uit de liefdesverklaringen tussen De coninck en Homans, kondigt Janssens nu aan dat hij met CD&V een akkoord heeft om een 'stadslijst' te maken in Antwerpen. Ook Open VLD is uitgenodigd en ook Groen! natuurlijk.
Dat betekent dus een cordon tegen het NVA en de bestendiging van de republiek der kameraden, poenscheppers, postjesjagers etc.
Grote paniek dus bij Janssens en Co. Niet toevallig na de publicatie van de jongste peiling.

joppe schreef:Dit stond in de sterren geschreven
VB en NVa zouden hetzelfde moeten doen, dat zou nogal vuurwerk geven in de stad van allahman
Maar BDW zal zich daar niet aan willen verbranden
Ik vind het in ieder geval een goede ontwikkeling, dan wordt de keuze voor de burger tenminste een stuk duidelijker: voor of tegen de zakkenvullers en immigrantenpoepers

Reconquistador schreef:Nogmaals een samenraapsel van verzinsels.
a) Er is geen sprake van een cordon sanitaire en
b) Groen is niet uitgenodigd.
Persoonlijk vind ik dit een strategische fout van beide partijen. Sp.a.en CD&V hebben regelmatig met elkaar in de clinch gelegen, o.m. over het Lange Wapper-dossier. Philip Heylen was een van de vurigste pleitbezorgers van de Lange Wapper (en een uitgesproken tegenstander van het referendum dienaangaande), terwijl Janssens zijn fameuze "bocht" maakte.
Veel Sp.a.-kiezers zullen ontstemd zijn en kiezen voor Groen. Cd&V-kiezers lopen wellicht over naar de N-VA. Sp.a. en CD&V hadden er beter aan gedaan elkaar (achter de schermen) als bevoorrechte coalitiepartners te zien i.p.v. een gemeenschappelijke lijst te lanceren.
Hoe dan ook verwacht ik nog steeds een coalitie Sp.a.-N-VA, nu gegarandeerd met de CD&V erbij. N-Va zal geen meerderheid op rechts vinden met het VB in een cordon en een VLD-ploeg die zwakker is dan ooit tevoren (exit De Ridder en Van Campenhout).

Phersu schreef:het is natuurlijk een samenraapsel van verzinsels. Dat was Janssens niet en ook NIET Van Peel, maar dubbelgangers, die in een decor dat het schoonverdiep moet voorstellen, komen vertellen dat zij samen een stadslijst gaan maken en dat die openstaat voor open VLD en andere partijen die hun project willen steunen. Het is allemaal nep, natuurlijk. Onze Spaanse furie weet het véél beter.
Geen cordon rond de Vlaamse partijen, Groen! niet uitgenodigd, enfin, wat zitten wij hier te bazelen. Reconquista is veel slimmer dan wij allemaal samen en heeft het natuurlijk door. De hele cinema is opgezet spel en een late aprilgrap!
Laat ons kort en bondig lachen! HA

Reconquistador schreef:Wat bent u toch van kwade wil. Het "samenraapsel van verzinsels" sloeg op de aangehaalde punten (a) en (b). Nergens wordt een coalitie met de N-VA uitgesloten (punt a). Nergens wordt er melding gemaakt van een uitgestoken hand naar Groen (punt b). Dus waar haalt u dat allemaal? Geef eerst de feiten correct weer. Pas dan kunnen we discussiëren over de interpretatie ervan.

Reconquistador schreef:Nogmaals een samenraapsel van verzinsels.
a) Er is geen sprake van een cordon sanitaire en
b) Groen is niet uitgenodigd.
Persoonlijk vind ik dit een strategische fout van beide partijen. Sp.a.en CD&V hebben regelmatig met elkaar in de clinch gelegen, o.m. over het Lange Wapper-dossier. Philip Heylen was een van de vurigste pleitbezorgers van de Lange Wapper (en een uitgesproken tegenstander van het referendum dienaangaande), terwijl Janssens zijn fameuze "bocht" maakte.
Veel Sp.a.-kiezers zullen ontstemd zijn en kiezen voor Groen. Cd&V-kiezers lopen wellicht over naar de N-VA. Sp.a. en CD&V hadden er beter aan gedaan elkaar (achter de schermen) als bevoorrechte coalitiepartners te zien i.p.v. een gemeenschappelijke lijst te lanceren.
Hoe dan ook verwacht ik nog steeds een coalitie Sp.a.-N-VA, nu gegarandeerd met de CD&V erbij. N-Va zal geen meerderheid op rechts vinden met het VB in een cordon en een VLD-ploeg die zwakker is dan ooit tevoren (exit De Ridder en Van Campenhout).

joppe schreef:Dit stond in de sterren geschreven
VB en NVa zouden hetzelfde moeten doen, dat zou nogal vuurwerk geven in de stad van allahman
Maar BDW zal zich daar niet aan willen verbranden
Ik vind het in ieder geval een goede ontwikkeling, dan wordt de keuze voor de burger tenminste een stuk duidelijker: voor of tegen de zakkenvullers en immigrantenpoepers

Worseling schreef:uiteindelijk blijft de vraag wat de keuze van de NVA dan gaat worden, meedoen met de eenheidsworst of toch maar samen een coalitie vormen met het VB? Uiteindelijk zal de NVA zijn handen sowieso in het vuur moeten steken.

Keer terug naar Politiek en actualiteit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast