CD&V: Schauvliege: Reactie bij het overlijden van zangeres La Esterella

Alle persberichten van de partij CD&V.

Moderators: Persberichten, Moderatorteam

CD&V: Schauvliege: Reactie bij het overlijden van zangeres La Esterella

Berichtdoor Persberichten op vr 15 apr 2011, 11:30

“Met La Esterella (91) verliest Vlaanderen na Bob Benny op korte tijd alweer een uniek zangtalent. Uniek was La Esterella niet alleen voor haar stem, maar ook als zangeres van en tussen het volk. De band met haar publiek was authentiek en hielp haar om tegenslagen te overwinnen.

Die liefde en erkenning was wederzijds. Dat illustreert haar rijke, internationale carrière. Haar opname door Radio 2 ‘Voor een Leven Vol Muziek’ in de Eregalerij van het Vlaamse Lied in 2001 was daar uiteindelijk een symbolische bekroning van.

Maar wat ik vooral bewonder in de vrouw en de zangeres La Esterella zijn haar vechtlust en haar ongelooflijke veerkracht. De cesuren in haar carrière, een keer door het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, andere keren omdat ze zelf die keuzes maakte, weerhielden er haar niet van om terug te keren op de bühne.

Ook de manier waarop zij op latere leeftijd schijnbaar moeiteloos aanknoopte met jong en nieuw zangtalent en samen met hen op het podium stond, bewijst dat voor deze ijzersterke dame geen uitdaging te groot was.

Ik wil bij deze dan ook mijn oprecht medeleven betuigen met de familie.”
Persberichten
PI Redactie
PI Redactie

Keer terug naar CD&V