Politiek, actualiteit en maatschappij.

Moderator: Moderatorteam

Berichtdoor SPEER A. op zo 17 feb 2002, 21:48

Gazet van Antwerpen d.d. 13.11.2001

OMSTREDEN ONDERZOEK LEKT UIT

"Een op de vier Oost-Europese jongeren wordt verdacht van een misdrijf. Marokkaanse jongeren zijn dubbel zo crimineel als Algerijnse of Kongolese en de Turkse jongens zijn amper crimineler dan de Belgische. Dat zouden enkel resultaten zijn uit de studie die Marion van San maakte over de relatie migranten-criminaliteit. Die resultaten stonden maandag gedeeltelijk in De Standaard, van San zelf noemde haar onderzoek daar 'verkeerd en ongenuanceerd weergegeven". Wie de literatuur gevolgd heeft weet overigens dat die 'resultaten' al eerder verschenen in artikels in politievakbladen en…in communiqués van het Vlaams Blok ! Minister van Justitie Marc Verwilghen (VLD) herhaalde dat het cijfergedeelte van het onderzoek dat van San deed, 'teleurstellend' is. De resultaten van haar onderzoek zijn nog niet bekend, zo luidt het op Justitie. De Kamercommissie voor Justitie krijgt de primeur. Maar van San verklaarde al dat ze niet meer voor die Commissie wil verschijnen om haar zeg te doen."
SPEER A.
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor SPEER A. op zo 17 feb 2002, 21:49

DE CIJFERS :

·Belgen:
De Belgen zijn ondervertegenwoordigd in de statistieken: 20 %. Het verschil tussen Belgen en allochtonen is iets meer uitgesproken dan in Wallonië. De Belgen scoren wel 'goed' op vlak van vandalisme en drugshandel.

·Marokkanen:
Zijn op alle vlakken goed vertegenwoordigd, behalve voor economische delicten. Bij de Marokkaanse jongeren staat ongeveer vijf procent gesignaleerd als verdachte. Een opvallende conclusie: de aanwezigheid van politie werkt bij deze groep als een rode lap op een stier.

·Turken:
Zijn 30 procent oververtegenwoordigd. Vooral veroorzaakt door de minderjarige jongens. De criminaliteitsgraad van volwassen Turken blijft rond het nationale gemiddelde. Een grote vertegenwoordiging op het gebied van gewelddelicten en openbare orde en gezag. Ze zijn ondervertegenwoordigd in drugshandel.

·Algerijnen:
Zijn op alle vlakken meer vertegenwoordigd dan Turken en Marokkanen. Zijn echter niet talrijk genoeg om te worden opgenomen in de statistieken.

·Kongolezen:
Komen vier maal meer voor in de criminaliteitsstatistieken dan normaal. Zijn betrokken bij economische delicten, diefstal en oplichting. Komen minder voor bij drugshandel en vandalisme.

·Oost-Europeanen:
Zijn tien keer meer vertegenwoordigd dan normaal. Ze scoren hoog op het vlak van economische delicten, diefstal, oplichterij en geweld.

·Aziaten:
Op bijna alle vlakken ondervertegenwoordigd. Ze komen alleen bij economische delicten en oplichting meer voor dan normaal.

·Zuid-Amerikanen:
Geen uitschieters. Ze komen alleen sterk aan bod op het vlak van drugshandel.

Bronnen: De Standaard, De Morgen
SPEER A.
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor the Piano op zo 17 feb 2002, 21:58

Je hebt me alleszins geïnspireerd met je nicknaam.

Enkele dagen terug heb ik in de Fnac het boek van Gitta Sereny gekocht, getiteld 'Albert Speer, Verstrikt in de waarheid'
(Uitgeverij Olympus; 1999; ISBN 90 254 9992 9)

Die ondertitel 'Verstrikt in de waarheid' deed me meteen aan jou denken :lol:
the Piano
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor SPEER A. op zo 17 feb 2002, 22:02

inderdaad, verstrikt in de waarheid, de waarheid en niets of minder of de waarheid,
mijn bronnen zijn betrouwbaar... :lol: :lol: :lol:

feiten zijn feiten en de pol in zwart of wit
toont aan dat 9 op de 10 Vlamingen voor
racisme is, tenslotte, racisme gepleegd door
allochtonen blijft ongestraft... Vlamingen
moeten zwijgen en alles ondergaan , maar niet
langer... :evil:
SPEER A.
PI Junior
PI Junior

Berichtdoor the Piano op zo 17 feb 2002, 22:08

Spier: "9 op de 10 Vlamingen voor
racisme"

Waarom stemmen die dan niet op het Blok ?
Raar :eek:

Ik denk Spier, dat zo gauw je meederjarig zijt, beter zelf een partij opricht.
Ik heb al een naam voor je: NSDAP ofte de Nostalgieke Stumperds Dromen van Aambeien en Prostaten :lol:
the Piano
PI Expert
PI Expert

Berichtdoor AMEXX op zo 17 feb 2002, 22:09

De poll bewijst NIET dat 90 % van de vlamingen VOOR rascisme is. Maar dat 90 % van de bevolking zelf wil uitmaken wat rascisme is en wat niet zonder dat er iemand zijn bezwerende vinger gaat uitsteken.

Ik kan ZELF uitmaken wat rascistisch is en wat niet. Daar heb ik de betuttelende houding van de regering niet voor nodig. Ik vind trouwens dat de term "rascisme" zeer selectief gebruikt word. Vooral wanneer men aan enige vorm van scepticisme aan de dag legt ivm de multi kulturele samenleving.

amexx

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: amexx op 2002-02-17 21:09 ]</font>
AMEXX
PI Senior
PI Senior

Keer terug naar Politiek en actualiteit